TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

LEO Express rozmawiał z PESĄ
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.01.2017 22:38:57 9 komentarzy
LEO Express rozmawiał z PESĄ

Rozmawialiśmy z PESĄ, dostaliśmy ofertę ? przyznaje w rozmowie z InfoRail.pl Peter Jancovic, dyrektor Leo Express Polska.

Ostatecznie czeski przewoźnik nie zdecydował się na współpracę z polskim producentem, wybrano pociągi chińskiego producenta CRRC. Dlaczego? Powodów jest kilka. Przede wszystkim wydaje się, że negocjacje nie trafiły na korzystny moment. PESA zajęta była w 2015 roku realizacją kilkunastu ważnych kontraktów, w tym projektu Dart dla PKP Intercity. Na marginesie warto podkreślić, że Peter Jancovic o pociągu tym wypowiada się całkiem pozytywnie. To właśnie pozyskaniem takich pojazdów zainteresowany był LEO Express. Przedstawiciel czeskiego przewoźnika dodaje, że chiński producent zaoferował produkt bardziej modułowy. Taki, który przeznaczony ma być zasadniczo do ruchu dalekobieżnego, ale w razie potrzeby, a takiej firma nie wyklucza, da się szybko zaadaptować do potrzeb aglomeracyjnych. Możemy domyślać się także, że chiński produkt był po prostu tańszy.  

Jesteśmy nadal otwarci na współpracę ? twierdzi Jancovic. I dodaje, że bardzo pozytywne opinie zbierają, co jest zauważalne także w Czechach, Elfy. Być może zatem to właśnie ten produkt, a nie Dart, trafi jako pierwszy ezt na rynek naszych południowych sąsiadów. Zwłaszcza, że przed PESĄ budowa Elfa II. Przypomnijmy, że w Czechach eksploatowane są już inne polskie jednostki ? to spalinowe RegioSharki.

Niepokojące natomiast jest to, iż Peter Jancovic pyta o powody niezamówienia przez PKP Intercity dziesięciu dodatkowych Dartów z opcji. To potwierdzenie słów Prezesa Tomasza Zaboklickiego, który wielokrotnie, również na łamach InfoRail.pl, zwracał uwagę na fakt, iż ta niewykorzystana opcja może ciągnąć się za producentem. Wydaje się, że ten czarny scenariusz niestety sprawdza się. Tomasz Zaboklicki mówiąc, że potencjalni nabywcy Dartów będą pytać o tę opcję albo przewidział to albo był już po pierwszych takich rozmowach. Nie zmienia to faktu, że znajduje to potwierdzenie w przypadku chociażby LEO Express, choć akurat w tym przypadku trudno mówić, iż wpłynęło to niekorzystnie na ewentualne negocjacje. Pytanie to pada bowiem dawno po ich zakończeniu.



Sprawdź też:
LEO Express
PESA. Dart
  • Vit – 18.01.2017

    Dajcie sobie spokój ze zlomem z Bydgoszczy. Doskonale ezty produkuje Newag. Sa o klase lepsze i bardziej dopracowane. Z Pesy to mozna od biedy tramwaje kupic a powazny tabor lepiej kupic gdzie indziej.

  • Vit – 18.01.2017

    Dajcie sobie spokój ze zlomem z Bydgoszczy. Doskonale ezty produkuje Newag. Sa o klase lepsze i bardziej dopracowane. Z Pesy to mozna od biedy tramwaje kupic a powazny tabor lepiej kupic gdzie indziej.

  • DD – 18.01.2017

    O konkurencji mówi się dobrze, albo wcale. Douczcie się chłopcy troszkę marketingu, bo Wam słoma z kierpców wystaje.

  • KODek – 18.01.2017

    Popieram Vit . Pesa to tandeta . A Newag może się równać markom zachodnim .

  • kolejFAN – 18.01.2017

    Wszystkie te karpie z rozdziawionym ryjem to drugie edyty. I skończą jak one, odstawione na krakowskim Bieżanowie!!

  • Rotua – 18.01.2017

    Obrzydliwe rybie ryje, flaki na dachu, brak zaokragleń na dolnym poszyciu- wygląda to strasznie tandetnie

  • przygranicznik – 19.01.2017

    Jesteście zabawni chłopcy, jakbyście nie wiedzieli Pesa ma w Czechach bardzo dobrą markę dzięki świetnie spisującym się Linkom aka RegioShark, które w barwach České dráhy są praktycznie niezawodne i bardzo lubiane przez pasażerów, także darujcie sobie te frustrackie odzywki.

  • kolejFAN – 19.01.2017

    @przy...coś tam
    przecież Regiosharki są świetne i wygodne. mowa o darthah

  • przygranicznik – 20.01.2017

    @kolejFan a ja mówię o tym, dlaczego Czesi rozmawiają z Pesą i dlaczego nie ma w tym nic dziwnego.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...