Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kujawsko-pomorskie dokupło Elfa

inforail
10.08.2015 03:00
0 Komentarzy

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego podpisał z PESĄ umowę na dostawę dodatkowego Elfa.Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego poinformował o zamiarze podpisania umowy na zakup dodatkowego Elfa. Jak czytamy w uzasadnieniu doprzeprowadzenia postępowania został wybrany tryb z wolnej ręki, gdyż wprzypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego,dotychczasowemu wykonawcy dostaw, zamówień uzupełniających, stanowiących niewięcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na rozszerzeniudostawy, jeżeli zmiana wykonawcy powodowałaby konieczność nabywania rzeczy oinnych parametrach technicznych, co powodowałoby niekompatybilność technicznąlub nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i dozorze,jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargunieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające byłoprzewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jestzgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.

Możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego przewidzianow ogłoszeniu o zamówieniu z dnia 15 stycznia 2013 roku. Przedmiotem tegopostępowania była dostawa do pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych (dostawa2 elektrycznych zespołów trakcyjnych z możliwością wykorzystania prawa opcjidotyczącym zamówienia dodatkowych do 3 elektrycznych zespołów trakcyjnych) wrazze świadczeniem usług serwisowych w okresie 5 lat od daty przekazania każdegoelektrycznego zespołu trakcyjnego.

W przedmiotowym przypadku zmiana wykonawcy powodowałabyznaczne utrudnienia techniczne. Zamawiający dąży do ujednolicenia posiadanegotaboru, ponieważ ujednolicenie pozwala to na zoptymalizowanie kosztówutrzymania floty m.in. poprzez usprawnienie łańcucha dostaw części zamiennychpojazdów oraz uzyskanie ich korzystniejszej ceny, jak i usprawnienie procesówlogistycznych, co pozwala na ewentualne krótsze okresy wyłączeń pojazdów zeksploatacji, na czym zależy zamawiającemu. Ponadto ujednolicenie floty pozwalaobniżyć koszty LCC (Life Cycle Cost) poprzez serwisowanie pojazdu/ów zzamówienia uzupełniającego w ramach bazy serwisowej zapewnionej już dorealizacji zamówienia podstawowego. Pozwala to na należyte i ekonomicznewydatkowanie środków publicznych przez zamawiającego. Co więcej dostawapojazdu/ów od tego samego producenta pozwala na zapewnienie pełnejkompatybilności z już posiadaną flotą na poziomie tak jazdy w trakcjiwielokrotnej jak i zgodności wszelkich systemów znajdujących się w pojazdach.Zapewnienie takiej zgodności przez innych wykonawców może okazać się niemożliweze względu na ochronę praw wyłącznych producenta pojazdów posiadanych już przez zamawiającego. Ponadto personel obsługowy użytkownika posiada już niezbędnąwiedzę oraz szkolenia i zezwolenia do pracy na posiadanych przez zamawiającegopojazdach -a warsztat naprawczy wykonujący bieżące czynności konserwacyjne jestwyposażony w dedykowany do tych pojazdów osprzęt, co również bezpośrednioprzekłada się na aspekt ekonomiczny oraz funkcjonalny (oszczędność czasu).Ponadto kupno pojazdu od innego Dostawcy celem uzupełnienia docelowej flotybędzie powodowało konieczność ujęcia go w systemie zarządzania bezpieczeństwemprzewoźnika kolejowego (SMS – Safety Management System).

Zamówienie obejmuje nie tylko dostawę Elfa, ale takżeświadczenie usług serwisowych.

Komentarze