Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koniec prac na Fabrycznym, pociągi pojadą dopiero od grudnia

inforail
01.09.2016 06:35
0 Komentarzy

Na nowym dworcu ŁódźFabryczna w sierpniu zakończyły się zasadnicze roboty budowlane oraz prace wzakresie kolejowym, a we wrześniu rozpoczną się odbiory techniczne. Podróżnibędą mogli z niego korzystać od grudnia, kiedy zostaną uruchomienie regularnepołączenia.

O kolejnym etapie realizowanej od 2011 r. inwestycjipoinformował PAP rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., MirosławSiemieniec.

„Zakończono budowę czterech peronów, a w tunelu orazobok niego położono 12 km torów. Gotowych jest też 18 rozjazdów, któreumożliwią dobrą obsługę wjazdów i wyjazdów pociągów. Zamontowane są takżeurządzenia sterowania ruchem. Nad torami na specjalnych konstrukcjachrozwieszona jest sieć trakcyjna” – powiedział.

Jeszcze w trakcie trwania prac budowlanych rozpoczęły sięprzejazdy pociągów testowych oraz testy systemów kolejowych. Będą onekontynuowane we wrześniu, kiedy zaplanowano m.in. skontrolowanie urządzeństerowania ruchem, drogi kolejowej, energetyki, urządzeń oraz instalacjielektrycznej, teletechnicznej i wodnej oraz testy urządzeń i systemów związanychz bezpieczeństwem obiektu.

Jak zaznaczył Siemieniec, po tym etapie wykonawca madokończyć montaż paneli ściennych i sufitowych wewnątrz obiektu oraz uporządkujeteren wokół dworca.

Według zapewnień PKP PLK nowa Łódź Fabryczna dla podróżnychzostanie otwarta w grudniu. Przez dworzec ma kursować 109 pociągów na dobę.

Dworzec ma być w pełni przystosowany do obsługiniepełnosprawnych. Wygodne poruszanie się pomiędzy trzema poziomami majązapewnić 24 schody ruchome oraz 14 wind – wszystkie opisane alfabetemBraillea. Dodatkowo system prowadnic na podłogach wskazuje drogi m.in. doperonów, kas biletowych, wejścia i wyjścia. Na krawędziach peronowych zastosowanozaś płyty wskaźnikowe, które ostrzegą i poinformują osoby niewidome o zmianiekierunku trasy.

Budowa nowego dworca powstającego w miejscu dawnego budynkustacji rozpoczęła się w październiku 2011 roku. Według pierwotnego planu miałaona zakończyć się w lutym 2015 r. Wartość kontraktu realizowanego przezkonsorcjum Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor orazPrzedsiębiorstwo Dróg i Mostów, to ponad 1,75 mld zł brutto.

Łódź Fabryczna – według PKP PLK – będzie największym inajnowocześniejszym tego typu obiektem w Polsce. Stanie się on kluczowymelementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego,łączącego kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikacjędalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy.

Całkowita powierzchnia stacji wraz z parkingiem wynosi ok.65 tys. metrów kwadratowych. Na pierwszym poziomie – osiem metrów pod ziemią -znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią i kasami. Poziom drugi – 16,5 m podziemią – to stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami.

Wokół dworca powstanie także nowy układ drogowy.


Komentarze