TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Linia z Krakowa do Zakopanego dopiero w 2026 roku, czas przejazdu 100 minut
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 06.11.2017 05:22:23 25 komentarzy
Linia z Krakowa do Zakopanego dopiero w 2026 roku, czas przejazdu 100 minut

Do 2026 r. powstanie nowa linia kolejowa z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza – zadeklarował w sobotę w Mszanie Dolnej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Inwestycja na odcinku Podłęże Szczyrzyc wraz z modernizacją istniejącego odcinak Chabówka-Nowy Sącz ma kosztować 6 mld zł.

Dzięki inwestycji dojazd pociągiem z Krakowa do Zakopanego ma zająć ok. 100 minut, a do Nowego Sącza godzinę. Obecnie podróż koleją z Krakowa do Zakopanego oraz do Nowego Sącza trwa trzy godziny.

"Rozpoczynamy jedno z najważniejszych przedsięwzięć kolejowych, przedsięwzięć komunikacyjnych na terenie naszego kraju. To nie jest inwestycja o charakterze lokalnym, to jest przedsięwzięcie o charakterze ogólnopolskim, a nawet międzynarodowym. Celem tego przedsięwzięcia jest, aby podróż z Gdańska do Zakopanego wynosiła około sześciu godzin. Z Warszawy do Zakopanego około 3,5 godziny, a z Krakowa do Zakopanego godzinę i 40 minut" – zapowiedział Adamczyk.

W ramach inwestycji powstanie zupełnie nowa, dwutorowa linia kolejowa na 58-mio kilometrowym odcinku od podkrakowskiego Podłęża w kierunku południowym do miejscowości Szczyrzyc.

Na tej trasie pociągi mają osiągać prędkość do 160 km na godzinę. Dalej linia rozgałęzi się na linie jednotorowe w kierunku Mszany Dolnej, a następnie trasa przejdzie na istniejąca linię do Chabówki i Zakopanego. Druga linia poprowadzi w kierunku Tymbarku i dalej istniejącym śladem do Limanowej i Nowego Sącza.

Adamczyk zwrócił w tym kontekście uwagę na zaniedbania poprzednich rządów. "Wiele lat mówiono o tym, że należy realizować tę inwestycję. Wylano tony farby, zadrukowano setki ton papieru, wielu polityków zabierało głos na ten temat na przestrzeni ostatnich lat" - zaznaczył minister.

"Jestem głęboko przekonany, że gdyby nasi poprzednicy Platforma Obywatelska i politycy PSL byli pełni determinacji i zechcieli wpierw zrobić, a później o tym mówić, to dzisiaj wszystkie prace związane z tą inwestycją byłyby już na ukończeniu. My dzisiaj mówimy jasno i wyraźnie: mamy konkretny harmonogram, wiemy co mamy zrobić i rozpoczynamy działania" – oświadczył szef MIB.

Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel powiedział, że w ciągu kilku miesięcy będzie wybrany projektant inwestycji, a na ukończeniu jest wydawanie decyzji środowiskowych dla inwestycji. Według planów w 2020 r. zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie robót, a w 2026 r. trasą pojadą pierwsze pociągi.

Plany budowy tej linii kolejowej snuto już przed pierwszą wojną światową. Koncepcja odżyła w latach 90-tych ubiegłego wieku, ale z powodu braku funduszy wycofano się z niej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
Zakopane
PKP PLK
Nowy Sącz
  • Kaczor – 06.11.2017

    I wszystko jasne. Wina Tuska.

  • MszaTak – 06.11.2017

    W MszaNie Pan miniSter wygłosił więcej głupot.

  • Mikey – 06.11.2017

    Jak zawsze ta sama gadka, że wina PO. Otworzą byle chodnik i już "A PO przez 8 lat to nie dała rady", żal tego słuchać.

  • elwu – 06.11.2017

    Panie minister, a kto bronił w 1998 za czasów AWSu rozpocząć budowę z Włochami?

  • Zetes – 06.11.2017

    W 2026 nikt już nie będzie pamiętał, kim był pan minister, dlatego teraz może zapowiadać, co tylko mu przyjdzie do głowy. Zmieni się rząd, zmienią się priorytety. Minister Adamczyk wypracował w tym względzie solidne wzorce.

