TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Lepsza oferta połączeń transgranicznych. Ale może być jeszcze lepiej
- Opublikowano: 08.05.2019 09:06:21
Lepsza oferta połączeń transgranicznych. Ale może być jeszcze lepiej

Już po raz czwarty, 8 maja we Wrocławiu, odbędzie się Polsko-Niemiecki Szczyt Kolejowy.

Stowarzyszenie Polsko-Niemiecka Kolej Pasażerska zauważyła znaczną poprawę i rozwój w ofercie połączeń transgranicznych pomiędzy Polską a Niemcami, niemniej jednak apelujemy do wszystkich uczestników spotkania o dalsze podejmowanie starań w zakresie poprawy transportu szynowego pomiędzy istotnymi miastami w rejonie przygranicznym.

Częściowo zostały już osiągnięte podstawowe założenia podjęte podczas pierwszego Szczytu Kolejowego w 2015 roku, dzięki czemu podróżni mogą bez większych problemów dotrzeć do Wrocławia (Europejska Stolica Kultury 2016) "Pociągiem do Kultury" kursującym z Berlina w soboty i w niedziele oraz codziennie pociągiem austriackich linii kolejowych (ÖBB) kursującym w relacji Budapeszt/Wiedeń-Opole-Wrocław-Berlin, przy utrzymaniu atrakcyjnej oferty biletowej. Co więcej, pomimo wprowadzonej przesiadki w Węglińcu, pasażerowie mogą komfortowo i szybko dotrzeć do Drezna, a przewoźnik samorządowy -Koleje Dolnośląskie S.A.- zadbał nie tylko o utrzymanie atrakcyjnej oferty biletowej, ale również o promocję wspomnianego połączenia (w postaci plakatów oraz małych folderów z informacją o cenach, godzinach odjazdów, stacjach zatrzymania).

Ponadto Stowarzyszenie KolejDEPL podkreśla wagę włączenia Kolei Wschodniej (Ostbahn) Berlin-Kostrzyn- Gorzów Wlkp.- Piła do sieci korytarza transportowego TEN-T jako jeden z priorytetów, zgodnie z Deklaracją z Seelow "Powrócić do przyszłości!", którą podpisali m.in.: IHK Ostbrandenburg, IHK Berlin, Pro Bahn Berlin-Brandenburg, Euroregion Pro Europa Viadrina, Deutsche Bahnkunden-Verband e.V. czy Passenger Rail Service.

Kolejną istotną kwestią jest modernizacja linii kolejowej łączącej Szczecin ze stolicą Niemiec (jednotorowy, 8-kilometrowy odcinek szlaku znajduje się również po polskiej stronie granicy). Jeden tor nie tylko uniemożliwia zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów, ale również negatywnie wpływa na tworzenie atrakcyjnego rozkładu jazdy. Rozbudowa tej linii da szansę na rozwój przygranicznych regionów położonych wzdłuż linii kolejowej. Na kolejowej mapie polsko-niemieckiego pograniczna wciąż istnieją obszary, które wymagają interwencji. Rozbudowa infrastruktury jest głównym postulatem. Ministerstwa Infrastruktury zarówno Polski, jak i Niemiec, powinny przyjąć bardziej stanowczą oraz zaangażowaną postawę. Tylko w ten sposób europejski transport kolejowy może stać się bardziej atrakcyjny i przystępny dla pasażerów.

Doskonałym przykładem może być odcinek Granica Państwa- Görlitz i dalej do stolicy Saksonii, wymagający podjęcia, w miarę możliwości jak najszybciej, działań mających na celu elektryfikację odcinka Görlitz- Drezno. Bowiem ciężko jest wytłumaczyć podróżnym korzystającym z połączeń na tej linii, iż prace nad elektryfikacją trasy przez Granicę potrwać mają jeszcze dziesięć lat, kiedy to po polskiej stronie, na trasie Węgliniec- Zgorzelec, roboty modernizacyjne zakończą się, zgodnie z zapowiedzią PKP PLK, pod koniec 2019 roku. Wówczas pasażerowie pojadą do Zgorzelca elektrycznym zespołem trakcyjnym. W związku z tym należy jak najszybciej znaleźć rozwiązanie ukierunkowane na pasażera w okresie przejściowym, aż do zakończenia elektryfikacji po stronie niemieckiej.

Oferta transgraniczna jest wciąż jeszcze zbyt uboga w zakresie częstotliwości połączeń. Uporządkowanie, ścisła współpraca podczas tworzenia rozkładów jazdy pomiędzy polskimi a niemieckimi przewoźnikami oraz rozbudowa oferty m.in. między Berlinem i Wrocławiem czy Szczecinem, nie powinna być traktowana jako odległa wizja, ale jako namacalna i bliska przyszłość. Polsko-niemiecki transport kolejowy potrzebuje dla zrównoważonego rozwoju stabilnej oferty dla pasażerów – stwierdza Stowarzyszenie Polsko-Niemiecka Kolej Pasażerska.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
Drezno
Koleje Dolnośląskie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....