TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

LEO Express wjechał do Polski
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.07.2018 20:46:50
LEO Express wjechał do Polski

Z około 20 minutowym opóźnieniem pierwszy pociąg LEO Express wjechał do Polski. To historyczna chwila. Przewoźnik czekał na to dość długo.

Na razie, jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl, pociągi czeskiego przewoźnika będą kursować w weekendy, jednak LEO Express zapowiada dalszy rozwój połączeń.

Jak na pierwszy kurs frekwencja w pociągu wygląda na całkiem niezłą, choć nie wszystkie miejsca są zajęte. Należy jednak pamiętać, że część podróżnych to zaproszeni goście i dziennikarze. Prawdziwy test zatem dopiero przed przewoźnikiem.

Po wjeździe do Polski w pociągi zabrzmiał polski hymn. Pierwsza stacja Zebrzydowice. Bez fajerwerków na peronie, jedynie w obstawie SOK-istów pociąg obsłużył pierwszą polską stację. Przewoźnik poczęstował pasażerów szampanem i ruszyliśmy w dalszą drogę. Na razie jedziemy na większości odcinków z prędkością 120 km/h, choć za Pszczyną Flirt przyśpieszył już do 130 km/h. Trochę trzęsie, jednak bardzo wygodne fotele to niwelują. Dużym plusem LEO Express jest właśnie komfort, jaki oferują pociągi Flirt. Są to jedne z bardziej wygodnych składów jakie obecnie kursują w Polsce. Warto przypomnieć, że zostały one wyprodukowane w Siedlcach. Kusząca może okazać się także cena biletu. Przewoźnik zapowiada, że do Pragi można pojechać już za 19 zł.

W ostatnich dniach pojawiło się sporo komentarzy, że ma być to konkurencja dla PKP Intercity. Należy jednak przyjąć, że w tej formie będzie to raczej uzupełnienie oferty na rynku niż rzucenie rękawicy naszemu narodowemu przewoźnikowi. Wyjazd z Pragi w godzinach popołudniowych i przyjazd do Krakowa w okolicach północy i powrót do stolicy Czech z wyjazdem z Krakowa około 5 rano sprawia, że LEO Express wypełnia raczej lukę w ofercie połączeń do Czech. Wspomniane godziny wyjazdu sprawiają, że pociąg jest mało atrakcyjny np. dla pasażerów z Warszawy. Chcąc dostać się do stolicy musimy korzystać z nocnego połączenia autobusowego, ponieważ ani z Katowic, ani też z Krakowa pociąg LEO Express nie jest skomunikowany z połączeniami PKP Intercity do Warszawa. Te po prostu tak późno już nie kursują.

Dodatkowo mało atrakcyjny wydaje się czas przejazdu między Katowicami a Krakowem, ze względu na trwający remont torów. To już jednak kwestia, na którą przewoźnik nie ma wpływu.

Wjazd pierwszego pociągu LEO Express do Polski to bez wątpienia historyczna chwila. Nastąpiło otwarcie rynku dla przewoźnika prywatnego. Z uwagą należy obserwować, miejmy nadzieję, rozwój tego połączenia. Jak pamiętamy LEO Express czekał na wejście z pociągami do Polski dość długo. Start pociągu byt przekładany wielokrotnie, ale udało się. Udało się także niemal w ostatniej chwili zdobyć dopuszczenie dla Flirtów, aby te mogły jeździć po Polsce. To też pokazuje, że łatwo nie było…


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
LEO Express
Czechy
Kraków
Katowice
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....