TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Linki już w Kolejach Wielkopolskich
INFORAIL - Opublikowano: 13.03.2015 14:59:24 9 komentarzy
Linki już w Kolejach Wielkopolskich

Spalinowe zespoły trakcyjne ?Link?zostały przekazane przez PESĘ Kolejom Wielkopolskim. Ekspresowe tempo realizacji zamówienia to efekt dostawy składów, które nie zostały przekazane niemieckiemu przewoźnikowi Netinera. Pociągi przewidziane są do obsługi relacji Poznań ?Gołańcz. Przypomnijmy, że bydgoski producent podpisał z przewoźnikiem umowę na dostawę czterech takich jednostek. Na razie w formie dzierżawy, kontrakt obejmuje jednak opcję ich zakupu po upływie okresu dzierżawy, który wynosić będzie, w przypadku trzech pojazdów 24 miesiące, natomiast czwartego 18 osiemnaście miesięcy licząc od dnia protokolarnego przekazania składów przewoźnikowi. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od pozyskania środków finansowych pochodzących z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego i/lub kredytu bankowego. Prawo opcji jest uprawnieniem przewoźnika, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji umowy. Warunkiem uruchomiania prawa opcji jest oświadczenie woli zamawiającego wykonania zamówienia w ramach prawa opcji. W przypadku nie skorzystania przez Koleje Wielkopolskie z prawa opcji wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Całkowita wartość zamówienia to 64 255 000 PLN brutto. Wielkopolskie Linki to kolejne tego typu pojazdy w Polsce. Wcześniej kupiły je Urzędy Marszałkowskie: Zachodniopomorski i Lubuski. Wszystko wskazuje na to, że nie ostatnie. Kilka dni temu pojawiła się informacja, że pozostałe pociągi przygotowane dla Netinery mogą trafić do Przewozów Regionalnych. Po doniesieniach związanych z aneksowaniem umowy przez Pomorskie wydaje się prawdopodobnym, że kolejnym odbiorcą Linków będzie Pomorska Koleje Metropolitalna. Przypomnijmy, że strony poinformowały jedynie o podniesieniu jakości pojazdów, które PESA ma dostarczyć Pomorskiemu.

Zerwanie zatem umowy z Netinerą wyszło na dobre przede wszystkim polskim przewoźnikom i ich pasażerom - na pewno tym korzystających z Kolei Wielkopolskich i może tym, którzy podróżować będą PKM. A Niemcy? Cóż, niech żałują?        


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Wielkopolskie
PESA
Link
  • jatal. – 14.03.2015

    @ red: W podmianę na Linki dla PKM to trudno uwierzyć: po pierwsze inne są poziomy podłogi, po drugie Linki mają mniejszy procent NP a był on w kryterium oceny. ===== Poza tym anektowanie umowy to nie to samo co aneksowanie. ;)

  • hahahaha – 14.03.2015

    Pesa ponownie zrobiła w ch. .. swojego dobrego klienta czyli wielkopolskie. Wymiana siedzeń z netinerowskich na to coś co zamontowali powinna być policzkiem dla UM. Ale pewnie jeszcze pomaluj pesel w d... za te pociągi. A mogliście jeździć na zarabiscie wygodnych kielach a będziecie jeździć na zydlach od astromala. ...

  • Combino – 14.03.2015

    Siedziałem w takim Linku i z tymi zarąbiście wygodnymi Kielami to przesada,bo były ździebko twarde ;) Zresztą w Desiro I jeżdżących z Wrocka do Drezna to samo (tam chyba też były KIEL,prawda?).

  • bob – 14.03.2015

    Tyle że szty na PKM to czasowe rozwiazanie. Docelowo mają być ezty. Więc wcale te linki nie są takie wykluczone.

  • sphinx – 15.03.2015

    Z tą podmianą SZTów PKM na Linki byłby jeszcze jeden problem związany z podłogą - jej kształt. Linki mają podesty w przejściach międzywagonowych, a PKM chciało stopnie.

  • – 16.03.2015

    w aneksie są informacje o zastąpieniu określonych w umowie parametrów technicznych i funkcjonalnych pojazdów lepszymi. Spokojnie pod to można podciągnąć podłogę i nawet te stopnie. To jest właśnie zmiana parametrów :)

  • sphinx – 16.03.2015

    Jest jeden problem - Newag został odrzucony właśnie za zaoferowanie podłogi bez stopni.

  • Combino – 16.03.2015

    ^^ Nie,Newag został odrzucony za niezgodne z SIWZ systemy łączności wewnętrznej,a ostateczna dyskwalifikacja nastąpiła za zmianę oferty po jej złożeniu (właśnie w kwestii podłogi).

  • k – 16.03.2015

    Mówcie co chcecie ale to ewidentnie pod linki wygląda. Obie strony będą zadowolone

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....