TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kujawsko-pomorskie z szóstym Elfem. Będą kolejne?
InfoRail - Opublikowano: 25.07.2016 12:29:19 9 komentarzy
Kujawsko-pomorskie z szóstym Elfem (foto: UMWK-P)

Bydgoska PESA przekazała Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Kujawsko-Pomorskiego kolejnego Elfa. Szybszego niż dotychczas dostarczane, bo przystosowanego do kursowania z prędkością do 160 km/h.

Pojazd został przekazany Przewozom Regionalnym. Nowy, szybki Elf pozwoli w pełni wykorzystać efekty modernizacji linii kolejowych, m.in. na trasach Inowrocław-Bydgoszcz, Bydgoszcz-Toruń czy Bydgoszcz-Tczew. Skład ma 200 miejsc siedzących, klimatyzację, windy i urządzenia umożliwiające przewóz osób na wózkach inwalidzkich, bezprzewodowy internet, system audiowizualny, kolorystykę ułatwiającą poruszanie się osób słabowidzących, a także ekologiczne toalety z przewijakiem dla niemowląt. Jest przy tym cichy, przyjazny środowisku i oszczędny energetycznie. Kosztował 20 milionów złotych, ponad 12,5 mln z tej sumy pokryły środki z rządowego Funduszu Kolejowego.

Urząd Marszałkowski przypomina, że to już szósty Elf jeżdżący po torach w Kujawsko-Pomorskiem. Wcześniej, w latach 2014-2015, pięć takich pojazdów zakupionych zostało w ramach BiT-City.

Samorządowe władze województwa informują, że konsekwentnie działają na rzecz poprawy standardów i komfortu podróżowania koleją w regionie. W grudniu 2015 roku w całym województwie wprowadzono taryfę kujawsko-pomorską, dzięki której znacząco spadły ceny biletów. W tym samym czasie nowoczesny tabor pojawił się na liniach do Włocławka, Nakła nad Notecią i Jabłonowa Pomorskiego.

Ostatni zakup nie kończy inwestycji taborowych w województwie na najbliższe lata. Na podstawie umowy zawartej ze spółką Przewozy Regionalne operator ten został zobowiązany, by do końca 2017 roku zakupić kolejne cztery nowe pociągi do obsługi połączeń w województwie kujawsko-pomorskim. Urząd Marszałkowski przekaże też przewoźnikowi środki przeznaczone na modernizację i naprawy już eksploatowanych pojazdów. Na wszystkie te przedsięwzięcia Przewozy Regionalne otrzymają od samorządu województwa ponad 11 milionów złotych z przypadającej na nasz region puli Funduszu Kolejowego. W latach 2016-2020 otrzymamy z tego źródła łącznie około 40 milionów złotych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Elf
kujawsko-pomorskie
  • Kuba – 25.07.2016

    Oby były kolejne, na trasie Bydgoszcz-Toruń zawsze chce się trafić na Elfa.

  • jatal – 25.07.2016

    Jeśli kupowano minimum 2 sztuki to czemu nie miałoby być przynajmniej jednej kolejnej?

  • podróżnik – 25.07.2016

    a czemu te Elfy nie pojadą dalej do Mogilna i Poznania? Szlak jest dostosowany do podróży nawet z prędkością 150 km/h...ale to i PR musiałby się postarać o pozwolenie na taką prędkość...

  • Kuba – 26.07.2016

    Oj tak @podróżnik Elfy regularnie kursujące do Poznania to by była piękna sprawa, tylko że najpierw trzeba by mieć odpowiednią ilość sztuk.

  • Wars – 26.07.2016

    Dlaczego kujawsko pomorskie nie kupi sobie badziewia pod nazwą ED74? Stoją w krzakach, a właściciel błaznuje i ciągle twierdzi, źe to dobre ezt-y. Powinni je odkupić od IC. Zdaje się że PKP wyrażał już zainteresowanie ich sprzedażą. Problem jednak w tym, że rynek wycenia je marnie. Przewoźmicy wolą modernizować stare kible, bo wiedzą, że te pojeżdżą bezawaryjnie o wiele dłużej niż nieudane Edyty.

  • jatal – 26.07.2016

    @ Wars - Jak można kupić coś co nie zostało wystawione na sprzedaż?

  • kolejFAN – 27.07.2016

    EDYTA to coś co się nie nadaje do jazdy. Jechałem ostatnio z Warszawy do Krakowa TLKą na edycie dziwną trasą na okrętkę przez Tomaszów Mazowiecki - kategoria IC nadana temu badziewiu to jest jakaś kpina. Twarde tandetne siedzenia, okna przez które wieje i przecieka deszcz, głośno i huczy

  • Włoszczowski – 27.07.2016

    @kolejFAN weź nie przeginaj, bo piszesz jakbyś kibitką na Syberię byś był zesłany. Wiadomo, że Edyty nie są jakoś super-hiper wymuskane, ale nie przeginajmy pały takimi opisami, bo są wręcz absurdalne.

  • Andzik – 03.08.2016

    zawrotna predkosc i swietny komfort jazdy - PESA powinna sprzedawac ich znacznie więcej!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....