TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Leonkiewicz: Sytuacja taborowa PKP Intercity jest dobra
Karol Wach - Opublikowano: 09.09.2015 18:00:11 11 komentarzy
Jacek Leonkiewicz Prezes PKP Intercity (foto: B. Banaszek/PKP IC)

O taborze PKP Intercity i nie tylko rozmawiamy z Prezesem przewoźnika ? Jackiem Leonkiewiczem.

Karol Wach (InfoRail.pl): Jaka jest sytuacja taborowa PKP Intercity?

Jacek Leonkiewicz (Prezes PKP Intercity): Dobra.

To skąd te uwagi UTK?

Komunikaty medialne najczęściej odnoszą się do kontroli, które odbyły się kilka tygodni, a nawet miesięcy wcześniej. Wagony wracają do ruchu zwykle po kilkudziesięciu godzinach, bo usterki są zazwyczaj drobne. Na dłużej wyłączamy tylko te wagony, które mają poważniejsze awarie. Nie są to jednak kwestie mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo pasażerów. Poza tym to sporadyczne przypadki. Zazwyczaj w momencie opublikowania komunikatu wagon, którego on dotyczy, przejechał już kolejne tysiące kilometrów. Niektóre komunikaty są także nieprecyzyjne. Jeżeli chodzi o TLK ?Wydmy? pojawiły się informacje, że wagony wyjechały w trasę bez ważnych świadectw dopuszczenia do eksploatacji. Nie ma takiej możliwości, żebyśmy wypuścili w trasę wagon bez tego dokumentu. Od ręki naprawiliśmy też wszystkie cewki w drzwiach. Na szczęście UTK szybko włącza nam wagony do ruchu.

Trzeba sobie odpowiedzieć także na pytanie, jakimi kryteriami oceniamy czy spółka ma wystarczającą ilość taboru. My mierzymy to m.in. liczbą przepełnień. W tym roku przepełnienia spadły o 50%, przy mniejszym ilostanie taboru, a jednocześnie przewieźliśmy 2,5 mln pasażerów więcej.

To, nad czym jeszcze pracujemy to terminowość przeglądów na warsztatach. Kiedyś lokomotywa potrafiła stać nawet tydzień, teraz przeglądy P1 robimy nawet w 2,5 godziny. Staramy się to jeszcze lepiej zorganizować ? usprawnić.

Ale jednak w tym roku pojawiły się posiłki z Czech?

Tak. Wszystko zależy od okoliczności. W przyszłym roku odbędą się Światowe Dni Młodzieży ? to miliony pasażerów do przewiezienia. Czy w związku z tym, że będziemy potrzebowali dodatkowych wagonów do obsługi tych połączeń, mamy je kupić? Nie ma to większego sensu ? zdecydowanie lepiej jest je wypożyczyć na okres wzmożonej pracy.

Czyli wynajem taboru będzie tym kierunkiem, w który wybierze PKP Intercity?

Podstawową flotę do obsługi rozkładu jazdy musimy posiadać na własność, jednak wynajem taboru w okresach wzmożonego ruchu pasażerskiego będzie na pewno funkcjonować.

Błędne koło?

Na rynku działa wiele spółek oferujących wynajem taboru, zresztą my też wynajmujemy np. nasze lokomotywy do celów komercyjnych. Obserwujemy też to, co robią inni. Światowych Dni Młodzieży nie obsłużymy sami. Tu trzeba będzie współdziałania wszystkich przewoźników, także autobusowych czy samolotowych. To będą milionowe potoki pasażerskie.

70% zmodernizowanego i nowego taboru na koniec roku ? to założenie cały czas jest realne?

Tak, choć należy pamiętać, że PKP Intercity jest klientem, a dostarczenie nowego taboru to zadanie producentów.

Co z Dartami?

Produkcja trwa.

Co się stanie jeśli PESA nie zdąży do końca roku?

Będzie miała problem, aczkolwiek nie zakładamy w tej chwili takiego scenariusza.

A PKP Intercity będą miały problem?

Dużo mniejszy.

Czyli przewoźnik sobie poradzi?

