TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Linia Podłęże-Piekiełko też w siatce dojazdowej do CPK
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 10.10.2018 08:23:24
Linia Podłęże-Piekiełko też w siatce dojazdowej do CPK (foto: PKP PLK)

Planowana linia kolejowa Podłęże-Piekiełko, która przyspieszy dojazd z Nowego Sącza do Krakowa pozwoli też szybciej dotrzeć podróżnym do Centralnego Portu Komunikacyjnego – podał pełnomocnik rządu ds. budowy CPK, wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.

Jak zaznaczył, dzięki nowej trasie podróż koleją z Nowego Sącza przez Kraków do CPK zajmie niewiele ponad dwie godziny. "Inwestycja nazywana Podłęże – Piekiełko, pomimo że nie jest przewidziana w programie CPK, bo już została przyjęta i jest wdrażana w ramach Krajowego Programu Kolejowego, tworzy z programem CPK gigantyczna synergię, dającą dojazd w niewiele ponad dwie godziny do najlepiej skomunikowanego miejsca w Polsce (CPK)" - powiedział Wild dziennikarzom w Nowym Sączu.

Przedsięwzięcie potocznie nazywane "Podłęże - Piekiełko" zakłada wybudowanie 58,5 km nowej linii kolejowej, która zacznie się we wsi Podłęże w gm. Niepołomice i skieruje na południe. W miejscowości Szczyrzyc linia się rozgałęzi i będzie biec na wschód do miejscowości Tymbark (linia 622) i na zachód do miejscowości Mszana Dolna (linia 623). W tych miejscowościach nowa linia połączy się z istniejącą 75-kilometrową linią Chabówka - Nowy Sącz (linia 104), która zostanie zmodernizowana.

Według przeprowadzonych analiz, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków - Zakopane, w czasie krótszym niż dwie godziny a na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej jednej godziny.

"Nowy Sącz, jeśli chodzi o dostępność do reszty kraju, jest wciąż na poziomie co najwyżej XX-wiecznym, a niektórzy twierdzą że na poziomie XIX wieku" - ocenił Wild i dodał, że program CPK nie "spowoduje zahamowania impetu, który został nadany podstawowej inwestycji jeśli chodzi o transport kolejowy, czyli Podłęże – Piekiełko".

Zapewnił, że przygotowania do tej inwestycji są zgodne z założonym harmonogramem - PKP Polskie Linie Kolejowe wyłoniły w przetargu wykonawcę dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla dwóch przedsięwzięć: modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz oraz budowy nowej linii kolejowej Podłęże - Szczyrzyc - Tymbark / Mszana Dolna.

Prace te wykona konsorcjum, którego liderem jest spółka Egis Rail za ponad 221 mln zł. Realizacja prac przygotowawczych planowana jest w latach 2018 - 2021.

Według Wilda umowa z wykonawcą projektu powinna zostać podpisana "w najbliższych dniach".

Szacowana wartość inwestycji według różnych źródeł to od 6 do 9 mld zł. Pierwszy etap, czyli prace przygotowawcze i projektowe – zapewnił wiceminister – będą finansowane ze środków unijnych pochodzących z obecnej perspektywy UE.

Etapy drugi i trzeci, obejmuje prace budowlane planowane są do realizacji odpowiednio w latach 2020-24 i 2020-26. Wild zapewnił, że będą one ubiegać się o finansowanie z przyszłego budżetu UE. "Tutaj działania są podejmowane i są stawiane przez rząd na bardzo wysokim priorytecie".

Jednocześnie pełnomocnik rządu ds. budowy CPK poinformował, że w dalszej perspektywie około roku 2025 możliwe jest przedłużenie do Nowego Sącza nowej bezpośredniej linii kolejowej, która miałaby łączyć CPK z Kielcami i Tarnowem.

"CPK to program, który swoim zasięgiem i wpływem obejmuje obszar całej Polski. Jednym z jego głównych celów jest likwidacja wykluczenia transportowego" - zapewnił Wild.

Kandydatka PiS na prezydenta Nowego Sącza Iwona Mularczyk zaznaczyła, że rozwój komunikacji drogowej i kolejowej na Sądecczyźnie to jest priorytetem nie tylko dla mieszkańców i rodzimych przedsiębiorców, ale też turystów, którzy przyjeżdżają tam wypoczywać.

Centralny Port Komunikacyjny ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Pod obszar ewentualnej inwestycji wyznaczone są obecnie trzy gminy: Baranów (pow. grodziski), Teresin (pow. sochaczewski) i Wiskitki (pow. żyrardowski). Po pierwszym etapie budowy ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie; docelowo będzie mogło być rozbudowane do ok. 100 mln. Obiekt wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową i kolejową ma kosztować ok. 30-35 mld zł. Do końca 2019 r. mają się zakończyć prace przygotowawcze, a sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
CPK
Mikołaj Wild
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....