TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

LEO Express: Myślimy o dużych miastach w Polsce
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 21.07.2018 14:19:16 1 komentarz
LEO Express: Myślimy o dużych miastach w Polsce

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl wczoraj pierwszy pociąg LEO Express wjechał do Polski. Ale to nie koniec.

Czeski przewoźnik jest zainteresowany uruchamianiem kolejnych międzynarodowych połączeń z Polski. "Myślimy o dużych miastach, które nie mają odpowiednich połączeń międzynarodowych z Czechami lub innymi krajami. Większość polskich miast ma niewielką ofertę połączeń transgranicznych i zasługują na lepsze – tu upatrujemy szansy dla nas" – powiedział PAP dyrektor LEO Express Polska Peter Jancovic. Nie podał jednak konkretnych lokalizacji.

PAP przypomina, że połączenie Praga – Kraków jest drugim podejściem Leo Express do polskiego rynku kolejowego. W 2013 r. przewoźnik planował przewozy na liniach krajowych Warszawa - Poznań - Szczecin, Warszawa - Kraków i Warszawa - Katowice - Gliwice, ale nie uzyskał wszystkich pozwoleń potrzebnych do wożenia pasażerów w naszym kraju.

Plany firmy zakładają zwiększenie częstotliwości przejazdów oraz uruchomienie kolejnych połączeń między czeską stolicą i polskimi miastami. Przygotowania do wejścia na polski rynek czeskiego prywatnego przewoźnika oferującego międzynarodowe połączenie kolejowe do Pragi trwały od 2017 roku. W tym czasie firma uzyskała szereg zgód i zezwoleń, z czego ostatnie - zezwolenie Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego dopuszczające tabor Leo Express na polskie tory – dostała w ostatnich dniach.

"To historyczny moment, po raz pierwszy na polskich torach pojawił się prywatny dalekobieżny przewoźnik" - podkreślił w piątek Peter Jancovic, dyrektor Leo Express Polska.

Jak dodał, pociągi na razie jeździć będą w weekendy. Z Krakowa do Pragi - w poniedziałki i soboty, a Pragi do Krakowa - w piątki i niedziele. Pociąg wyruszy z Krakowa Głównego o 05:04, z Katowic odjedzie o godzinie 06:57 i do swojego celu w Pradze dotrze na 11:39. Zatrzyma się także w Skawinie, Zatorze, Oświęcimiu-Dworach, Mysłowicach, Tychach, Pszczynie i Zebrzydowicach. Po czeskiej stronie obsłuży kilka ważnych węzłów i miast takich jak: Bogumin, Ostrawa, Ołomuniec i Pardubice.

W drogę powrotną z Pragi pociąg wyruszy o 16:10. Przyjazd do Katowic został zaplanowany krótko po 21, a do Krakowa dotrze o 23:19.

Czas jazdy z Krakowa do Pragi wynosi 6 godzin 35 minut, a z Katowic do Pragi 4 godziny 42 minuty. Według przedstawicieli przewoźnika jest to najszybsze dostępne połączenie lądowe na tej trasie.

Połączenie jest realizowane posiadanymi przez przewoźnika pociągami FLIRT produkcji Stadler Rail. Obsługą pasażerów na pokładzie zajmują się stewardzi; wśród udogodnień podróży są gniazdka, bezpłatne wifi oraz płatny catering.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
LEO Express
Czechy
Praga
Katowice
Kraków
  • Marian Gosik – 21.07.2018

    Katowice, Wrocław, Warszawa, Poznań i Trójmiasto 😜

  • Piotr Rytlewski – 21.07.2018

    Niech pokażą jak zarabia się na ruchu lokalnym lub o małym natężeniu potoku podróżnych. Tam gdzie jest klient już jest to tylko spijanie śmietanki.

  • Michał Pawłowski – 21.07.2018

    Jakby zapewnili bezpośrednie połączenie Warszawy z Zatorem 😍

  • Michał Szmit – 22.07.2018

    Przydatna alternatywa na P13: (Poznań) - Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Liberec - Praga

  • Marcin Ciszewski – 22.07.2018

    POZNAŃ!!!

  • Szymon Moskwa – 22.07.2018

    Szczecin-Berlin-Drezno-Praga!

  • kolejFAN – 23.07.2018

    czcza gadanina..czym? tymi kilkoma flirtami? wolne żarty.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....