  • Niktos – 06.11.2017

    ...znów ten faszyzm - chcą coś budować!!!! w "Tym kraju"! Nosz dajcie spokój - jakie to ksenofobicznie niejewropejskie!!!! Było tak dobrze gdy UD/UW/PO z Syryjczykiem na czele"powygaszali" większość linii, a te nieliczne które zostały miały świadczyć usługi dla Pana, poniżej kosztów - to było GIT - No i jeszcze pozatrudniali bankomaty - te to ciągły i doiły PKP - jak lasagne - ale to było wszystko Mądre, Europejskie, Nowoczesne, Tolerancyjne i ...uj wie jakie tam jeszcze epitety używa genderowska nowszość. A teraz co?! Chcom coś zmieniać?! No ale za co?! no własnię - przecież nie ma kasy! a poza tym to jest głupie - tak budować. Na 100% się nie uda! Bo to przecież PIS - a wiadomo - PIS jest ZŁY!!!!!

  • G.kolejarz – 06.11.2017

    Dobrze ,że chcą budować tylko dziwi fakt ,że dopiero w 2020 będą ogłaszać przetarg.A co w tym czasie do 2020 ?

  • Zetes – 06.11.2017

    @Niktos "Chcą budować"... niekoniecznie. Mieszkańcy środkowego wybrzeża mieli już okazję zapoznać się z "zapałem" tego rządu do realizowania, nawet kompletnie przygotowanych pod względem formalno-prawnym, inwestycji infrastrukturalnych. Zapewne łatwiej snuć ambitne plany... Pod tym względem nie ma różnicy, kto u żłobu - PO, PSL czy PiS. Nie ma co zaprzątać sobie głowę rozgrywkami politycznymi, lepiej realnie oceniać dokonania .

  • tp – 06.11.2017

    @G.kolejarzNiestety w dobie dzisiejszej unijnej biurokracji wszystkie czynności formalne z natury trwają bardzo długo, a budowa o takiej wielkości zaprojektowanie i uzgodnienie wszystkiego będzie tyle trwało. To raptem 2 lata przez taki czas to czasem trudno przygotować budowę nawet zwykłego większego biurowca. Będą się wszyscy musieli dobrze spinać, żeby zdążyć wszystko zrobić w tym czasie. Do tego dojdą przetargi, konsultacje społeczne, protesty odwołania sądy itp czasu wcale nie jest specjalnie dużo.

  • G.kolejarz – 06.11.2017

    Racja.

  • nestor – 06.11.2017

    Aktywność miniAdamczyka z Krzeszowic wzrosła za sprawą zapowiadanych zmian dobrej zmiany, czy za sprawą mało atrakcyjnej kolonii rozrodczej nocka orzęsionego? W każdym bądź razie jestem rad, że pan miniAdamczyk ma tak ambitne plany. Szkoda, że dopiero teraz. Prezes poczuł krew i ktoś musi zostać kozłem ofiarnym.

  • Niktos – 06.11.2017

    Czyli jednak - czerń i brunat - faszyzm i to z Krzeszowice a do tego "krew poczuta" samego prezesa ... nie to co Pan tik tak z pruszczu - ten to w ciągu swego bankomatowania tyle zdziała - nadpdrzanke, nadwislanke mikolajki edyty wszystko to udało mu się skutecznie zatopić, a knur Jewropy cały czas go krył. ..ale cóż - można współżyć z koza, ale nie wolno głosować na pis - bo PiS to ZŁO! !!!

  • max – 06.11.2017

    Jak teraz ? zobacz co się dzieje w Krakowie i okolicach /SKA/ nie mówiąc o drogach zakopianka obwodnica Nowej Huty

  • Niktos – 06.11.2017

    A wracając do sedna - min Adamczyk mocarzem może i nie jest, ale to jemu udało się ruszyć zakopianke, 7 od Kielc na południe, obwodnicę kraka, viakarpatie no i krem della krem - okazało się ze mimo kryminalnych zapisów umowy leśnych dziadków Buzka z kolesiami z stalexp... w sprawie alternatywnych potoków, udało mu sie przyspieszyć rewitalizację kolej krak - Katowice. Jesli skończą choć 30% tych rzeczy w terminie, dostaną druga szanse za 2 lata. Poza krakowkiem warszawka, trisitkiem, ludzie stoją murem za faszystami warto wybrać się w Polskę i pogadać z januszami-to napawa optymizmem. Ale wiadomo pis to ZŁO!!!!

  • nestor – 06.11.2017

    Czyli jednak to ta mało atrakcyjna kolonia rozrodcza nocka orzęsionego. Ruszył zakopiankę i jakieś tam kremy a tu czeka na niego zasłużona nagroda i na skutek samodzielnej decyzji beatoidy o której ona jeszcze nie wie ten wielki budowniczy popłynie.

