TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ŁKA zmienia Łódzkie
- Opublikowano: 09.03.2018 09:25:45
ŁKA zmienia Łódzkie

Łódzki przewoźnik podwoił liczbę pasażerów i planuje stać się pierwszym po Warszawie metrem w Polsce.

W czerwcu tego roku mijają cztery lata od startu przewozów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dla województwa łódzkiego samorządowa kolej jest jednym z kół zamachowych regionu. Służy stolicy regionu, rozwojowi połączeń Łodzi z innymi ośrodkami miejskimi, reaktywuje nieczynne od lat połączenia i wspiera setki lokalnych inicjatyw – wydarzeń masowych, targów branżowych, festiwali, wystaw itp.

Nowi pasażerowie – nowe pociągi

ŁKA przewiozła w 2017 roku 3,8 mln pasażerów – o 52% więcej niż rok wcześniej i dwa razy więcej niż w 2015 roku – 1,9 mln pasażerów. Co godne uwagi, ŁKA zwiększyła dwukrotnie liczbę klientów dysponując cały czas tą samą liczbą pociągów. W tym samym czasie ŁKA uruchomiła weekendowe pociągi między Łodzią a Warszawą. Był to strzał w dziesiątkę. W dni wolne od pracy pociągi regionalne są dużo mniej wykorzystywane. Już pierwsze pociągi weekendowe ŁKA do Warszawy miały frekwencję bliską 100%. Nawet gdy przewoźnik wydłużył pociągi do trzech składów frekwencja cały utrzymuje się na tym poziomie.

Popularność pociągów weekendowych do Warszawy przerosła nawet optymistyczne prognozy – mówi marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. Jesteśmy pierwszym województwem w Polsce, które zapewniło szybkie i tanie połączenie własnymi pociągami do stolicy sąsiedniego regionu – dodaje Witold Stępień. Na odpowiedź przewoźnika na rosnącą popularność nie trzeba było długo czekać. W 2016 ŁKA zamówiła kolejne 14 pociągów w polskiej fabryce nowosądeckiego NEWAG-u. Rok później zdecydowała o przedłużeniu już eksploatowanych pociągów o dodatkowy człon zwiększając liczbę miejsc o połowę.

Aglomeracyjna nie tylko z nazwy

Województwu Łódzkiemu udało się reaktywować ruch pasażerów na część wygaszonych linii, np. z Łodzi do Łowicza gdzie obecnie przewoźnik ma 0,8 mln pasażerów i dynamikę wzrostu na poziomie 37%. ŁKA reaktywowała ruch kolejowy w kilku miejscach gdzie kolej państwowa już dawno się poddała – mówi Jakub Majewski Prezes Fundacji Prokolej. ŁKA stale aktywnie szuka nowych rozwiązań na rozwój transportu. Województwo łódzkie pokazało, że kolej może być również przewoźnikiem turystycznym i weekendowym – dodaje Majewski. Wyraźnie wzrósł także ruch pociągami ŁKA w obrębie aglomeracji łódzkiej. Między skrajnymi dworcami Łódź Widzew i Łódź Kaliska liczba pasażerów wzrosła w ciągu ostatniego roku o 165% do 0,4 mln!

Udział pasażerów posługujących się biletem miejskim, emitowanym przezmiasto Łódź wynosi wśród pasażerów ŁKA ok. 25%.Łódzkie pociągi stają się wsparciem komunikacji miejskiej. To był jeden z celów ŁKA – dodaje marszałek Stępień. Władze województwa łódzkiego porozumiały się zarówno z Miastem Łódź jak i Przewozami Regionalnymi. Dzięki temu na pociągi w regionie łódzkim można kupić bilety które obowiązują jednocześnie w komunikacji miejskiej w Łodzi jak i w Przewozach Regionalnych. To ewenement nieznany jeszcze w innych regionach kraju. Nasze pociągi są także wyposażone w biletomaty. Do każdego pociągu można wejść bez biletu i kupić go na miejscu. To duża zmiana w naszych przyzwyczajeniach związanych z podróżą pociągiem – dodaje marszałek Stępień.

