TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ŁKA i Newag z umową na 14 Impulsów II
InfoRail.pl - Opublikowano: 28.02.2017 14:55:50 8 komentarzy
ŁKA i Newag z umową na 14 Impulsów II (wiz. ŁKA)

Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała dziś umowę na dostawę 14 ezt-ów. Zgodnie z zapowiedziami Prezesa Newagu, który wyprodukuje jednostki, będą to Impulsy II.

Pierwsze cztery pociągi Newag przekaże do październiku 2018 roku. Mają obsługiwać połączenia do Piotrkowa Trybunalskiego, Tomaszowa Mazowieckiego i Radomska. Przewoźnik informuje, że to przemyślany zakup. Flirty są bardzo dobre. Jesteśmy z nich bardzo dumni. Ale Impulsy II także będą świetne. W tym przetargu lepsze od Flirtów ? twierdzi ŁKA.

Rywalizacja między potencjalnymi dostawcami była ostra ? mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. Rozstrzygamy dziś przetarg podpisując umowę z Newagiem, po uprzedniej kontroli UZP. Zakończyliśmy przetarg sukcesem, bo wybraliśmy najtańszą ofertę. Wybraliśmy pociągi polskiego producenta, pociągi znane ze świetnej jakości, niezawodności, nowoczesności. Pociągi zgodne ze specyfikacją, które będą jeździć 160 km/h. Wyposażone w klimatyzację, wi-fi, ciche i komfortowe ? dodał marszałek.

Nowe pociągi będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i zgodne z najnowszymi europejskimi normami dotyczącymi bezpieczeństwa. Liczba miejsc siedzących w każdym składzie to 160, w tym 154 stałe.

- Wybraliście Państwo dobry produkt. Impuls to pociąg najnowszej generacji. Jego niezawodność sięga 99 procent. Jest wyposażony we wszystko, co powinien posiadać nowoczesny skład. Jeśli trzeba będzie, jesteśmy gotowi dostarczyć pierwsze pociągi wcześniej? powiedział Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag S.A.

Po zakończeniu dostaw na łódzkich torach kursować będą 34 nowe jednostki. Dzięki dostawom kolejnych składów ŁKA obejmie swoim zasięgiem wschodnią część województwa, od Radomska po Bełchatów i Opoczno. Liczymy na to, że nadal będziemy mogli zagęszczać sieć połączeń, łączących Łódź z Warszawą ? mówił Stępień.

Kontakt zostanie zakończony w 2019 roku. Newag będzie też musiał wybudować centrum serwisowe dla pociągów. To właśnie producent przez 12 lat będzie odpowiedzialny za utrzymanie pojazdów. Dostawa czterech ezt nastąpi w terminie 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy, nie wcześniej jednak niż po upływie 19 miesięcy. Dostawa pozostałych dziesięciu składów zostanie zrealizowana w terminie 32 miesięcy od dnia zawarcia umowy, nie wcześniej jednak niż po upływie 30 miesięcy. Usługi utrzymania świadczone będą do dnia 13 czerwca 2029 r.

Szacunkowa maksymalna wartość umowy wynosi 217.047.774,27 zł netto, na co składa się wynagrodzenie za dostawę 14 ezt-ów w wysokości 192.500.000,00 zł netto płatne proporcjonalnie za każdy skład po jego dostawie oraz wynagrodzenie za świadczenie usługi utrzymania obliczane i płatne w trakcie świadczenia usługi utrzymania w stosunku do natężenia eksploatacji pojazdów przez zamawiającego.

Newag udziela gwarancji jakości na każdy dostarczony ezt na okres 36 miesięcy od daty dostawy, z zastrzeżeniem dłuższego okresu gwarancji dla niektórych komponentów pociągów określonych w umowie. Ponadto Spółka udziela gwarancji jakości na świadczone usługi utrzymania na okres do następnego przeglądu danego poziomu. Okres rękojmi za wady równy jest okresowi gwarancji.

- Zakup pociągów zostanie dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Chciałbym tu jednak podkreślić, że to nie ŁKA będzie beneficjentem, tylko pasażerowie, którzy otrzymają nowoczesne komfortowe pociągi ? dodał Janusz Malinowski, członek zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ŁKA
Newag
Impuls II
Łódzkie
  • :( – 28.02.2017

    Przedstawiciele ŁKA powinni sobie pojeździć 36WE. Trzęsie jak EN57 :(

  • kubex. – 28.02.2017

    A Stadler przypadkiem nie sądzi się jeszcze? A co do samego pociągu - nie jestem przekonany, trochę dziwnie wygląda. Ale z drugiej strony - lepiej niż Elf II.

  • PPP – 28.02.2017

    Po decyzji KIO, sprawa sądowa nie ma znaczenia dla podpisania umowy. Powtarzam to od miesięcy, bo to wiedza zdawałoby się powszechna. I widzicie, umowa podpisana.

  • jatal – 28.02.2017

    @ kubexJeśli Stadler wygra to dostanie odszkodowanie. Z pewnością nie zrekompensuje mu ono utraty wszystkich zysków z utraconego zamówienia ale cóż... od zawsze wiadomo że prawo i sprawiedliwość to dwie różne rzeczy.

  • sphinx – 28.02.2017

    "Ale z drugiej strony - lepiej niż Elf II." Niestety, ale impulsom daleko do nawet acatusów. Wózki z Bydgoszczy mają o wiele spokojnieszy bieg.

  • kolejFAN – 01.03.2017

    po cholerę im ten impuls2? Znowu zepsuli ten pociąg!!!!Dizwny ryj.. Impuls jest dobrym składem bez udziwniania!!

  • Alek – 01.03.2017

    Stylistyka lepsza niż w Impulsie I.

  • Tomek – 04.03.2017

    @kolejFAN,to tylko wizualizacje, spokojnie :)Wspomniałem w jednym ze swoich komentarzy na inforail.pl że podchodziłem bardzo sceptycznie do malowania małopolskich Impulsów przeznaczonych do obsługi SKA (a konkretniej tego co widziałem na wizualizacjach). Dopiero ujrzenie na własne oczy pociągu w ruchu zmieniło diametralnie moją opinię. Poczekajmy zatem na realny produkt, który będzie jeździł po szynach, bo może się okazać że jego wygląd będzie o wiele lepszy niż na wizualizacjach, które jeżeli o mnie chodzi już cieszą oko, mimo że to tylko projekt.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....