  • as – 06.11.2017

    A po co? Łącznica w sChabówce, nieco napraw torów, ze 2-3 długie mijanki i do Zakopca może być sensowny czas w granicach 2h15'. Tu nie trzeba cudów. Wystarczy dobra oferta w postaci kilkunastu par połączeń, rano więcej do Zakopca, wieczorem więcej powrotnych. Wystarczy sensowny ezet, byle nie kibel i impuls, z wifi, automatem z przekąskami, albo z wózeczkiem z napojami itp. Cena max 15zł i sukces murowany. Jakieś kursy przedłużyć na lotnisko, do Katowic, Częstochowy, Tarnowa czy Kielc i będzie brakować ezetów... A busami nikt o zdrowych zmysłach jeździć nie będzie.

  • ? – 06.11.2017

    się pytam ile przez 9 lat Chińczycy zbudowali tysięcy kilometrów kdp?

  • CCC – 06.11.2017

    Przez ten pis z torbami pujdziemy. Opamientajcie się ludzie!

  • G.kolejarz – 07.11.2017

    CCC przecież tutaj chodzi raptem o powiedzmy 100 km torów. Żeby przez to miało państwo bankrutowac? Pomysł jest dobry i można go zrealizować tylko nie tak długo jak oni to zakładają.

  • Niktos – 07.11.2017

    Do "?" Juz spiesz doniesc:Pekin-Szanghaj: długość 13 15km wybudowana w 3 lata i 1 miesiącPekin-Tiencin: długość 124 km 3 lataWuhan–Guangzhou długości 968km 5 latJest jeszcze parę innych, w tym najsłynniejsza Pekin - Kanton - Hong Hong, ale czas ich budowy był zbliżony do czasu trwania II RP. Reasumujac - chiński projekt KDE zaczął się w 2004 i obejmował plany do 2025 (tzw Wizja Rozwoju - to czego polskie lewackiej elyty nigdy nie mialy)Chińczycy większość tych inwestycji akredytowanych ze swych nadwyżek finansowych, czego żaden zachodni kraj nie dokona, gdyz całą zachodnia dooopokracja opiera się na długu. Chiny nie mają opieki socjalnej, stad ich napłynnosc finansowa.Mentalność Chińczyków jest zupełnie inna niż Polaków: dla nich najważniejsze jest Panstwo - w tym względzie są podobni do Niemców i RosjanI najważniejsze jednostka nie ma ŻADNEGO znaczenia , wiec różne donki, dziadki Adasie czy korpoludki o obcisłech spodenkach zostałoby spacyfikowani w mgnieniu oka - i protesty naprawdę nie mają społecznego wsparciaA teraz nasz ogródek - ci właśnie Chińczycy chcą zainwestować w program KDP w krajach trojmorza. Wybór jest prosty - albo jedziemy z nimi realizując Własny plan - wizję rozwoju( a jedyną wizję przedstawia PIS - opozycja nigdy koherentnego planu nie miała), albo jesteśmy jewropijscy, genderowi, fajni i uj wi co tan dają w przekazierach, ale ru....ni przez niemieckich starszych braci. Polityka to gra interesów a nie sentymentalna bajka. Ważne żeby za ta politykę brał się ktoś z wizją na Kraj i Narod, zamiast z wizją na swą własną karierę koszt Panstwa i Narodu

  • An – 07.11.2017

    Najpierw trzeba wykorzystać to co jest, a potem brać się za budowę nowych tras i oczywiście nie w takim marnym tempie.

  • elwu – 07.11.2017

    @Nikos: Pisior na kolanach przed komuchami.

  • Niktos – 07.11.2017

    Do"elwu" właśnie o tym pisalem - tak wygląda merytoryczna rozmowa polegająca - ze przypomne- wymiana argumentów ;-)Wiec niech będzie - skoro post to ZŁO! !!!! - czyli zaprzeczenie knóra Jewropy i jego ludzi oraz 12 lat UD/UW/PO - to mogę być pisiorem - bo PIS to ZŁO! !!!!!

  • Zetes – 07.11.2017

    Nie sposób nie zauważyć, że (niezbyt wielka...) aktywność min. Adamczyka ma dosyć ograniczony zasięg terytorialny. Niedawno podkreślał w jednym z wywiadów telewizyjnych, że jest posłem z Małopolski, co widać po decyzjach, które podejmuje. Nad morze ma daleko, więc bez skrupułów wstrzymuje inwestycje na środkowym wybrzeżu, zabierając środki na tereny bliższe jego sercu. Tak oto wcielana jest w życie idea "zrównoważonego rozwoju".

  • Niktos – 07.11.2017

    ...viacarpatia...jako zywo nie biegnie przez malopolske... ale moze za decyzje, a w zasadzie ich brak w pomorskim adamczyk jednak poleci? obaczym - jak pisalem wcześniej - orlem nie jest, ale w trakcie ministrowania niczego nie "dzióbnął"

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....