TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Leszno straci na Pendolino
INFORAIL - Opublikowano: 14.11.2014 13:57:02 6 komentarzy
Leszno straci na Pendolino
Likwidacja bezpośrednich połączeń kolejowych EIC „Fredro”i EIC „Panorama”obsługujących relację Wrocław –Warszawa przez Leszno i Poznań, wynika z uruchomienia w rozkładzie jazdy 2014/2015 pociągów kategorii EIC Premium trasą przez Centralną Magistralę Kolejową i Opole –twierdzi Zbigniew Klepacki - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Nowa trasa pozwoli osiągnąć czas przejazdu w relacji Warszawa –Wrocław na poziomie ok. 3 godzin 40 minut. Będzie to czas o około godzinę krótszy niż podróż obecną trasą przez Poznań i Leszno oraz o około 1,5 godziny krótszy niż trasą przez Katowice i Kędzierzyn-Koźle. Biorąc powyższe pod uwagę, pozostawienie pociągów EIC relacji Warszawa –Wrocław –Warszawa kursujących trasą przez Poznań i Katowice nie znajduje uzasadnienia ekonomicznego, gdyż podróżni do i z Wrocławia skorzystają z połączeń szybszych. Będzie to skutkowało spadkiem liczby pasażerów na końcowych odcinkach, tj. Poznań –Wrocław i Katowice –Wrocław. Należy mieć na uwadze, że pociągi EIC są pociągami komercyjnymi, uruchamianymi na ryzyko handlowe spółki PKP Intercity SA. Z tego powodu jednym z najważniejszych wyznaczników zasadności ich kursowania w danych relacjach sąwzględy ekonomiczne. Pociągi te nie są dotowane przez budżet państwa, zaś spółka PKP Intercity SA nie może uruchamiać połączeń, które przynoszą straty. Przygotowując ofertę przewozową w nowym rozkładzie jazdy 2014/2015 spółka PKP Intercity SA uwzględniła potencjał przewozowy Leszna oraz okolicznych miejscowości, które nie są objęte siecią kolejową i zaplanowała zatrzymywanie 10 par pociągów kategorii TLK jadących w kierunku do/z Poznania. Rozkład jazdy został ułożony w taki sposób, aby zapewnić mieszkańcom Leszna dogodne przesiadki na pociągi kategorii TLK i EIC jadące z Poznania w kierunku Warszawy.Na problem ten uwagę zwrócił  Poseł Tadeusz Tomaszewski, który zauważył, że to już likwidacja kolejnych bezpośrednich połączeń Leszna z Warszawą. W poprzednich latach zlikwidowano bowiem EIC ˝Słowacki˝ i EIC ˝Odra˝. To zdaniem posła oznacza dalszą degradację tego miasta jako byłej stolicy województwa. Z połączeń EIC ˝Fredro˝ i ˝Panorama˝ do Warszawy korzystają codziennie nie tylko dziesiątki mieszkańców regionu leszczyńskiego, lecz także mieszkańcy województwa dolnośląskiego (powiatów głogowskiego i górowskiego) czy również lubuskiego (powiat wschowski). Likwidacja tego połączenia oznacza nie tylko wydłużenie czasu jazdy pasażerów z tego rejonu do Warszawy, lecz także podwyższenie kosztów podróży. Pasażerowie zmuszeni będą kupować bilety na ranny pociąg do Poznania bądź do Wrocławia w spółce Przewozy Regionalne (w tych godzinach nie kursują pociągi TLK), co zwiększy koszty podróży. Na podstawie materiałów Sejmu RP
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pendolino
EIC
Leszno
  • giro – 14.11.2014

    Zaczyna się likwidacja połączeń IC a za chwilę pewnie i TLK, aby uszczęśliwić na siłę podróżnych podróżą EIC Premium.

  • Konin – 14.11.2014

    skoro bedzie polaczenie w 3:40 z Warszawy do Wroclawia, to kto chce jechac 5:20 przez Leszno, Poznan...? Dla tych pare ludzikow z Leszna, polecamy polaczenia w Poznaniu. Te czasy sie narescie skonczyly, ze posel mial cos do powiedzenia, teraz PKP IC jest na wlasnym rozrachunku i jak sie polaczenie nie oplaca, bedzie likwidacja. Ja to popieram.

  • tomtom – 15.11.2014

    @Konin, Myśle tak samo, a jestem z Leszna. Dla Leszna w zupełności wystarczy, że poranne i wieczorne TLK (a właściwie IC) będzie przyzwoicie skomunikowany (15-20' na przesiadkę) z EIC w Poznaniu. Zresztą EIC Fredro i Panorama nie będą zlikwidowane, będą po prostu jeździć przez CMK.

  • Combino – 15.11.2014

    "To zdaniem posła oznacza dalszą degradację tego miasta jako byłej stolicy województwa"... cóż za patetyczna wypowiedź. Prawda jest taka,że Gierek zrobił cyrk podczas reformy administracyjnej i takie mieścinki jak Leszno,Ciechanów,Sieradz,Konin czy Krosno w życiu nie powinny dostąpić zaszczytu stania się miastem wojewódzkim. O degradacji to można by co najwyżej mówić w przypadku ćwierćmilionowej Częstochowy czy niewiele mniejszego Radomia,a nie 64-tysięcznego Leszna. Traktujmy Leszno adekwatnie do wielkości,czyli jak średniej wielkości miasto powiatowe: kilkanaście TLK,ze dwa-trzy ekspresy i wystarczy jak na taką mieścinę.

  • caronen – 16.11.2014

    No coz, PKP IC mogloby zapewne przedluzyc jedna albo dwie pary EIC z Poznania do Leszna. Natomiast jesli podroznych nie bedzie dosyc, no to juz trudno - wladze Leszna zaplaca, skoro to dla nich takie istotne.

  • stefan – 16.11.2014

    Panu posłowi oczywiście wydaje się, że najważniejsze są połączenia z Warszawą. Prawdopodobnie nie jest to najczęstszy kierunek podróży Leszczynian.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....