TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kraków przeciwko propozycjom budowy linii do CPK
- Opublikowano: 06.03.2020 12:45:34
Kraków przeciwko propozycjom budowy linii do CPK

Kraków sprzeciwia się dwóm proponowanym przez władze państwowe koncepcyjnym wariantom tras linii kolejowej przebiegającej przez miasto.

Planowana przez rządową spółkę nowa linia kolejowa miałaby połączyć w przyszłości Kraków z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Sprzeciw spowodowany jest przede wszystkim dbałością o interes mieszkańców (w sąsiedztwie inwestycji zwiększyłoby się natężenie hałasu, konieczne byłoby wyburzenie budynków, jak i likwidacja terenów zielonych), ale i kolizją z przedsięwzięciami realizowanymi przez miasto: linią szybkiego tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej i Trasą Wolbromską.

Miasto Kraków jest za koncepcją realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Niemniej jednak planowane warianty linii kolejowej, które mają przebiegać na terenie Krakowa, muszą przede wszystkim uwzględniać interes mieszkańców, a także fakt, że inwestycje państwowe nie mogą kolidować z miejskimi – mówi Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju.

Z punktu widzenia mieszkańców Krakowa koncepcja przedstawiona przez władze centralne budzi duże zastrzeżenia. Planowane warianty linii kolejowej za bardzo ingerują w tkankę miasta. Możliwe, że byłoby konieczne wyburzenie budynków, jak i likwidacja części terenów zielonych. Jest pewne, że tego rodzaju inwestycja spowodowałaby zwiększenie natężenia hałasu w okolicy planowanych torów kolejowych. Właśnie w interesie mieszkańców Miasto Kraków składa swój sprzeciw wobec planowanych przez rządową spółkę wariantów tras linii kolejowej.

Analiza materiałów udostępnionych w lutym 2020 r. przez Centralny Port Komunikacyjny (w ramach konsultacji społecznych, które trwają do 10 marca) wskazuje, że koncepcyjne warianty tras kolidują z przebiegiem III etapu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej oraz planowaną do realizacji przez województwo małopolskie Trasą Wolbromską. – Są to inwestycje zaplanowane i zakontraktowane – zaznacza Jerzy Muzyk.

Przypomnijmy: we wrześniu 2019 r. odbyły się w Krakowie warsztaty dotyczące Centralnego Portu Komunikacyjnego, ale materiały wtedy udostępnione miały niski poziom szczegółowości i nie był w nich przedstawiony wariant, któremu Miasto Kraków się sprzeciwia. W październiku przygotowano opinię cząstkową do przekazanych wtedy materiałów i była to opinia pozytywna, ale uwzględniała ona tylko wstępne założenia.

Centralny Port Komunikacyjny ma powstać w Baranowie pod Warszawą. Lotnisko w wizji rządowej spółki to także gigantyczny węzeł transportowy, do którego będzie można dojechać pociągiem z każdego krańca kraju. Podróż z największych polskich miast ma zająć nie więcej niż dwie i pół godziny. Linie, które będą się zbiegały w CPK, nazwano szprychami. Na południe od CPK prowadzi "szprycha" nr 7. Pociągi miałyby jeździć z planowanego przez rządową spółkę lotniska Centralną Magistralą Kolejową, która od Zawiercia zostanie wydłużona na południe. Na wysokości Olkusza ma powstać duża stacja przesiadkowa, czyli Węzeł Małopolsko-Śląski. Stąd tory pobiegną w stronę Katowic i Krakowa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
CPK

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....