TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ŁKA chce nadzoru CBA nad przetargiem na zakup pociągów
InfoRail - Opublikowano: 23.06.2016 11:34:48 37 komentarzy
ŁKA chce nadzoru CBA nad przetargiem na zakup pociągów

Zarząd Województwa Łódzkiego oraz Łódzka Kolej Aglomeracyjna poinformowali, iż w dniu 20 czerwca 2016 r. zwrócili się do Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego Ernesta Bejdy z wnioskiem o objęcie tzw. ?osłoną antykorupcyjną? postępowania przetargowego na ?Dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu ?Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej sp. z o.o. Etap II?.

Jak informuje przewoźnik wniosek ma na celu zapewnienie właściwego przebiegu postępowania przetargowego oraz ochronę interesów Zarządu Województwa Łódzkiego i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Dodajmy, że ?tarcza antykorupcyjna? jest mechanizmem określającym działania służb specjalnych w zakresie zapobiegania korupcji. Służby, działając w ramach swoich ustawowych kompetencji, powinny podejmować działania wyprzedzające możliwość pojawienia się nieprawidłowości w najważniejszych procesach prywatyzacji i zamówień publicznych. Po stwierdzeniu możliwości pojawienia się takich zagrożeń odpowiedni ministrowie powinni otrzymać informacje, które umożliwią zapobieganie tym nieprawidłowościom.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła przetarg na zakup 14 ezt-ów. W pierwotnych zapisach specyfikacji przetargowej znalazł się zapis, że oferenci muszą wykazać się doświadczeniem w dostawach pociągów spełniających normy TSI. Po orzeczeniu KIO przewoźnik musiał je usunąć.

ŁKA sprawy nie komentuje.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ŁKA
łódzkie
  • LDwick – 23.06.2016

    Pociąg pokazany na fotografii nie jest pojazdem ŁKA.

  • tomek – 23.06.2016

    czy ktoś może mi "łopatologiczne" wyjaśnić jak taka osłona antykorupcyjna wygląda przy ww. przetargach?

  • Nocombi – 23.06.2016

    Po nakazie ( w zasadzie) dopuszczenia do przetargu produktów jednego z producentów koleją rzeczy było objęcie przez CBA nadzorem tego przetargu. Najciekawsze jest to, że sam zamawiający ( ŁKA i Zarząd Województwa Łódzkiego ) wystosował taką prośbę. W przeszłości zdarzały się dziwnie (!) roztrzygnięcia przetargów jak np. tego dla województwa podlaskiego na zakup szynobusów po którym zapadły wyroki dla "chłopców". Jeden z nich to przedstawiciel wspomnianego przeze mnie producenta. InfoRail za PAP zamieścił krótki opisy tej mało chwalebnej dla producenta sprawy.

  • zdziwiony – 23.06.2016

    Moment moment, kontrola CBA ? To co teraz w takim razie zrobi taki newag ? Protest przetargowy przy udziale CBA jest wykluczony, dobrze kumam ?

  • bun – 23.06.2016

    Mieli jakieś podstawy do tego, jakieś sygnały, anonimy, niechciane koperty? Czy to po prostu taki kaprys zamawiającego? Niech poprosza żeby im założyli kamery nad biurkami, żeby mieli pewność , że się nie skuszą :))))

  • Yyy – 23.06.2016

    Wiadomo. Orzetarg bedzie pojechany po bandzie przez bydgoskiego producenta. Zwyciesto za wszelka cene. Wyniszczenie konkurencji. LKA chce stadlera ale tego sie nie da zrobic.

  • Nocombi – 23.06.2016

    Pomysł z kamerą za biurkiem raczej kiepski. Sprawy ważne załatwia się w urzędzie, ale najważniejsze poza nim. Stąd nadzór CBA. Nikt nie podpisze się "przez nieuwagę" pod ewentualnym odbiorem niepełnowartościowego produktu, w którym producent zapomniał zainstalować na czas zakonraktowanego systemu.

