Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krótsze podróże między Kutnem a Płockiem

inforail
21.07.2020 07:45
0 Komentarzy

Na linii z Kutna doPłocka mają być krótsze podróże PKP Polskie Linie Kolejowe podały, że zakończyłyzasadnicze prace na odcinku Łąck – Płock Radziwie.

Inwestycja o wartości ok. 12 mln zł jest realizowana ześrodków własnych PLK. Łącznie na poprawę jakości przejazdu na mazowieckiejtrasie PLK przeznaczyły blisko 60 mln zł.

Na linii Płock – Kutno (nr 33) ruch pociągów odbywa się podwóch torach. Wykonawca realizuje jeszcze pozostałe roboty. Zadanie pozwoli nazwiększenie prędkości pociągów z 60 km/h do 100 km/h. Mieszkańcy Płocka zyskająlepsze połączenie z Kutnem oraz magistralą Poznań – Warszawa, a także wkierunku Łodzi. Wprowadzenie toru bezstykowego obniża poziom hałasu ioddziaływania linii na otoczenie. Na prace przeznaczono 12 mln zł.

W ramach prac na odcinku Gostynin – Łąck wymienione zostałyszyny i podkłady. Poprawiono odwodnienie linii i uzupełniono tłuczeń.Wzmocniono konstrukcję 2 obiektów inżynieryjnych. W zakresie prac był wiaduktukolejowy w Łącku. Stalowy obiekt został oczyszczony, naprawiony izabezpieczony. Na 2 przejazdach w Łącku dzięki pracom na jezdni zwiększonopoziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym.

Prace na odcinku Gostynin – Łąck są kontynuacjąrewitalizacji trasy Kutno – Płock w trzech poprzednich latach. Ich efektem byłoskrócenie czasu podróży między Kutnem i Płockiem o ok. 10 minut. Obecnienajkrótsza podróż pociągiem wynosi ok. 1 h. Sprawniejsze są także przejazdyskładów towarowych z wagonami-cysternami do rafinerii PKN Orlen w Płocku.

Wykonano wówczas zadania na odcinkach: Florek – StrzelceKujawskie, Strzelce Kujawskie – Sierakówek, Sierakówek – Łąck, za 45,6 mln złze środków własnych spółki. Sprawniejsze przejazdy pociągów i wzrost poziomubezpieczeństwa przyniósł remont 750-metrowego mostu kolejowego w Płocku i mostuw Gostyninie nad rzeką Osetnicą. Wymieniono blisko 30 km torów, co pozwoliłoprzywrócić prędkość pociągów do 100 km/h. Łącznie zmodernizowano 19 obiektówinżynieryjnych, w tym 9 mostów, 1 wiadukt i 9 przepustów. Dzięki wymianienawierzchni na 22 przejazdach kolejowo-drogowych wzrosło bezpieczeństwo ruchukolejowego i drogowego.

Komentarze