Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Linia Lublin – Stalowa Wola i dworzec w Olsztynie z dofinansowaniem

inforail
14.12.2016 11:07
0 Komentarzy

Z udziałemwicepremiera Mateusza Morawieckiego w środę w siedzibie MR podpisano umowy odofinansowaniu inwestycji transportowych wspieranych ze środków unijnegoProgramu Operacyjnego Polska Wschodnia.

„Inwestycje, które otrzymują dziś dofinansowanie,pokazują zmianę podejścia do wydatkowania środków unijnych w Polsce. Uważamy,że inwestycje w infrastrukturę mają służyć rozwojowi obszarów, na których sięznajdują. Mają generować PKB, a nie głównie koszty, jak stadiony i baseny”- powiedział w trakcie uroczystości wicepremier, minister rozwoju i finansówMateusz Morawiecki.

Umowa na prace na liniach kolejowych 68 i 565 na odcinkuLublin – Stalowa Wola Rozwadów została podpisana między Centrum UnijnychProjektów Transportowych a PKP PLK SA, zaś umowa na rozwój ekologicznegotransportu w Olsztynie – między PARP a miastem Olsztyn.

MR podało, że łączna długość odcinków linii kolejowychmiędzy Lublinem a Stalową Wolą objętych projektem modernizacji wynosi niecoponad 105 km. Celem inwestycji jest zwiększenie prędkości oraz przepustowościinfrastruktury kolejowej zarówno dla przewozów towarowych, jak i pasażerskich.Zmodernizowana trasa przejmie znaczną część ruchu pociągów towarowych z KopalniWęgla Kamiennego „Bogdanka” do Elektrowni „Połaniec”.

Całkowita wartość inwestycji wynosi blisko 569 mln zł.Zakończenie jej realizacji jest planowane na 2020 r. – czytamy w komunikacie.

Projekt „Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie -łańcuchy ekomobilności” zakłada budowę węzła przesiadkowego przy DworcuPKP i PKS, przebudowę układu ulic w centrum Olsztyna, zakup nowych tramwajóworaz rozbudowę systemu dróg rowerowych w tym mieście. Zmiany mają upłynnić ruchw zatłoczonych rejonach Olsztyna, poprawić bezpieczeństwo ruchu i skrócić czaspodróży komunikacją miejską – poinformowało MR.

Według Ministerstwa, inwestycja będzie kosztować prawie104,6 mln zł, a prace mają zakończyć się do 2018 r.

„Program Operacyjny Polska Wschodnia jest moim oczkiemw głowie, ponieważ służy nadrabianiu nierzadko wielowiekowych zapóźnieńcywilizacyjnych. Pomaga w realizacji programu nieżyjącej już minister rozwojuregionalnego Grażyny Gęsickiej, która zauważyła, że Polska musi być tak dlamieszkańców metropolii, jak i małych miast i wsi, tak Wielkopolski, jak i iPodlasia” – powiedział Morawiecki.

„Wraz z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwachcemy odejść od rozwijania każdej dziedziny transportu osobno” -oświadczył sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Jerzy Kwieciński.”Pierwotnie dzisiejsze podpisanie umów było planowane na przyszły rok,jednak dzięki wytężonej pracy beneficjentów i wykonawców stało się to możliwejuż teraz” – podkreślił.

„Do tej pory w ramach Programu Operacyjnego PolskaWschodnia skupialiśmy się na wspieraniu przedsiębiorców i transporcie drogowym.Obecnie skupiamy się na budowie magistral kolejowych łączących miastawojewódzkie w tej części kraju. Przeznaczymy na ten cel 330 mln euro z funduszyunijnych. Pozwoli to na zrealizowanie przynajmniej ośmiu inwestycji. Na rozwójzrównoważonego transportu w miastach Polski Wschodniej wydamy 440 mln euro zUE” – poinformował wiceminister rozwoju Adam Hawryszczak.


Komentarze