TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Linia Gdynia – Kościerzyna – Bydgoszcz dwutorowa i zelektryfikowana
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 25.09.2017 23:23:49 11 komentarzy
Linia Gdynia – Kościerzyna – Bydgoszcz dwutorowa i zelektryfikowana

Linia kolejowa nr 201 na odcinku Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz zostanie zelektryfikowana i będzie dwutorowa – poinformował wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński. Inwestycja ma być zrealizowana do 2023 roku.

W poniedziałek w Gdańsku przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i wykonawcy, spółki Egis Poland, podpisali umowę na opracowanie dokumentacji projektowej trzech odcinków: Kościerzyna-Gdynia (nr 201), Somonino-Kartuzy (nr 214) i Glincz-Kartuzy (nr 229). Wartość podpisanej umowy to prawie 16 mln zł netto. Modernizacja tych odcinków odbędzie się w ramach projektu utworzenia alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz–Trójmiasto.

Wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński podczas konferencji prasowej w Gdańsku zapewnił, że połączenie kolejowe na odcinku Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz zostanie zelektryfikowane i powstanie dwutorowa linia kolejowa o łącznej długości ok. 150 km. "W tej chwili linia nr 201 z okresu międzywojennego na tym odcinku jest jednotorowa i niezeletryfikowana a będzie zmodernizowana i dostosowana do współczesnych wymogów" – dodał.

"Linia 201 Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz to linia ważna z gospodarczego punktu widzenia jako alternatywny ciąg przewozów, ale też jest istotna dla mieszkańców, zwłaszcza Kaszub" – argumentował. Wyjaśnił, że "inwestycja przewiduje też prace na odcinkach Somonino-Kartuzy i Glincz-Kartuzy". Podkreślił, że dzięki budowie alternatywnego połączenia Bydgoszcz-Trójmiasto na północ będzie mogło dotrzeć z południa kraju dwa razy więcej pociągów niż dotychczas.

"To będzie tylko kwestia wyboru linii przez przewoźników, czy będą chcieli korzystać z dotychczasowej linii przez Gdańsk, czy z planowanej alternatywnej" – dodał. Ocenił, że linia na odcinku Tczew-Pruszcz Gdański jest "jedną z najbardziej obłożonych w kraju".

Prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ireneusz Merchel powiedział dziennikarzom, że zakłada się, iż etap projektowania zakończy się w drugiej połowie 2019 r. i w III kw. tego roku będzie ogłoszony przetarg na realizację inwestycji w systemie "buduj". "W I kw. 2020 r. podpiszemy umowę, żeby rozpocząć prace budowlane, które mają potrwać 36 miesięcy" – dodał. Powiedział, że jednym z warunków przetargowych będzie skrócenie terminu realizacji. Ocenił, że "otwarcie na początku 2023 roku toru linii na odcinku z Bydgoszczy do Gdyni jest jak najbardziej realne".

Jest przekonany, że planowana inwestycja "zdecydowanie zmieni warunki transportu kolejowego w regionie". "W tej chwili wszystkie pociągi towarowe jadą linią przez Tczew-Gdańsk do Gdyni, a potem pociągi będą mogły jeździć linią zmodernizowaną, praktycznie nową na odcinku przez Bydgoszcz–Maksymilianowo-Kościerzynę do Gdyni" – wyjaśnił. Inwestycja przede wszystkim poprawi dostęp kolejowy do portu w Gdyni. Szacuje się, że dzięki nowemu połączeniu przez Trójmiasto może przejeżdżać o połowę mniej pociągów towarowych niż dotychczas.

Prezes PKP PLK zauważył, że planowana inwestycja będzie miała też wpływ na ruch pasażerski. "Prędkość dla pociągów pasażerskich będzie do 140 km/godz., co oznacza, że dla podróżnych z Kartuz, Kościerzyny czas dojazdu znacząco się skróci" – zapewnił.

Prezes poinformował, że PKP PLK "analizują i na pewno chcą w następnej perspektywie unijnej podwyższać prędkości, żeby np. na odcinku z Bydgoszczy do Tczewa, Gdyni pociągi jeździły z prędkością 200 km/godz. i byłaby to linia bardziej dedykowana dla ruchu pasażerskiego".

