Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koniec modernizacji stacji Jelenia Góra

inforail
04.07.2017 19:43
0 Komentarzy

Przebudowa peronów,montaż windy oraz instalacja nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej toniektóre z elementów modernizacji stacji kolejowej w Jeleniej Górze. Inwestycjęwartą ponad 27 mln zł zrealizowały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jak poinformował w poniedziałek PAP rzecznik PKP PLKMirosław Siemieniec, w ramach modernizacji stacji kolejowej w Jeleniej Górzeprzebudowano cztery perony. Zamontowano tam trzy windy oraz nowoczesny system informacjipasażerskiej. Renowacji poddano również stalowo-drewniane wiaty na peronach,zachowując ich historyczny wygląd. Przebudowano także przejście podziemne.

„Modernizacja stacji objęła również tory i rozjazdy orazsieć trakcyjną. Stacja może sprawniej obsłużyć więcej pociągów. Wzrósł teżpoziom bezpieczeństwa” – podał Siemieniec.

Rzecznik przypominał, że dziś podróż pociągiem z Wrocławiado Jeleniej Góry zajmuje godzinę i 43 minuty, gdy w 2005 r. było to 3 godziny i38 minut. Czas podróży udało się skrócić dwukrotnie dzięki remontom liniikolejowej nr 274. W tym roku na ten cel PKP PLK przeznaczyły ponad 62 mln zł.”W latach 2006 – 2016 z budżetu wydano na tę linię prawie 560 mln zł” -podkreślił Siemieniec.

W tym roku PKP PLK na Dolnym Śląsku zamierza m.in. rozpocząćjeszcze modernizacje stacji Wałbrzych Szczawienko i Świebodzice. Planowana jestteż budowa nowego zintegrowanego przystanku Wałbrzych Śródmieście.


Komentarze