TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

LEO Express przeciera polskie szlaki, co dalej?
Karol Wach - Opublikowano: 31.07.2018 08:40:22
LEO Express przeciera polskie szlaki, co dalej?

O pierwszym połączeniu kolejowym do Polski i dalszych planach rozmawiamy z Peterem Jančovičem, dyrektorem zarządzającym LEO Express na Polskę i Europę Wschodnią.

InfoRail.pl: Co dla LEO Express oznacza uruchomienie połączeń do Polski?

Peter Jančovič: Wreszcie udało się, jeździmy. To chwila historyczna. Nie ma innego takiego przewoźnika. Bardzo się z tego cieszymy, że jako pierwszy przewoźnik dalekobieżny z zagranicy pojawiliśmy się w Polsce.

Czy trudno było przejść procedury, które były konieczne do wejścia na polski rynek?

Jeśli byłoby łatwo to już dawno bylibyśmy w Polsce. Prawo jest tak skonstruowane, że nie ułatwia takim podmiotom jak LEO Express realizacji przewozów. Teoretycznie mówimy o wspólnym rynku, jednak nie jest to takie proste. Każdy kraj ma inne zasady, to co w Czechach wydaje się normalne, w Polsce już niekoniecznie. Chodzi mi o kwestie techniczne, badania, dopuszczenia.

Czy macie Państwo plany dalszego rozwoju połączeń?

Zdecydowanie. Weekendowe połącznie to nie jest szczyt naszych możliwości. Czas jazdy jest do zaakceptowania, ale powinien ulegać dalszemu skróceniu. Pociąg jest już trochę szybszy niż autobus, ale aby w pełni wykorzystać możliwości połączenia Praga – Kraków musi on jeszcze zostać skrócony. A to zależy od stanu infrastruktury. Takie są nasze plany. Mam nadzieję, że w 2019 roku to nastąpi. Infrastruktura z Krakowa jest już remontowana od 10 lat. Ważne jest także zainteresowanie pasażerów. Jeśli będą chcieli korzystać z naszych połączeń będziemy je rozwijać.

Jak wyglądało to zainteresowanie na pierwszym kursie?

Pociąg z Pragi wyjechał ze 100% obłożeniem. Po drodze nastąpiła rotacja, nigdy nie będzie tak, że przez całą trasę pociąg jedzie pełny. Widać, że połączenia transgraniczne mają potencjał.

Czym LEO Express chce przyciągnąć klienta?

Na początek ofertą pod grupy docelowe. Mamy trzy klasy: ekonomiczną – dobra jakość dla każdej kieszeni, są wygodne siedzenia, wi-fi, obsługa stewardów, klimatyzacja i catering za przystępną cenę, jest strefa dla dzieci i do przewozu rowerów. Mamy też dwie klasy wyższe: biznes i premium. To oferta dla bardziej wymagających pasażerów, którzy zastanawiają się czy pojechać samochodem czy pociągiem. My pokazujemy, że lepiej pojechać pociągiem. Pasażerowie w Czechach czy na Słowacji już do takiego rozwiązania przekonali się. Dla nich to żadna nowość. W Polsce wykorzystanie kolei jest niższe, pasażerowie muszą się przekonać, że może to być alternatywa dla samochodu. Ja nie znam samochodu, który miałby toaletę czy catering z obsługą stewarda. To jest to, co możemy zaoferować pasażerowi.

Czy temat połączeń Warszawa – Praga jest jeszcze aktualny?

Jesteśmy otwarci na wszystkie propozycje połączeń transgranicznych pomiędzy większymi miastami. Na tę chwilę zastanawiamy się i przyglądamy się różnym możliwością. Na razie jeszcze za wcześnie na szczegóły, ale nie zamierzamy zakończyć naszej działalności na trasie Kraków – Praga. Czekamy też na efekty modernizacji torów. Oferujemy swoją pomoc w odciążeniu dróg przez kolej, poprzez połączenia bez dotacji.

Jak należy traktować LEO Express w stosunku do PKP Intercity? To konkurencja czy uzupełnienie oferty?

Jesteśmy i tym i tym. Na trasach dalekobieżnych jest już dwóch graczy. To naturalne, że będą porównania. Jeździmy w tej chwili na trasie, która nie pokrywa się bezpośrednio z tym co oferują PKP Intercity. Uzupełniamy zatem tę ofertę. Nie powinniśmy sobie przeszkadzać. Rynek nie jest tortem, który można raz pokroić i podzielić. Ten tort może cały czas zwiększać się, poprzez nowe trasy i nowe oferty.

Czeskie media podały jakiś czas temu, że Ceske drahy chcą przejąć m.in. LEO Express. Czy to prawda?

Nie chcę komentować tych doniesień. Nie mam żadnej oficjalnej informacji na ten temat.

Co z nowymi pociągami dla LEO Express?

Są w tej chwili w produkcji, w dość zaawansowanej fazie. Jeśli ten proces będzie przebiegać pomyślnie to sądzę, że w ciągu miesięcy pierwszy pociąg przypłynie z Chin do Europy. Muszę zwrócić uwagę, że wpływ na kształt tego projektu miały firmy z Europy Środkowej, w tym z Polski. Ten pociąg to będzie pociąg LEO Express. Będzie oferować to wszystko, do czego nasi pasażerowie są już przyzwyczajeni. Ten sam wysoki standard usług, a nawet kolejne udogodnienia, jak większy catering czy ulepszenia w wyższych klasach. Nasi inżynierowie czuwają nad budową tych pociągów. Dokładnie wiemy czego chcemy i wdrażamy te rozwiązania. Nie ukrywam, że rozmawialiśmy też z producentami z Europy, także z Polski. Nie wykluczam takiej współpracy w przyszłości.

Będziemy mogli pojechać tymi pociągami do Polski?

Mamy taki plan. Po stronie producenta są kwestie dopuszczeniowe. Jeszcze za wcześnie na szczegóły.

Dziękujemy za rozmowę.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
LEO Express
Czechy
Praga
Katowice
Kraków
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....