TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

LEO Express w Polsce w grudniu 2017 roku a może wcześniej?
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.01.2017 10:40:07 5 komentarzy
LEO Express w Polsce w grudniu 2017 roku a może wcześniej?

LEO Express w Polsce w grudniu 2017 roku a może wcześniej?

LEO Express nie rezygnuje z wejścia na polski rynek kolejowy. Jak mówi nam Peter Jancovic pociągi czeskiego przewoźnika mogą pojawić się na polskich torach w grudniu 2017 roku. Być może jednak uda się wjechać do Polski wcześniej.

Jesteśmy pionierami ? podkreśla Jancovic. I dodaje, że aktualnie trwa załatwiane spraw formalnych. W UTK przewoźnik złożył dwa wniosku. Jeden dotyczy certyfikatu bezpieczeństwa, który powinien zostać rozszerzony o Polskę, drugi zgody na realizację przewozów w naszym kraju. Współpraca z UTK jest coraz lepsza ? zaznacza przedstawiciel przewoźnika.

LEO Express myśli o uruchomieniu połączenia z Polski do Czech. Na początek ma być to trasa Warszawa ? Praga. Ale pociągi będą się zatrzymywały w mniejszych miastach. Nie będzie tak, że wystartujemy w Warszawie i zatrzymamy się dopiero na granicy ? wyjaśnia Peter Jancovic. To ma być trasa, która wnosi coś nowego dla pasażerów. Nie jest naszym celem przejęcie pasażerów PKP Intercity, ale zaoferowanie czegoś, co przyciągnie nowych podróżnych ? wyjaśnia przedstawiciel LEO Express. I dodaje, że przewoźnik chce łączyć miasta mniejsze. Większa liczba przystanków nie odbije się na czasie przejazdu. Pociągi LEO Express mają bowiem dobre przyśpieszenie, co pozwala nadrobić dystans do np. Pendolino i zaproponowanie porównywalnych czasów przejazdu. Do Katowic pojedziemy zatem w około 2,5 godziny. To na początek. Przewoźnik myśli też o kolejnych trasach. Będą to połączenia międzynarodowe, ale rozpoczynające swój bieg w innych niż stolica Polski miastach.

Warto podkreślić, że LEO Express zarejestrował w Polsce spółkę, której siedziba mieści się w Katowicach. Ma to pomóc w zdobyciu dopuszczeń do ruchu w naszym kraju. Kilka lat temu firma próbowała korzystać z doświadczeń DLA. Nie udało się. Teraz strategia nieco zmieniła się.

Peter Jancovic chwali się również, że LEO Express ma najwyższe wskaźnik bezpieczeństwa. Oznacza to, że pociągi przewoźnika napotykają na najmniejszą liczbę sytuacji wyjątkowych.

Jak wspomnieliśmy na wstępie pociągi LEO Express mogą pojawić się w Polsce jeszcze w tym roku. Połączenie, na początku do Pragi, byłoby obsługiwane Flirtami. Obecnie składy te, o czym informowaliśmy na łamach InfoRail, są przystosowywane do kursowania po Polsce. Tymczasem przewoźnik rozwija siatkę swoich połączeń autobusowych. Dziś z Warszawy po raz pierwszy wyruszył komfortowy autobus do Wiednia. To nowa oferta dla pasażerów LEO Express. Ceny biletów są konkurencyjne, rozpoczynają się bowiem od 19 zł.



Sprawdź też:
LEO Express
Praga
  • Er Pes – 17.01.2017

    Większym problemem jest jakoś nie poruszany problemem ciągłego trasowa USTRONIA i wenrzykowanie po będącej bardzo złym stanie technicznym 8 gdzie traci 2-2.5h i pasażerów zamiast po CMK gdzie dzięki nie bendzie wenrzykował. Gdzie bedze wenrzykował Leo?

  • kolejFAN – 17.01.2017

    @ spadaj na sosnę z tym Ustroniem. Mało tego ,wszystkie pociagi TLK oprócz Hańczy z Krakowa do Warszawy powinny kursować przez Kielce,Radom,Dęblin/Warkę.
    co do LEOEX,to czym oni chcą tu wjechac skoro mają tylko kilka flirtów??

  • NAFta – 17.01.2017

    To jest kwestia przedłużenia jednej pary pociągów do Warszawy. Cała filozofia.

  • Mikol – 17.01.2017

    Praga - Wrocław - Poznań - Gdynia?

  • Zetes – 18.01.2017

    Połączenie Gdynia/Szczecin - Praga funkcjonowało przez wiele lat. I komu to przeszkadzało?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...