Koniec ED73-001. Trafi na złom

inforail
14.07.2019 06:30
0 Komentarzy

Przewozy Regionalne chcą zezłomowaćED73-001. To rodzynek, który został wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu.Trochę szkoda, że nie trafi do żadnego skansenu…

Jednostkajest stosunkowo młoda, bo została wyprodukowana w 1997 roku, jako rozwojowawersja ED72, która z kolei była rozwinięciem EN71. ED73 był ostatnią jednostkąbazującą na konstrukcji EN57, wywodzącej się jeszcze z EW55. Jednostka miaławprowadzone wiele udogodnień jak np. usprężynowanie pneumatyczne, czyodskokowo-przesuwne drzwi boczne. Zwiększono również prędkość maksymalną do120km/h. W efekcie podróż tym składem była bardziej komfortowa niż klasycznymEN57. Zespół od nowości był przydzielony do Wielkopolskiego Zakładu PrzewozówRegionalnych, gdzie jeździł do 2005 roku. Jednak stan techniczny jednostkipogarszał się z dnia na dzień. a gdy przyszedł czas wymiany części jednostkęodstawiono na boczny tor w Gnieźnie. Dopiero w połowie roku 2006zdekompletowany pojazd trafił do Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych,gdzie prace nad przywróceniem zapuszczonej jednostki do ruchu trwały przeszłorok. ED73-001 w odświeżonym pierwotnym malowaniu z początkiem stycznia 2008roku ponownie wyjechał na szlaki kolejowe, tym razem w województwiedolnośląskim. Dwa lata później trafił do Oddziału Łódzkiego, gdzie dokonałżywota. Od kilku lat stoi na terenie ZNT Kruszewiec, jak się okazuje woczekiwaniu na pocięcie.

Oferty nazakup jednostki można składać do 31 lipca 2019 roku.

Nowywłaściciel jednostki będzie musiał dokonać w obecności przedstawicielasprzedającego i komisarza odbiorczego pociąć ramy wózka, osi zestawów kołowych,naciąć zestawu kołowe co najmniej w ½ długości oraz przeciąć ostoje.


Komentarze