  • Nocombi – 23.06.2016

    @zdziwiony Nie przypominam sobie aby taki Newag dostarczył produkt niepełnowartościowy i przez to tani ( mogę się jednak mylić dlatego proszę o przykład ), a z którego dodatkowo musiałby usuwać po wygraniu przetargu jakieś systemy, aby dostosować w ten sposób cenę produktu nie do specyfikacji zamówienia, tylko do rzeczywistych kosztów jego produkcji. Jeśli ktoś prowadzi dumping i cenową wojnę z konkurencją, zamiast zadbać o jakość i terminowość ma potem kłopoty. To nie przypadek, że Linki dla Netinery nie uzyskały homologacji, a te dla NEB były poddane ścisłemu nadzorowi ze strony niemieckiej od fazy projektu po fazę jego produkcji włącznie, dzięki czemu już takową homologację uzyskały. ŁKA ma już dobre produkty i chciałbym aby były conajmniej tak dobre jak te obecne. Nie sądzę, aby PESA potrafiła wyprodukować coś równie dobrego jak Flirt 3. Ale sama sobie na taką opinię "zapracowała".

  • Makunba – 24.06.2016

    Czytam te twoje wywody i nic nie kumam. Ty coś chciałeś przekazać a nie potrafisz czy tak klepiesz dla zasady?

  • wynalazca – 24.06.2016

    Odwołać przetarg. Dogadać się z podmiotem prywatnym aby kupił flirty , od niego je wynająć ,a potem odkupić już jako używane.

  • JA – 24.06.2016

    Wynalazca. Tak się nie da. Musieliby ogłosić przetarg na wynajem pociągów.

  • ławnik – 24.06.2016

    Cwany ruch, chcą za w czasu odsunąć od siebie zarzuty bardzo podejrzanie bliskich kontaktów ze Stadlerem i pokazać, że to, że robią wszystko co mogą, żeby Szwajcarzy wygrali to oczywiście nic podejrzanego.

  • Bubel&Provizorca Company – 24.06.2016

    A może by tak wpisywać do przetargów współczynnik dyspozycyjności taboru nie mniejszy niż 95% - jak nie spełnia w pierwszych 3 latach eksploatacji to kary umowne 30% wartości kontraktu - czy wtedy pretendenci do zwycięstwa będą walczyć tylko ceną?

  • DarekP – 24.06.2016

    Zobacz przykład EZT dla Intercity, to się przekonasz, co to daje. Współczynniki też da się podrasować, np. mniejszymi przebiegami, większą rezerwą. Nie ma idealnych produktów, a właściwie chodzi tylko o to, by wykonawcy podeszli uczciwie do tematu, a na to liczyć w przypadku PESA nie można. Potwierdzili to wielokrotnie. Oni muszą mieć mocnego przeciwnika, który sprawdza każdy ruch, wtedy dopiero okazuje się, że można zrobić coś dobrze.

  • Nocombi – 24.06.2016

    @Bubel&Provizorca Company Z tym współczynnikiem dyspozycyjności niezły pomysł. Rzecz w tym że "narodowy pretendent do zwycięstwa niską ceną" zadeklarować potrafi wszystko. Gorzej już jest z wyegzekwowaniem tychże obietnic. Homologację dla tzw. polskich Linków na niemieckie tory miały być do sierpnia 2014 r. Tak się dziwnie złożyło, że ich nie ma i już raczej nie będzie, a polski odbiorca ( zachodniopomorskie ) nie ma specjalnie ochoty dochodzić swych praw. Co jest tego przyczyną? Może oczekują, że nikt nie będzie pamiętał co było zapisane w umowach. Trudno zrozumieć taki brak konsekwencji. No chyba, że teraz bardzo nie na rękę jest wyciąganie przyczyn tych zaniedbań. Myślę że wymagać trzeba bezwzględnie od wszystkich ew. dostawców każdego z postanowień zapisanego w dokumentacji przetargowej w okreslonych wczesniej terminach. I nie powinno mieć znaczenia czy dostawca jest z Polski czy z poza niej, czy stoją za tym zaniki napięcia czy też głupota i chytrość oferenta. Takie zasady powinny obowiązywać bezwzglednie wszystkich. Taryfy ulgowej nie powinien mieć nawet "narodowy producent taboru" Tym bardziej nie może mieć tu nawet znaczenia, to że posiada on silne lobby w kręgach politycznych.

