TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jesteś tutaj: Inforail / Producenci / Koniec Gliwic 
Koniec Gliwic
RADIO KRAKÓW InfoRail - Opublikowano: 28.06.2016 08:39:37 15 komentarzy
Koniec Gliwic

Decyzje zapadły - jesienią tego roku Newag przenosi produkcję lokomotyw ze swojego zakładu w Gliwicach do Nowego Sącza ? informuje Radio Kraków.

Na Śląsku będzie to oznaczać grupowe zwolnienia, ale w Nowym Sączu zatrudnienie nie wzrośnie. "Raczej nie należy spodziewać się wzrostu zatrudnienia. W obecnej sytuacji rynkowej w perspektywie dwóch lat nie widzę też wzrostu zamówień. Niewykluczone, że część pracowników z Gliwic zdecyduje się na przeprowadzkę do Nowego Sącza" ? mówi w rozmowie z Radiem Kraków wiceprezes Newagu Józef Michalik.

W ubiegły piątek Newag poinformował oficjalnie o zamiarze przeprowadzenia grupowych zwolnień na Śląsku.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
Gliwice
  • www – 28.06.2016

    I tyle byłoby na temat uczciwości w przekazywaniu informacji przez Newag. Jeszcze niedawno nie wiedzieli. No to wiedzą. Dziękujemy za współpracę:-( Sprawą powinien zająć się UOKiK, bo z perspektywy czasu decyzja RKT - 43/2008 była błędna. Należy są zweryfikować.Kto teraz będzie naprawiał i modernizował EP09? Papiery.... bo doświadczonych ludzi może już nie być.

  • dd – 28.06.2016

    Takie są układy z gorolami.. ups góralami.

  • jatal – 28.06.2016

    Kto chciał ten wiedział jak się to skończy. Z przedstawionych wariantów wiadomo było że cudem byłoby znalezienie się chętnego na finansowanie utrzymywania zakładu który nie ma przyszłości. "Gliwice" powinny podziękować Newagowi że przedłużył ich agonię o kilka lat. Informacje od początku były uczciwe. Dopóki nie zapadły ostateczne postanowienia wszystkie warianty były możliwe. Co do UOKiKu to... kiedyś już był śmieszny pomysł żeby zajął się konkurencją która NIE wystartowała w przetargu. Teraz ma się zająć tym że NIKT przy zdrowych zmysłach nie chciał ratować "Gliwic"?

  • bartek – 28.06.2016

    No jak kto? Pesa już startuje w przetargu. Kwestia czasu kiedy będą to robić. A newag, cóż. Z jednym kiepskim ezt daleko się nie zajedzie.

  • tadek – 28.06.2016

    Gdyby nie chora fuzja z Newagiem ZNLE móglby spokojnie patrzeć w przyszłość, zzamówienia na Dragona i Grifina plus remonty i załoga mogła spokojnie pracować. Byli Włosi ,była robota i podwyżki ale przecież to byl zachód ,ktory chcial zniszczyć polską gospodarke. A tymczasem my Polacy robimy to skuteczniej i dokumentacja za darmo.I chyba o to chodziło, o likwidacji konkurencji nie wspomne bo wiadomo nie od dziś ,że ZNLE naprawial lokomotywy najlepiej w całej Polsce

  • wujt – 28.06.2016

    Wpadli najgorzej jak mogli. Jak sie współpracuje z newagiem wi i siemens któremu spierniczyli metro, wie stadler, który nic nie chciał robić u nich. Teraz wiedzą też gliwice, które ukatrupili. Brawo newag!

  • BR232 – 28.06.2016

    Ten sam Siemens, dla którego będą podwykonwcą w dostawach dla Sofii?

  • sphinx – 28.06.2016

    @tadek Griffin nie jest konstrukcją ZNLE.@wujt Siemens tak się zraził. że dał im kolejny kontrakt i to zagraniczny...

  • Zulu Czaka – 29.06.2016

    @sphinks - a niby czyją? Koledzy z Gliwic przejęli projekt na etapie konstrukcji pudła stalowego. Zrobili analizę, która wykazała, że pudło waży 10 ton za dużo. Gdyby projekt był realizowany do końca w NS lokomotywa ważyłaby 90 ton i byłaby nie do sprzedania.

  • jatal – 29.06.2016

    @ bartekCo z tego że Pesa startuje skoro przetarg wygrywa Newag?@ tadekTo nie była żadna fuzja tylko wykup firmy która nie radziła sobie na rynku i która nie widziała dla siebie przyszłości.W cenie wykupu było wszystko poza terenem i halami także "doświadczenie" kadry i dokumentacje.@ Zulu CzakaPo to zostali oni kupieni żeby pracować nad tym co Newag im zlecił. Dzięki temu mieli przez jakiś czas pracę.(A o legendach projektowania za ciężkich pudeł to już można chyba robić doktoraty.)

  • Zulu Czaka – 29.06.2016

    @ jantalJaką to niby pracę zlecał Gliwicą Newag? Nikt z Nowego Sączą przez lata nie podjął żadnej konstruktywnej dyskusji co do strategi rozwoju spółki i produktów. Gliwice mimo skromnych środków opracowały rodzinę produktów, które w pełni zabezpieczają zapotrzebowanie na lokomotywy w Polsce. Nikt w Gliwicach nie miał wątpliwości co do możliwaości utrzymania firmy.Co do masy pudła to oczywiście nie ma sensu się rozpisywać, ale faktem jest, że gdyby kontynuować prace w Gliwicach na bazie dokumentacji z NS lokomotywy nik by nie kupił. Chodzi mi o to, że to jest charakterystyczne dla ludzi z Newagu, że jak sukcesy w Gliwicach to dzięki nam a porażki to wasza wina.

  • tadek – 29.06.2016

    ZNLE był i jest najlepszy,powrót do napraw i zakład będzie funkcjonowal .Likwidacja to strzal w stope polskiego kolejnictwa i zwykły sabotaż. Niemiec wybudował Polak zlikwidowal a straszą nas zachodem. NIE DLA LIKWIDACJI NEWAGU GLIWICE

  • jatal – 30.06.2016

    @ Zulu CzakaCo Newag zlecił Gliwicom? Ot choćby wyprodukowanie Griffina i z pewnością nie zakładano produkcji tylko jednej sztuki.Jeśli przyszłość Gliwic była tak świetlana to po co się sprzedały? Czy nie z powodu skromnych środków o których napisałeś? Opracowanie lokomotywy wcale nie musi oznaczać rozwoju - równie dobrze może być przeinwestowaniem i gwoździem do trumny. Wtedy tylko Newag był chętny na ich zakup. Teraz już nikt nie widział przyszłości. Jakby zakład w Gliwicach miał potencjał to tylko głupi by go nie chciał.

  • zeus04 – 30.06.2016

    Same pudło waży ok. 10 ton, więc jak mogło ważyć jeszcze o 10 za dużo? To nierealne :)Jeżeli Dragony i Gryfin są już tak dobre, to po co komu inżynierowie z Gliwic? Cały świat przenosi produkcję do Chin itp.

  • Zulu Czaka – 30.06.2016

    Pudło nowoczesnej lokomotywy BoBo nie maże ważyć więcej niż 17 ton. I tak jest po optymalizacji w przypadku Griffina.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....