TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koniec ED73-001. Trafi na złom
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.07.2019 08:30:18 5 komentarzy
Koniec ED73-001. Trafi na złom (źródło: Wikipedia/Szakal)

Przewozy Regionalne chcą zezłomować ED73-001. To rodzynek, który został wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu. Trochę szkoda, że nie trafi do żadnego skansenu…

Jednostka jest stosunkowo młoda, bo została wyprodukowana w 1997 roku, jako rozwojowa wersja ED72, która z kolei była rozwinięciem EN71. ED73 był ostatnią jednostką bazującą na konstrukcji EN57, wywodzącej się jeszcze z EW55. Jednostka miała wprowadzone wiele udogodnień jak np. usprężynowanie pneumatyczne, czy odskokowo-przesuwne drzwi boczne. Zwiększono również prędkość maksymalną do 120km/h. W efekcie podróż tym składem była bardziej komfortowa niż klasycznym EN57. Zespół od nowości był przydzielony do Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, gdzie jeździł do 2005 roku. Jednak stan techniczny jednostki pogarszał się z dnia na dzień. a gdy przyszedł czas wymiany części jednostkę odstawiono na boczny tor w Gnieźnie. Dopiero w połowie roku 2006 zdekompletowany pojazd trafił do Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, gdzie prace nad przywróceniem zapuszczonej jednostki do ruchu trwały przeszło rok. ED73-001 w odświeżonym pierwotnym malowaniu z początkiem stycznia 2008 roku ponownie wyjechał na szlaki kolejowe, tym razem w województwie dolnośląskim. Dwa lata później trafił do Oddziału Łódzkiego, gdzie dokonał żywota. Od kilku lat stoi na terenie ZNT Kruszewiec, jak się okazuje w oczekiwaniu na pocięcie.

Oferty na zakup jednostki można składać do 31 lipca 2019 roku.

Nowy właściciel jednostki będzie musiał dokonać w obecności przedstawiciela sprzedającego i komisarza odbiorczego pociąć ramy wózka, osi zestawów kołowych, naciąć zestawu kołowe co najmniej w ½ długości oraz przeciąć ostoje.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ED73
Przewozy Regionalne
ZNT Kruszewiec
  • Marcin Michał Macha – 14.07.2019

    Szkoda że Polska która ma tak bogatą historie kolei, ma w nosie jej dziedzictwo. EN-57 001 gnije, parowozy w rozsypce. Brak Muzeum Kolejnictwa z prawdziwego zdarzenia... Szkoda.

  • Michał Wądołowski – 14.07.2019

    Mauzoleum umysłowe Przewozów Regionalnych...

  • Marian Gosik – 14.07.2019

    Jeb*ne PRy...

  • Jakub Kacper Kopko – 14.07.2019

    Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce jest nadzieja na ratunek? :(

  • zeus04 – 14.07.2019

    I tak właśnie skończą wszystkie nowe pojazdy. Koszty napraw są olbrzymie i niewspółmierne do niczego co wcześniej poruszało się po naszych torach. Skończą się środki pomocowe z UE i wszystko pójdzie na bocznicę jak w Grecji.

  • Wawerskie Linie Autobusowe – 14.07.2019

    Ja też ich zgnoję za kasację ED73. Nawet brak woli porozumienia się z innymi instytucjami które mogły by odkupić ten skład i przeznaczyć do muzeum albo jako czynny skład retro w przyszłości. Dlaczego rząd tak nie nawidzi koleji (żeby nie było że tylko PiS się czepiam, ale i PO), że pozwala na źle przeprowadzane mordernizacje, brak inwestycji w tabor i niszczenie obecnego taboru i jego historii? Już pomijam żenujące połączenia.

  • Grzegorz Trojniar – 14.07.2019

    Mogliby go do muzeum dać.

  • Sławomir Gugała – 14.07.2019

    Pewnie Dan złom .

  • Sławomir Gugała – 14.07.2019

    Brat kibli

  • Kuba Perkowski – 14.07.2019

    Czy to nie jest temat dla konserwatora zabytkòw

  • Kamil Kolmer – 14.07.2019

    Nie ma to jak pazerne janusze w zarządzie

  • Maciej Sokołowski – 14.07.2019

    Ostatnie zdania artykułu brzmią jak wyrok śmierci )-:

  • Piotr Kowalski – 14.07.2019

    Cięcie stosunkowo młodego ezt powinno podpaść pod niegospodarność.

  • Marcin Wojech – 14.07.2019

    Elektroniczny wyświetlacz relacji - wówczas fenomen

  • daarst – 15.07.2019

    Patologia (ponad)Regionalna...

  • zeus04 – 15.07.2019

    6-lat starsze Czechosłowackie Krakeny serii 470 mają podobnie: https://youtu.be/dpzC1nhEp14?t=459

  • mechanik – 17.07.2019

    @zeus "I tak właśnie skończą wszystkie nowe pojazdy. Koszty napraw są olbrzymie" - I tak niestety będzie z wynalazkami Twojego uwielbianego producenta. Bez złośliwości, a z definicji, bo z powodu błędnych założeń innej drogi nię ma.

  • mechanik – 17.07.2019

    - a tego ezgzemplarza szkoda. Tych niereformowalnych wąsatych dawno powinni pogonić.. :(

  • Jakub Jackowski – 12.08.2019

    został zezłomowany po cichu bez świadków....

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....