  • autor – 24.06.2016

    Zajrzałem przed chwilą do konkurencji. Świeżo zakupione produkty bydgoskiego producenta mają już kłopoty. InfoTram nie zdąrzył był napisać nic o awarii w nowoczesnym pojeździe tego sławnego producenta taboru i nic o jego wyczynach na ulicach Łodzi. Produkty te (m.in. tzw Edyty) nie raz okazywały się wyjątkowe i ... niebezpieczne. Dobrze, że tym razem sytuacja miała miejsce wcześniej rano i nikomu nic się nie stało. Swing został jedynie skancerowany, ale manufaktura w Bydgoszczy pewnie się obroni jakąś niekompetencją pracowników łódzkiego MPK.

  • antyautor – 24.06.2016

    Przynajmniej żaden się nie zapalił tak jak super hiper produkty z manufakturki z Niu Sacza. Z tego co pamiętam to tamci nawet nie podjęli próby obrony bo fakty były bezsporne.

  • autor – 24.06.2016

    @antyautor"A u was biją murzynów." Ty masz tak od zawsze, czy ci się dopiero teraz tak narobiło? Co do produktu z NS jakoś nie przypominam sobie aby ten kit komukolwiek sprzedano. Tu rzeczywiście PESA z Bydgoszczy dzierży palmę pierwszeństwa. Ma zdecydowanie lepszy marketing i... nic ponad to.

  • Nocombi – 24.06.2016

    Marketing ma najlepszy. Przedstawiciel f-my potrafi skutecznie "zahipnotyzować" odbiorców swych produktów, aby ci podpisali się pod odbiorem niepełnowartościowego pojazdu.

  • zeus04 – 24.06.2016

    Redakcja: Czy aby na pewno ma nie być TSI? Wydawało mi się, że chodzi tylko o wieloletnie doświadczenia z normami TSI ;) Ponad 30 letnie elektrowozy po modernizacji np. EffiLiner 3000 mają takowe spełniać. Tak samo jeszcze starsze spalinówki na bazie popularnego "czmielaka". Normy jak normy. Zawsze jakieś były :)

  • antyautor – 24.06.2016

    Trudno powiedzieć że coś jest lepsze od czegoś co nie istnieje. A produkty, cóż sprzedają to co mają. A mają 1 (słownie jeden) słaby produkt. To że ktoś to kupuje to faktycznie sukces.

  • zeus04 – 24.06.2016

    Kabaret skeczów męczących :) Łatwo się komentuje, a jeszcze łatwiej krytykuje. O robieniu zdjęć nie wspominając :)

  • autor – 24.06.2016

    Zdjęcie tego innowacyjnego produktu z Bydgoszczy można odnaleźć w necie. Najzabawniejsze jest to, że pesowski serwis tego wynalazku nie poradził sobie z tym czymś. Jak widać produkty z PESY potrafią zaskoczyć nawet jego serwisantów. Z czymś takim (inaczej inteligentny tramwaj bezobsługowy) naprawdę można śmiało wPiSać się w program Morawieckiego Luxtorpeda 2.0 i zawojować cały świat. Życzę powodzenia. Niech tylko jeszcze projektanci dopracują sposób jego samoczynnego zatrzymania ( nie na słupie ).

  • antyautor – 24.06.2016

    Niestety nie są one tak spektakularne jak te z dymkiem. Tam to było efektownie, zwłaszcza pod ziemią. Oczywiście że śmiało można. Na szczęście wpisanie tam tego czegoś z nju sącza nie jest brane pod uwagę. Bo i po co? Nawet jak projektanci dopracują samogaszenie promowanie tego czegoś jest niecelowe.

  • sąsiad – 24.06.2016

    PESA powinna zmienić nazwę. Od jakiegoś czasu powinna nazywać się: Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego im. Borów Tucholskich oddział w Bydgoszczy. Bareja wiecznie żywy.

  • szwagier – 24.06.2016

    Dlaczego zmieniasz swój podpis? Wstydzisz się tego co napisałeś wcześniej?

  • Wóz drabiniasty – 24.06.2016

    Asortyment niewiele różni sie od serialowego pierwowzoru.

  • antyszwagier – 25.06.2016

    No właśnie dlaczego zmieniasz swoj podpis? Czyżbyś chciał w końcu napisać prawdę?