Prace na pomorskich odcinkach: Kościerzyna-Gdynia (nr 201), Somonino-Kartuzy (nr 214) i Glincz-Kartuzy (nr 229) przewidują budowę 50 km nowego toru między Kościerzyną a Gdańskiem Osową oraz elektryfikację 88 km linii. Wymienionych będzie 86 km toru i 88 rozjazdów. 33 perony mają być zbudowane lub zmodernizowane. Czas przejazdu na trasie Kościerzyna-Gdynia Główna ma się skrócić z obecnych 1h 16 min do ok. 1 h.

W Glinczu i w rejonie Kartuz mają powstać łącznice, które mają umożliwić bezkolizyjne połączenie linii. PKP PLK poinformowały, że obecnie dla odcinka linii Maksymilianowo-Kościerzyna (nr 201) trwa postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy projektu. W 2016 r. rozpoczęły się prace na odcinku towarowym pomiędzy Nową Wsią Wielką a Maksymilianowem.

Wojewoda pomorski Dariusz Drelich podkreślił, że rozbudowa linii kolejowych ma strategiczne znaczenie dla województwa. Poinformował, że w pomorskiem zrealizowane mają być inwestycje o wartości ok. 6 mld zł, co stanowi prawie 10 proc. środków krajowych w obecnej perspektywie unijnej przeznaczonych na inwestycje kolejowe w kraju.

Projekt PKP PLK "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz-Trójmiasto, Etap I" ma szacunkową wartość 893 mln zł. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez UE.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdynia
Kościerzyna
Bydgoszcz
  • kolejFAN – 26.09.2017

    No i to jest super inwestycja. Wreszcie pociągi z południa kraju będą mogły bez przeszkód dotrzeć do Gdyni przez Wierzchucin i Kościerzynę bez problemów z trakcją, zarówno osobowe jak i towarowe.

  • Jacek – 26.09.2017

    Wszystko fajnie, ale budowa tzw. pętli kartuskiej to bezsens, palenie pieniędzy. Przecież można zmienić czoło w ciągu kilku minut. Nie musi to trwać 15 minut, jeśli mamy do czynienia z zespołem trakcyjnym. Czesi zmieniają czoło nawet w 3 minuty. Nie wiem, jak przejechanie dodatkowych 3 km ma skrócić czas przejazdu... Natomiast z pewnością zwiększy zużycie energii.

  • Zetes – 26.09.2017

    Kilka lat temu przeprowadzono remont szlaku Gdynia - Kościerzyna... Nie ma to, jak perspektywiczne myślenie.

  • gobi – 26.09.2017

    @Zetes,takich "inwestycji" w skali marko i mikro można mnożyć w dziesiątki jak nie setki w odniesieniu do polskiej kolei.

  • kolejFAN – 27.09.2017

    jeszcze drut z redy do wielkiej wsi i trzecia szyna z wielkiej wsi do helu

  • kolejFAN – 27.09.2017

    hahah, chłopie weź sobie lepiej jakies leki, bo już się nie da czytać tych bzdur o trzeciej szynie. Chyba w nowojorskim metrze..

  • D – 27.09.2017

    @Jacek. Zgadzam się że pętla kartuska to głupota. Lepiej za te pieniądze zrobić choćby kawałek linii 229 w kierunku Sierakowic.

  • Maciek z Lublina – 28.09.2017

    Rozumiem , jaki jest zamysł przyświecający takiej , a nie innej korekcie linii 201 , ale czy nie byłoby pożyteczne z perspektywy ruchu towarowego , by wydłużyć linię z Tucholi do Koronowa tak , by kończyła się w Maksymilianowie ?

  • jacek – 28.09.2017

    @Maciek z LublinaTo byłby dopiero bezsens... Skąd taki pomysł?

  • Maciek z Lublina – 28.09.2017

    Zwróć uwagę na położenie Chojnic ... Z tego miasta da się rozprowadzać ruch towarowy do portów . Przez Szczecinek - do Kołobrzegu , Ustki , Szczecina . Przez Kościerzynę - do Gdyni , przez Tczew - do Elbląga .

  • Jacek – 28.09.2017

    @Maciek z LublinaAkurat Kołobrzeg i Ustka są portami bez znaczenia, a Elbląg nie jest portem morskim. Do tego przebieg przez Koronowo i Tucholę byłby pokręcony.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....