TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koniec remontu linii kolejowej Kraków Batowice - Tunel
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 04.01.2019 12:21:54
Koniec remontu linii kolejowej Kraków Batowice - Tunel (foto: PKP PLK)

PKP PLK zakończyły remont linii kolejowej nr 8 Kraków Batowice - Tunel, jednej z ważniejszych tras kolejowych na południu Polski.

Dzięki inwestycji - za ponad 36 mln zł - szybciej pojadą pociągi dalekobieżne i składy regionalne dowożące pasażerów do Krakowa. Jak poinformował w piątek Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK, dzięki zakończonemu remontowi nie ma już ograniczenia prędkości pociągów na odcinku pomiędzy krakowskimi Batowicami a Tunelem. W ciągu doby trasę tę pokonuje przeszło 130 pociągów dalekobieżnych i regionalnych.

Ze sprawniejszych przejazdów skorzystają podróżni pociągów dalekobieżnych, łączących Kraków z Kielcami, Łodzią, Warszawą i Trójmiastem oraz składów regionalnych, dowożących mieszkańców Słomnik, Miechowa czy Kozłowa do stolicy Małopolski - zaznaczył Hamarnik.

W ramach zadania naprawiono niemal 18 kilometrów torów oraz wzmocniono nasypy. Wykonawcy zamontowali także przeszło 500 nowych słupów i wymienili wszystkie elementy sieci trakcyjnej na obu torach pomiędzy Niedźwiedziem a Zastowem. Nowa sieć trakcyjna jest mniej awaryjna i gwarantuje większą efektywność zasilania. Prace realizowano odcinkami, aby nie wstrzymywać ruchu pociągów.

Zakres inwestycji obejmował również wybudowanie nowoczesnego peronu w miejscu starej konstrukcji w podkrakowskich Łuczycach.

Inwestycja na linii numer 8 finansowana była z budżetu państwa. Wartość prac wyniosła ponad 36 mln zł. Większość z nich wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa, spółka zależna PLK.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP PLK
Tunel
remont
  • Tomasz Budzyń – 04.01.2019

    Hmmm🤔 w miejscach gdzie dokonano tego niby remontu nie było żadnych ograniczeń, więc nie wiem o czym tu mowa. Wydłużyło się za to ograniczenie do 80 km/h w Batowicach i 90 km/h w Tunelu.

  • Marek Kobel – 04.01.2019

    Tomuś 80 jest w Batowicach a 90 w Tunelu. A remont był od wyjazdu/wjazdu z Batowic do wjazdu/wyjazdu z Tunelu. Więc pełen sukces🤣🤣🤣🤣🤣

  • Piotr Łężak – 04.01.2019

    LK8 to Warszawa Zachodnia-Kraków Główny. Kraków Batowice-Tunel to tylko odcinek tej linii.

  • Jarek Wójtowicz – 04.01.2019

    Troszeczkę ten artykuł podkoloryzowany

  • Marek Gumowski – 04.01.2019

    A Od Niedźwiedzia do Łuczyc, tory po dwójce dalej gwiżdzą jakby startował ił 62. 😂

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....