Sytuację zmieni dodatkowo przygotowywana przez PKP PLK budowa tunelu między nowym dworcem Łódź Fabryczna a dworcem Łódź Kaliska dwiema nowymi stacjami nazywanymi jeszcze roboczo Łódź Zielona i Łódź Ogrodowa. Tym samym powstanie nowoczesna, częściowo podziemna aglomeracyjna linia kolejowa obejmująca w sumie 6 stacji – trzy naziemne i trzy podziemne. Inwestycja zamieni ŁKA częściowo w Łódzkie metro. Prezes ŁKA – Janusz Malinowski – zadeklarował już na początku tego roku że ŁKA będzie w nowym tunelu mogło kursować nawet z częstotliwością co 8 minut. Od strony taborowej i naszych możliwości będziemy zdolni do takiej częstotliwości pociągów. Byłaby to ogromna zmiana jakościowa w transporcie publicznym w Łodzi na korzyść pasażerów – mówi Janusz Malinowski.

Region został poruszony

Zarząd Województwa Łódzkiego zaangażował się także w modernizację infrastruktury kolejowej w regionie łódzkim. W obecnej perspektywie UE województwo finansuje m.in. modernizację linii: Tomaszów Mazowiecki – Opoczno i Ozorków – Zgierz. Powstaną także nowe przystanki kolejowe Łódź Warszawska, Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Retkinia i wspomniane wcześniej dwa nowe przystanki podziemne między Łodzią Fabryczną a Łodzią Kaliską. Obecność ŁKA w regionie zmobilizowała też samorządy lokalne w regionie do współdziałania na rzecz rozwoju na transportu przy projektach parkingowych, rowerowych czy przystankowych – mówi marszałek Stępień.

Działanie ŁKA wpływa na region. Od zeszłego roku firmy mające siedzibę w województwie łódzkim zaczęły kupować bilety ŁKA dla swoich pracowników. ŁKA zaczęła uruchamiać dowozowe przejazdy autobusowe z blisko 140 miejscowości do stacji kolejowej w Sieradzu. W Łodzi powstało duże centrum serwisowe szwajcarsko-polskiego STADLERA. Zapewne dzięki tej inwestycji STADLER zdecydował się na budowę kolejnego centrum serwisowego w rejonie Łodzi Kaliskiej. Łącznie z ŁKA to inwestycje które dały ok. 0,4 tysiąca nowych wysoko wykwalifikowanych miejsc pracy. Kolejne zamówienia na nowe pociągi zwiększą jeszcze tą statystykę.

W okresie czerwiec-wrzesień 2016 Spółka zrealizowała projekt "Łódzkie łączy z przyrodą". W ramach projektu "ŁKA" odwiedziła ze swoim promocyjnym stoiskiem 14 miast, w których promowała walory przyrodnicze województwa oraz kolej jako ekologiczny środek transportu.

W 2016 rok ŁKA przygotowała przejazdy specjalne do Skierniewic w ramach Festiwalu Nauki, Techniki i Sztuki oraz Święta Kwiatów, Owoców i Warzyw, na Boże Ciało do Łowicza, na Dni Reymonta do Lipiec Reymontowskich, na piknik Funduszy Europejskich do Pabianic. Zorganizowane zostały przejazdu na mecze reprezentacji polskiej na Stadion Narodowy i Festiwal Światła w Łodzi.

Region łódzki dynamicznie się zmienia. Dzięki ŁKA poruszyliśmy nasz region i jego mieszkańców. Zintegrowaliśmy istotnie publiczny transport miejski i regionalny transport kolejowy. W tym roku włączymy do tego kręgosłupa transportowego kolejny filar – rowery regionalne. Do 2023 roku stworzymy w Łodzi także pierwsze po Warszawie miejskie metro – mówi marszałek Stępień.

Łódź jest tym regionem gdzie widać, że koleje samorządowe dołączyły się i wpisały w tożsamość regionalną – podsumowuje Jakub Majewski – Prezes Fundacji Prokolej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ŁKA
łódzkie
  • Piotr Rytlewski – 09.03.2018

    Nie uruchomienie pociągów do Warszawy,tylko jazda w planie Polregio. Bo Regio może stać w weekend, a ŁKA nie, zwykła hipokryzja. Odcięcie rano i wieczorem Kutna, bo za mało ludzi, do Ozorkowa starczy, dziwny ten napęd.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....