LEO Express, przewoźnik autokarowy i kolejowy, przejął 100% udziałów w firmie TigerExpress, świadczącym usługi pomiędzy Polską i Czechami.
Dzięki temu rozszerzył swoją sieć połączeń, włączając 6 dodatkowych linii oraz 40 nowych codziennych połączeń do Wrocławia, Krakowa, Katowic, Ostrawy, Ołomuńca, Wiednia, Koszyc oraz Popradu. Niestety nadal nie będzie konkurencji kolejowej, ponieważ wszystkie te połączenia będą obsługiwane przez autobusy.
Na pocieszenie można dodać, że począwszy od dziś mamy możliwość zakupienia biletów dla nowych łączonych połączeń w systemach rezerwacyjnych LEO Express oraz TigerExpress.
?Połączenie z TigerExpress znacznie umocniło naszą pozycję jako lidera w międzynarodowych przewozach osobowych pomiędzy Polską, Czechami oraz Słowacją. Umożliwi nam to rozszerzenie oferty połączeń krajowych oraz międzynarodowych na lotniska w Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Dzięki temu rozszerzeniu ulegnie również siatka połączeń drogowo-kolejowych łącząca polskie miasta z innymi miastami w Czechach oraz w Europie Środkowej, takimi jak Praga, Brno, Wiedeń, Lwów? ? wyjaśnia Peter Koehler, Dyrektor Wykonawczy LEO Express.
Pomarańczowe minibusy TigerExpress pozostaną pod swoją nazwą, ale system rezerwacyjny obydwu firm pozwoli na sprzedaż biletów każdego przewoźnika jak i na łączenie połączeń między nimi.
Peter Jančovič, założyciel TigerExpress, od tej chwili stał się udziałowcem i partnerem Leo Express jak i Dyrektorem Sprzedaży i Rozwoju dla sieci transportowej w Polsce, Słowacji, na Ukrainie i w innych krajach wschodnioeuropejskich.
?Przez ostatnie 3 lata TigerExpress zbudował sieć linii minibusowych w 4 krajach środkowoeuropejskich. Mamy wiele wspólnego z LEO Express, jest to młoda, innowacyjna firma w której potencjał wierzę i jestem pewien, że dzięki połączeniu będziemy w stanie dużo szybciej rozszerzyć swoją działalność w Europie? ? wyjaśnia Peter Jančovič .
?Jestem szczęśliwy, że nasza grupa rośnie nie tylko sama w sobie, ale również dzięki przejęciom, które przyciągają tak utalentowanych ludzi jak Ci w TigerExpress? ? dodaje Leoš Novotný, założyciel i Prezes Zarządu Leo Express.
Przypomnijmy, że LEO Express a. s. to prywatny przewoźnik który od 2012 roku przewozi pasażerów w nowych szwajcarskich pociągach Flirt na głównych trasach kolejowych w Czechach oraz Słowacji. Przewoźnik ma również sieć linii autobusowych połączonych z liniami kolejowymi, które prowadzą do Zlina, Czeskiego Krumlowa, Katowic, Krakowa, Warszawy, Lwowa i ostatnio do Austrii. LEO Express osiągnął zysk operacyjny najszybciej ze wszystkich prywatnych europejskich przewoźników kolejowych, bo już po zaledwie 1,5 rocznym okresie działalności - w połowie 2013 roku. W grudniu 2015 roku ogłoszono, że to był ich pierwszy miesiąc ?w czarnych cyfrach?, czyli miesiąc w którym osiągnięto dodatni zysk netto. Leoš Novotný jest założycielem i Prezesem Zarządu firmy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.