Z Pendolino też tak było, że na początku jeździło 9 pociągów z 20 zamówionych, a nie zlikwidowaliśmy żadnego połączenia. Już wtedy pojawiło się nieuzasadnione hasło, że PKP Intercity nie ma taboru. Na tory muszą wyjechać pociągi w pełni sprawdzone, bezpieczne dla pasażerów i tym się będziemy przede wszystkim kierować. Nasi komisarze odbiorczy są cały czas w PESIE i na bieżąco informują nas o zaawansowaniu prac. Pamiętajmy jednak, że za przygotowanie pojazdów oraz ich homologację odpowiada nasz partner.

Czy problem jest tylko z Dartami?

Ja bym nie mówił o problemie. Gamy jeżdżą, czasem defektują, ale to choroby wieku dziecięcego. I Darty i Flirty planujemy wdrażać bardzo ostrożnie, nie zakładamy, że będziemy jeździć od grudnia wszystkimi pociągami. Mamy zarezerwowany konwencjonalny tabor, żeby obsłużyć wszystkie połączenia. Nie ma możliwości, żebyśmy odebrali pociągi, co do których pojawią się zastrzeżenia związane z jakimikolwiek parametrami ?klienckimi? lub np. bezpieczeństwa. Nie odpuszczamy, musimy dostać takie składy, jakie zamówiliśmy. Co innego usterki. Na pewno będą się pojawiać ? dlatego poza pociągami kontrakt gwarantuje serwisowanie. Będziemy reagować na bieżąco.

Może warto wyciągnąć z krzaków ?Edyty??

To jest tabor, który ciężko jest dopasować do specyfiki naszej działalności.

Czy zatem PKP Intercity pozbędzie się tego taboru?

Nie wykluczamy takiej alternatywy. To tabor aglomeracyjny. Możliwe, że z niego zrezygnujemy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
tabor
ED74
  • Gruby – 09.09.2015

    Jak śmieszne tak mówić o edytach. Najlepszych pociągach dalekobieznych w Polsce do czasu pojawienia się dartow. Skandal żeby pracownik państwowej kolei mówił tak o narodowym producencie tabor. Masz facet problem. Żebyś się nie pozbył stołka przypadkiem za te slowa. Buahahahahahahahahahah

  • Marcin MZ – 09.09.2015

    Pogratulować dobrego samopoczucia: przepełnienia spadły o 50%! Pęknie! Pojawia się tylko przykre pytanie - czy w ruchu dalekobieżnym w ogóle ma prawo wystąpić przepełnienie? Odpowiedź jest chyba oczywista! Wypełnienie pociągu zbliżające się do 100% jest dyskomfortowe dla pasażerów - zawsze przecież może się pojawić pasażer bez biletu na peronie (poza Pendolino - zapłaci o 650 PLN więcej co rzeczywiście jest opłatą zaporową) - i nie powinno w ogóle występować. Nie jest to powód do chwały tylko objaw sknerstwa i niskiego standardu usług! Wniosek: PKP IC ma jednak braki taborowe albo (co najmniej) problem z określeniem właściwego standardu usług dla klientów! Pasażerowie: żądajmy właściwych standardów - czasy wożenia ludzi jak śledzi w beczce już - szczęśliwie - minęły!

  • zeus04 – 09.09.2015

    Są miejscówki? Są.

  • gutek – 09.09.2015

    Darty jeszcze są nie dopuszczone do ruchu skąd więc tyle optymizmu w IC

  • zeus04 – 09.09.2015

    A jakiś skład nie został dopuszczony do ruchu?

  • ja lol – 09.09.2015

    I mam nadzieje, ze nie beda dopuszczone a w najgorszym wypadku nie zostana odebrane

  • Pitrys – 09.09.2015

    Co jest "Edyta"? Pozdro do Polski.

  • KW – 09.09.2015

    ED74.

  • Pitrys – 09.09.2015

    KW - thanx

  • zygzak – 10.09.2015

    Dobrze że newag nic dla nich nie robi bo by wyjechało w 2023 roku

  • a – 09.11.2015

    Edyty to najgorszy szajs, strasznie niewygodne. Niech wypier..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....