TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Leszno nadal bez bezpośredniego połączenia z Warszawą
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.06.2017 12:05:26 2 komentarze
Leszno nadal bez bezpośredniego połączenia z Warszawą (źródło: Wikipedia Lucaok lic.-CC-BY-SA-3.0)

W projekcie rocznego rozkładu jazdy edycji 2017/2018, analogicznie jak w rozkładzie jazdy 2016/2017, spółka PKP Intercity nie zaplanowała bezpośredniego połączenia kolejowego Leszno – Warszawa z powodu trwającej modernizacji linii kolejowej nr 271 (Wrocław Główny – Poznań Główny).

Jak poinformował wiceminister Andrzej Bittel prowadzone prace, z uwagi na występowanie odcinków jednotorowych, wpływają na ograniczenie przepustowości linii a także powodują wydłużenie czasu przejazdu. Ponadto obecne uwarunkowania techniczne wymuszają skierowanie części pociągów na trasy objazdowe m.in. przez Jarocin i Ostrów Wielkopolski. Z uwagi na powyższe utrudnienia realizacja wniosków przedstawionych w interpelacji nie jest możliwa zarówno w ramach bieżącego rozkładu jazdy pociągów 2016/2017, jak i rozkładu jazdy edycji 2017/2018.

Przez Leszno nie pojedzie także TLK "Sudety" relacji Jelenia Góra – Gdynia Główna, prowadzący wagony bezpośrednie do stacji Warszawa Wschodnia. Podczas prac nad korektą rocznego rozkładu jazdy, która wejdzie w życie 11 czerwca 2017 r., rozpatrywana była możliwość skierowania ww. pociągu trasą przez Leszno. Zmiana nie została wdrożona ze względu na przerwę w ruchu w porze nocnej na linii nr 271 oraz trwającą przebudowę części peronów na stacji Poznań Główny, uniemożliwiającą wykonywanie manewrów na tej stacji. W związku z tym zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe odrzucił wniosek o zmianę trasy pociągu TLK "Sudety", co oznacza, że co najmniej do 2 września 2017 r. ww. pociąg będzie kursował dotychczasową trasą przez Jarocin, z pominięciem stacji Leszno.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Leszno
Warszawa
PKP Intercity
  • kolejFAN – 08.06.2017

    Liberec tez nie ma połączenia bezpośredniego z Pragą a nie płacze do gazet.LESZNO mogłoby miec połączenie z Warszawą ,ALE jedynie trasą przez Krotoszyn,Ostrów Wlkp,Łódź! Trasa przez Poznań to ciąg komunikacyjny do Szczecina i Piły. Ponadto autor artykułu nie zauważył małej drobnostki - zamknięcia szlaku na linii Warszawa-Poznań?!!

  • Znawca – 30.06.2017

    Leszno miało bezpośrednie połączenia z Warszawą tylko z tego powodu że z Wrocławia do Warszawy najszybsza trasa wiodła dla pociągów kategorii ekspresowej przez Poznań. I tylko z tego powodu. Po oddaniu zmodernizowanego szlaku przez Lubliniec to ta trasa jest najszybsza, jest do tego kilometrowo znacznie krótsza. Jakie zatem miasto miałby wygenerować dla Leszna bezpośredni pociąg do/z Warszawa skoro Wrocław już nie jeździ do Warszawy okrężną i egzotyczną trasą przez Poznań??? Po co ten pisowski v-ce minister bredzi coś o remoncie linii nr 271, skoro zakończenie tego remontu i tak nic nie zmieni, ponieważ z Wrocławia do Warszawy oddano szybszą i krótszą trasę kolejową stąd Wrocław i tak nawet po remoncie nie wróci już do jeżdżenia do Warszawy przez Leszno Poznań?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....