TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Linia obwodowa jak linia metra? Buspas w al. Prymasa Tysiąclecia niepotrzebny
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.11.2019 12:15:04
Linia obwodowa jak linia metra? Buspas w al. Prymasa Tysiąclecia niepotrzebny

Podczas prezentacji nowego przystanku Warszawa Powązki, jeszcze przed jego otwarcie, radny m.st. Warszawy z PiS Maciej Binkowski zasugerował, że warszawska linia obwodowa powinna pełnić funkcję kolejnej linii metra.

Tyle że obecnie pociągi pojawiają się na niej co pół godziny. To chyba stanowczo za rzadko?

-"Apeluję do Zarządu Transportu Miejskiego i Kolei Mazowieckich, żeby jeszcze intensywniej wykorzystywali tę linię – mówił Binkowski.

Naziemne metro

Zdaniem radnego, powinna ona funkcjonować jak naziemna linia metra. Po roku od otworzenia stacji na linii obwodowej rozkład SKM wygląda dość skromnie.

-"To jeden pociąg na godzinę – stwierdził przedstawiciel PiS. -"Z grupą radnych złożyliśmy wniosek o zwołanie komisji infrastruktury w Radzie m.st. Warszawy, na której chcielibyśmy dyskutować z ZTM i Kolami Mazowieckimi o możliwościach zwiększenia liczby kursów na linii obwodowej – poinformował Binkowski.

SKM na obwodzie

Dodajmy, że linia S9 kursuje tylko w dni powszednie. W weekendy i święta po linii obwodowej jeżdżą tylko pociągi Kolei Mazowieckich. Ale ma się to zmienić. Od połowy grudnia, czyli od wejścia w życie nowego, rocznego rozkładu jazdy linią obwodową pojadą pociągi SKM S3 do Wieliszewa i Radzymina. PKP PLK nadal nie potwierdziły tych informacji, podała je jednak Gmina Nieporęt i potwierdził je dla nas rzecznik SKM Warszawa.

-"Potwierdzam, że od 14 grudnia br. pociągi SKM linii S3 pojawią się na linii obwodowej, ale jednocześnie chciałbym podkreślić, że to jest rozwiązanie tymczasowe, związane budową przystanku Warszawa Targówek i tym samym koniecznością przekierowania części kolejowego ruchu na trasę okrężną - mówi Kamil Migała, rzecznik SKM Warszawa.

Kolej zamiast buspasa

Przypomniał też, że miasto chce wydzielić buspas w Al. Prymasa Tysiąclecia. To jego zdaniem zły pomysł, który zakorkuje trasę szybkiego ruchu jeszcze bardziej. W ocenie radnego nie ma takiej potrzeby, skoro nieopodal jest niewykorzystania linia kolejowa.

Przypomnijmy, że z przystanku Warszawa Powązki pasażerowie mogą korzystać od 1 listopada 2019 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
linia obwodowa
Warszawa
  • Piotr Ulędarski – 06.11.2019

    Buspas potrzebny.

  • Filip Pieńkowski – 06.11.2019

    Pomysł nieco chybiony bo kolej obwodowa jest ślepa i nie prowadzi z żadnego konkretnego miejsca do żadnego konkretnego miejsca.

  • Piotr Żółciński – 06.11.2019

    tlyko przy zwiększonej częstotliwości

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....