Koniec ferii, początek dalszych prac na trasie do Zakopanego
Pasażerowieskorzystali z niemal 3,5 tys. pociągów, kursujących od grudnia do lutego podTatry do Zakopanego. Dzięki inwestycjom realizowanym przez PKP Polskie LinieKolejowe na trasie są już nie tylko nowe tory, ale i wygodniejsze, nowe orazprzebudowane przystanki.
24 lutego 2020 roku budowlańcy wracają do prac na torachkolejowej „zakopianki”. Inwestycja współfinansowana jest z POIiŚ.
Od 21 grudnia do 20 lutego z kolejowej trasy do zimowejstolicy Polski skorzystali pasażerowie niemal 3,5 tys. pociągów. W tym czasiena linii były roboty okołotorowe oraz związane z dokumentacją. Na liniiChabówka – Zakopane wykonawcy muszą tak prowadzić prace, by umożliwićkursowanie pociągów w czasie największego zainteresowania podróżami pod Tatry –na święta, wakacje, ferie zimowe.
Zmiany w podróżach doZakopanego
Od poniedziałku pociągi dalekobieżne i regionalne dojeżdżaćbędą do stacji w Chabówce. Tam dla podróżnych przygotowane będą autobusykomunikacji zastępczej, która będzie obsługiwać trasy Chabówka – Szaflary orazChabówka – Zakopane. Na odcinku Szaflary – Zakopane kursować będą pociągiPodhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Kontynuacja prac na”zakopiance”
Na tory pomiędzy Chabówką a Szaflarami wracają ekipybudowlane. Do końca czerwca wymienią szyny na odcinku Sieniawa – Nowy Targ.Dzięki robotom, podróżni w Nowym Targu będą mogli korzystać z nowego,wygodniejszego peronu. Od 24 lutego na trasie montowana będzie nowa siećtrakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remontowane są przejazdykolejowo-drogowe, mosty i wiadukty kolejowe.
Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu”Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – SuchaBeskidzka – Chabówka Zakopane”, PLK przeznaczają przeszło 1,1 mld zł netto.Roboty budowlane pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką już się zakończyły. Wgrudniu PLK podpisały umowę na realizację ostatniego odcinka, pomiędzy SuchąBeskidzką a Chabówką. Obecnie trwa faza projektowa inwestycji, a robotybudowlane ruszą w drugiej połowie roku. Zakończenie wszystkich prac planowanejest do 2023 r.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ześrodków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura iŚrodowisko.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze