TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koniec połączeń Wrocław - Drezno
INFORAIL - Opublikowano: 20.02.2015 09:52:34 5 komentarzy
Koniec połączeń Wrocław - Drezno

Przewozy Regionalne poinformowały, że w związku z ograniczeniem środków finansowych na realizację połączeń na Dolnym Śląsku od 1 marca 2015 r. nie będą uruchamiać pociągów w relacji Wrocław ?Drezno. Jak tłumaczy przewoźnik decyzja ta została podjęta przez organizatora połączeń przygranicznych, który dotychczas finansował pociągi do Drezna. Likwidacja połączeń jest podyktowana bardzo trudną sytuacją finansową, spowodowaną m.in. znacznie mniejszymi wpływami z podatku CIT. Wymusiła ona na samorządzie województwa dolnośląskiego przeprowadzenie optymalizacji rozkładu jazdy w taki sposób, aby zaspokajał on przede wszystkim codzienne potrzeby przewozowe jak największej liczby pasażerów kolei regionalnych. Mając na uwadze dobro klientów Przewozów Regionalnych, samorząd wojewódzki próbował znaleźć alternatywne źródło finansowania tych połączeń, jednak ze względów formalno-prawnych i finansowych nie było to możliwe.

Jednocześnie przewoźnik informuje, iż wszyscy podróżni, którzy kupili już bilety na pociągi REGIOekspres (RE) ?Saxonia?, ?Viadrina?i ?Albis?, będą mogli je zwrócić. Pasażerowie oddający bilety otrzymają zwrot całej kwoty, bez potrącenia odstępnego. Podróżni, którzy korzystali z połączeń RE w relacjach krajowych, będą mogli przemieszczać się pociągami Kolei Dolnośląskich, które zatrzymują się we wszystkich miejscowościach leżących na trasie przejazdu pociągów do Drezna, czyli w Legnicy, Chojnowie, Bolesławcu, Węglińcu i Pieńsku. Z kolei pasażerowie udający się do niemieckiego Goerlitz będą mogli skorzystać z komunikacji autobusowej.

Warto dodać, że połączenie Wrocław ?Drezno likwidowane jest po 6 latach od jego uruchomienia. Nieoficjalnie wiadomo, że jednym z powodów podjęcia takiej decyzji jest niska frekwencja w składach przekraczających granicę. Jak wspomnieliśmy wcześniej na trasach krajowych zostaną one zastąpione pociągami Kolei Dolnośląskich. Nieoficjalnie wiadomo także, że likwidacja połączeń może pociągnąć za sobą zwolnienia w Dolnośląskim Oddziale Przewozów Regionalnych. Pracę może stracić nawet kilkanaście osób. W grudniu zlikwidowano inne połączenie z Niemcami. Chodzi o połączenie PKP Intercity z Wrocławia do Berlina.  Kilkanaście dni temu informowaliśmy o wynajęciu przez Przewozy Regionalne szynobusów VT642 do obsługi tego połączenia. Jak widać pojeżdżą one tylko do 28 lutego. Szerzej na ten temat pisaliśmy tutaj .


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
Drezno
Wrocław
Niemcy
RegioEkspres
  • Dolnoślązak – 21.02.2015

    Bardzo słuszna decyzja UMWD! Te drogie zabawki, którymi i tak nikt nie jeździł przez granicę, pochłaniały gros środków przeznaczonych na kolej w regionie. Mieszkańcom Zgorzelca korona z głowy nie spadnie że się przesiądą w Węglińcu.

  • zbigniew – 21.02.2015

    I pomyśleć że przez lata wywalaliśmy kupę szmalu na drogie czerwone szynobusy od Deutsche Bahn, żeby zaspokajać nimi popyt na krajowym odcinku. Bo do Niemiec pies z kulawą nogą jeździł. Dość marnowania publicznych pieniędzy! Lepiej przeznaczyć te pieniądze na lokalne linie na Dolnym Śląsku.

  • pik – 21.02.2015

    Puścić przez Jelenią Górę to i frekwencja będzie! Niemcy nie jeżdżą do Wrocławia bo nie mają po co, a Wrocławian nie stać na jeżdżenie do Niemiec. I pociągi wożą powietrze.

  • Kamil – 23.02.2015

    Kiedyś jechałem autobusem kursowym z Polski do zachodnich Niemiec. Autobus był wypełniony pasażerami do ostatniego miejsca. 100% frekwencji! Na postojach ,,na papierosa'' obserwowałem, jak na tych samych parkingach postoje organizują także inne autobusy dalekobieżne relacji Polska - Niemcy. Po drodze w Opolu było coś w rodzaju międzyprzesiadki, gdzie pasażerowie z róźnych miast w Polsce byli przekierowywani do autobusów, jadących w różne strony Niemiec. Zapotrzebowanie na dalekobieżne przewozy pasażerskie PL - DE jest ogromne, tylko nie wiedzieć dlaczego, polska kolej nie chce w tym segmencie rynku w ogóle uczestniczyć.

  • miłośnik kolei – 24.02.2015

    Akurat na relację do Wrocławia nigdy nie było zapotrzebowania. Trudno więc dziwić się że pociągi jeździły puste. Puścić RE z Drezna do Jeleniej Góry i pociągi zapełnią się turystami. Nie każdy pociąg musi jechać do Wrocławia!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....