TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Linia West Coast Main Line
Jacek Pudło - Opublikowano: 14.08.2014 13:08:43
Linia West Coast Main Line
Linia West Coast Main Line (WCML) to strategiczny korytarz łączący kontynentalną część Europy (przez Eurotunel pod kanałem La Manche) z Londynem, południowo-wschodnią Anglią, West Midlands, północno wschodnią Anglią i Szkocją. WCML należy do najbardziej obciążonych europejskich tras i stanowi część sieci TEN-T. Jednocześnie, jest to też jedna z bardziej zatłoczonych linii krajowych w Wielkiej Brytanii. Ze względu na zapewnianie połączeń między ważnymi miastami, linia ma też duże znaczenie dla biznesu.Główni przewoźnicy pasażerscy obsługujący WCML to przede wszystkim Virgin Trains, CrossCountry i London Midland.Przewoźnik Virgin Trains zapewnia obsługę szybkich, dalekodystansowych połączeń pasażerskich InterCity pomiędzy Londynem, West Midlands, północnym zachodem, północną Walią, Glasgow i Edynburgiem. Podstawowym taborem obsługującym te trasy są elektryczne zespoły klasy 390 (Pendolino) oraz spalinowe zespoły klasy 221 (Super Voyager). Oba typy dzięki wychylnym pudłom osiągają prędkość do 125 mil na godzinę (200 km/h). CrossCountry to jeden z głównych przewoźników obsługujących linie dużej prędkości InterCity poza obszarem Londynu. Jest to jeden z większych operatorów w całym Zjednoczonym Królestwie. Obsługuje on 1500 mil tras (2413 km) i zatrzymuje się na ponad 100 stacjach. London Midland to przewoźnik obsługujący połączenia międzymiastowe pomiędzy Birmingham, Northampton, Milton Keynes i Londynem. London Midland obsługuje też linię między Euston i Crewe przez Northampton i Stoke-on-Trent. Przedsiębiorstwo kursuje również między Birmingham New Street i Liverpoolem wykorzystując zespoły klasy 350 (Siemens Desiro) kursujące z prędkością 100 mil na godzinę (160 km/h).Południowa część WCML pełni kluczową rolę w zapewnieniu codziennych dojazdów do Londynu, obsługiwanych przez Transport for London –LOROL, obsługującego wewnątrzmiejskie połączenie między Watford i Londynem.Północno-zachodnia część WCML zapewnia połączenia między ważnymi miastami, takimi jak: Manchester, Liverpool, Preston. Przewozy międzymiastowe i regionalne są obsługiwane głównie przez Northern Trains i First TransPennine Express (TPE).WCML to też główny korytarz dla ruchu towarowego pomiędzy Europą kontynentalną a wyspami. Można nim dotrzeć przez Londyn aż do Szkocji. Linia rozprowadza po Wielkiej Brytanii ruch towarowy wybiegający z Eurotunelu oraz ruch intermodalny z portów (Southampton, Felixstowe i Tilbury). Istotny jest też transport węgla ze Szkocji do elektrowni.Linia WCML została zelektryfikowana w latach 1960-1974 i w późniejszym okresie nie była znacząco modernizowana aż do początku XXI wieku. Wówczas w 6 lat zainwestowano w modernizację trasy 8,8 mld funtów. Prace zakończono w 2008 r. Na większej części trasy zapewniono prędkość maksymalną 125 mil na godzinę (200 km/h) dla pociągów z pudłem wychylnym. Odnowiono systemy srk, usprawniono układ torowy oraz ulepszono system zasilania w południowej części WCML.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UK
Wielka Brytania
WCML
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....