TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kraków i lotnisko – nowe kierunki Kolei Śląskich
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 17.02.2020 09:45:23 1 komentarz
Kraków i lotnisko – nowe kierunki Kolei Śląskich

Koleje Śląskie rozważą uruchomienie od przyszłorocznego rozkładu jazdy połączeń Katowice – Kraków. Wszystko zależy od czasu przejazdu, jaki zadeklaruje zarządca kolejowej infrastruktury – wyjaśnił prezes Kolei Śląskich Aleksander Drzewiecki.

W ub. tygodniu Drzewiecki rozmawiał z dziennikarzami m.in. o spodziewanym od 15 marca zamknięciu 40-kilometrowej linii kolejowej od Chybia przez Skoczów do Wisły (na czas jej planowanej do końca 2021 r. modernizacji) i wprowadzeniu na ten czas zastępczej komunikacji autobusowej.

Jak przypomniał prezes KŚ, równolegle rewitalizowane ma być 10-kilometrowe połączenie Goleszów – Cieszyn, nieprzejezdne od 2013 r. Zapewnił, że spółka już teraz analizuje, w jaki sposób będzie prowadziła przewozy pasażerskie na tym odcinku, a także na innych połączeniach – obecnie modernizowanych lub przygotowywanych do odbudowy czy rewitalizacji.

"Oczywiście Goleszów - Cieszyn to bardzo ciekawe rozwiązanie. Ale w planach mamy też linię na lotnisko, o której już teraz myślimy. To jest również Kraków, który być może będzie już w najbliższym czasie – w tym celu uruchomiliśmy w ferie specjalny pociąg do Krakowa" - zaznaczył Drzewiecki.

Przypomniał, że obecnie czas przejazdu remontowaną od lat linią Katowice – Kraków sięga dwóch godzin. "Natomiast ten czas będzie znacznie skrócony. Na dniach zobaczymy, jaki ten czas przejazdu będzie na nowy rozkład jazdy, od 13 grudnia tego roku – i wtedy podejmiemy decyzję, czy będziemy uruchamiać połączenia na Kraków, czy jeszcze nie" - wyjaśnił.

"Wszystko zależy, jaki będzie czas tego przejazdu i jaka może wynikać z tego oferta dla pasażera. Wszyscy chcemy, aby była ona atrakcyjna i aby czas przejazdu pociągiem był atrakcyjny, względem innych środków transportu" - podkreślił prezes Kolei Śląskich.

Przyznał, że pojawiają się też inne społeczne inicjatywy uruchamiania kolejnych połączeń kolejowych, m.in. między woj. śląskim i opolskim. "Tych inicjatyw jest bardzo dużo i oczywiście trudno jest realizować wszystkie, bo na to potrzeba m.in. taboru. Już teraz myślimy bardzo intensywnie nad zakupem nowych pojazdów" - zadeklarował Drzewiecki.

"Tłumaczymy pasażerom: jeden czteroczłonowy pojazd kosztuje ok. 20 mln zł. Z biletów to się nie pokryje. Pamiętajmy, że to są inwestycje długofalowe, bardzo kosztowne – i chcemy je robić w sposób bardzo przemyślany. Wszystkich nie zrealizujemy; chcemy przeanalizować, gdzie będzie to najbardziej wygodne i gdzie może podróżować najwięcej pasażerów" - dodał.

Jak deklarował w ub. roku minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, trwające remonty na odcinku Jaworzno Szczakowa – Kraków, stanowiącym większą część fragmentu magistrali E30 między Katowicami, a Krakowem, powinny zakończyć się w 2020 r. Gdy w I poł. 2021 r. pociągi pojadą tam z prędkością do 160 km/h, najszybsze połączenie między stolicami woj. śląskiego i małopolskiego ma trwać ok. 50 minut.

Obecnie trwa również przetarg na odbudowę 49-kilometrowej linii Tarnowskie Góry – Zawiercie, biegnącej obok katowickiego lotniska (unijny projekt dotyczący linii 182 oszacowano na ponad 740 mln zł). Obok kompletnej odbudowy planowana jest jej elektryfikacja. Obecny termin otwarcia ofert w postępowaniu to 28 lutego.

 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
Kraków
lotnisko
  • maziizam – 17.02.2020

    Niech się na początku zastanowią uruchomić połączenie Gliwice-Knurów-Leszczyny-Rybnik-Radlin-Wodzisław-Ostrawa to na pewno byłoby połączenie, które dałoby potok pasażerów!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....