Za 200 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawią linię Czechowice Dziedzice ? Bielsko Biała ? Zwardoń (granica państwa). Ogłoszono już przetarg na przebudowę peronów i torów na odcinku Bielsko Biała Lipnik ? Wilkowice Bystra szacowany na 60 mln zł.
Spółka poinformowała, że podróżni wygodniej wsiądą do pociągów, skrócą się podróże i usprawni się przewóz towarów. Poprawa linii Czechowice Dziedzice ? Bielsko Biała ? Zwardoń (nr 139) to jedno z zadań, które ułatwi m.in. przewóz towarów na Górnym Śląsku. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na rewitalizację pierwszego odcinka na tej linii: Bielsko Biała Lipnik ? Wilkowice Bystra. Zarządca infrastruktury wyremontuje ok.16 km torów, obiekty inżynieryjne, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną oraz infrastrukturę do obsługi podróżnych.
Inwestycja obejmie przebudowę peronów na stacjach: Bielsko Biała Leszczyny i Wilkowice Bystra oraz na przystankach osobowych: Bielsko Biała Lipnik i Bielsko Biała Mikuszowice. Perony będą podwyższone do 76 cm i wyposażone w elementy małej architektury ? wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Większy komfort i bezpieczeństwo podróżnym zapewni nowe oświetlenie peronów i dróg dojścia oraz czytelne oznakowanie stacji i przystanków osobowych.
Realizacja projektu nawet dwukrotnie zwiększy prędkość pociągów. Składy pojadą do 120 km/h, w miejscach gdzie obecnie jest 50 - 70 km/h. Pozytywne zmiany zapewni wymiana 16 km torów oraz 16 rozjazdów, które zostaną wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Kompleksowo zostanie przebudowana sieć trakcyjna. Prace przewidują także naprawę 29 obiektów inżynieryjnych. To m.in. wiadukty, mosty, przepusty i przejścia pod torami.
Na odcinku Bielsko Biała Lipnik ? Wilkowice Bystra przebudowanych zostanie 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Sprawniejszy przejazd przez tory zapewni wymiana nawierzchni drogowej, a poziom bezpieczeństwa zwiększą nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji. Przejazdy będą lepiej oświetlone oraz wyposażone w monitoring. Bezpieczeństwo na linii poprawią także nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym
Zakończenie robót na odcinku Bielsko Biała Lipnik ? Wilkowice Bystra planowane jest w grudniu 2018 r. W Krajowym Programie Kolejowym projekt "Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice ? Bielsko Biała ? Zwardoń (granica państwa)" szacowany jest łącznie na 200 mln zł. Będą ogłaszane kolejne przetargi. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano do 2023 r.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Kiedy odbudowa szlaków : Jastrzębie Zdrój - Wodzisław Śląski i Jastrzębie Zdrój - Czechowice Dziedzice ? To otworzyłoby drogę do osobowych w relacjach : Jastrzębie Zdrój - Katowice , Jastrzębie Zdrój - Racibórz , Jastrzębie Zdrój - Bielsko Biała . To wystarczy , by załatać kolejną dziurę komunikacyjną w kraju ...,
Tylko aby jeszcze w Zwardoniu było skomunikowanie z poc. słowackimi. Pierwszy pociąg (rano) odjeżdża do Ziliny o 6:42. Nastepny o ... 15;42
Komunikacja przez przejście Zwardoń-Skalite jest tragiczna, żeby nie można się było dogadać w sprawie kilku skomunikowanych par, a przede wszystkim rano,tak żeby dało sie przyjechać pierwszym KŚ z Katowic i przesiąść na Os/Zr do Żyliny a potem już bez problemu w Zylinie do Bratysławy?!
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.