  • antysąsiad – 25.06.2016

    Ja już napisałem prawde nie to co ty wozie drabiniasty.

  • DarekP – 25.06.2016

    Akurat tak się składa, że kolega na innym forum wrzucił treść wiadomości od serwisanta PESA, który sprawdzał ten tramwaj. I jakby przyczyny jego dziwnego zachowania mogą się okazać mocno inne, niż się wydaje na pierwszy rzut oka.Nie można niestety powiedzieć, że PESA robi niezawodne pojazdy, co więcej osiągają swoją wysoką niezawodność wtedy, gdy w pojeździe znajduje się serwis, ale też zaplecza warsztatowe jeszcze nie maja podobnego doświadczenia, jak serwisanci producenta. Osiągnięcie takiego poziomu dałoby szansę na skuteczne opanowanie tych wozów. Z tego, co się działo w zeszłym roku można wywnioskować, że jedynie Kraków może spać spokojnie, zaplecze łódzkie widać, nie wykorzystało swojej szansy będąc w Bydgoszczy.

  • tubylec – 26.06.2016

    @DarekP Mylisz się. To właśnie zaplecze serwisu producenta z Bydgoszczy poczuło mocne zdziwienie, gdy ten wóz samoczynnie ruszył. Serwisanci z PESY zajęli się naprawą awarii tego cudaka. O tym informował Bartosz Stępień z łodzkiego MPK. Szczęście w nieszczęściu, że mimo iż działo się to w centrum miasta pora była wyjątkowo wczesna, a co za tym idzie, ludzi na ulicach jeszcze nie było. Gdyby to goowno wykoleilo się kilka godzin poźniej w tym miejscu, ofiar mogłobyć nawet kilkadziesiąt. W tym miejscu jest przystanek tramwajowy w pobliżu którego znajdują się hale targowiska Górniak. Codziennie jest tam mnóstwo ludzi. Ciekawostką jest to, że ten skład jeździł dopiero pięć miesięcy.

  • jatal – 26.06.2016

    Jak pokazuje życie nigdy nie ma jednego jedynego winnego. Również i w tym przypadku. Wnioskiem będzie zapewne wprowadzenie jakichś dodatkowych zabezpieczeń (np w postaci płóz na czas naprawy) biorące pod uwagę że ktoś coś wcześniej odłączył/przełączył (np. czuwak). Oczywiście istnieje potem groźba zaistnienia wypadku przy zakładaniu/zdejmowaniu tych płóz ale cóż... wprowadzi się na to jakieś "zabezpieczenie". ;)

  • tubylec – 26.06.2016

    Serwisanci a już szczególnie ci z Pesy powinni wiedzieć jakie zagrożenia występują i jak należy im przeciwdziałać zanim przystąpią do naprawy. Pełne zdziwienie że coś wyszło nie tak do kogo? Mieli naprawić a nie ruszyć. Oczywisty brak profesjonalizmu ze strony bydgoskiego serwisu.

  • jatal – 26.06.2016

    Zgadzam się, właśnie o tym pisałem że winą może być również beztroskie założenie w ciemno profesjonalizm użytkownika.

  • Nocombi – 26.06.2016

    Ty masz jakieś problemy czytania ze zrozumieniem? Pojazd ruszył samoczynnie w następstwie niefachowej obsługi serwisu z... Bydgoszczy. To takie trudne do zapamiętania i zrozumienia. Co do tego ma profesjonalizm użytkownika? Tramwajem "zaopiekowali" się na czas usuniecia usterki serwisanci z PESY. I to na skutek ich nieprofesjonalnego podejścia do usunięcia awarii doszło do ucieczki Swinga. Jak się okazuje nie pierwszy już raz ma miejsce takie zdarzenie z udziałem tramwajów PESY.

  • autor – 26.06.2016

    Przyczyną awarii Su-160 była nieprofesjonalna ... obsługa która lała niewłaściwe paliwo do zbiorników tego wynalazku. Tramwaj ruszył bo...obsługa odłączyła/włączyła np. czuwak. Co te i inne przypadki łączy? Ten sam producent. Ciekawe, bardzo ciekawe.

  • płoza – 27.06.2016

    Tramwaj też można podklinować i nie ruszy sam.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....