TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Lokomotywa bez obsługi przejechała 15 km
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 22.12.2017 09:32:40 14 komentarzy
Lokomotywa bez obsługi przejechała 15 km

Specjalna komisja wyjaśnia okoliczności niebezpiecznej sytuacji, do której doszło w czwartek na linii kolejowej nr 273 między Zieloną Górą a Nową Solą w Lubuskiem. Około 15 km przejechała tam bez załogi elektryczna lokomotywa pociągu, który wcześniej miał kolizję z koparką.

"Obyło się bez poszkodowanych, a lokomotywę udało się zatrzymać. Obecnie nie wiemy dlaczego doszło do tej sytuacji. Trwa jej wyjaśnianie oraz sprawdzanie okoliczności wkolejania się lokomotywy, a także zachowania wymaganych procedur bezpieczeństwa. Zajmuje się tym specjalna komisja" – powiedział PAP rzecznik PKP PLK S.A. Mirosław Siemieniec.

Wydarzenie było konsekwencją kolizji pociągu Intercity "Światowid" relacji Szczecin–Katowice z koparką. Doszło do niej na wysokości Niedoradza koło Zielonej Góry, gdzie jest remontowany jeden z torów "Nadodrzanki" (linia nr 273 - PAP).

Lokomotywa zahaczyła tam o koparkę stojącą zbyt blisko skrajni czynnego toru. W wyniku uderzenia elektrowóz wypadł z torów. Pociąg się zatrzymał, nikt z ok. 140 jego pasażerów nie został ranny.

Krótko potem na miejsce przyjechała druga lokomotywa, która zabrała wagony wraz z pasażerami w dalszą trasę. Służby kolejowe przystąpiły do stawiania wykolejonej lokomotywy na tory.

Około godz. 17.30, kiedy już lokomotywa stanęła na torach, zaczęła się staczać, prawdopodobnie z powodu pochyłości terenu.

"Hamulce nie utrzymały pojazdu i stoczył się ze względu na spadek toru. Tor, po którym jechała, był zabezpieczony, również zabezpieczone wszystkie trzy przejazdy. Lokomotywa przejechała po zamkniętym torze około 15 km i zatrzymała się w przewidywanym miejscu 2 km przed Nową Solą" – powiedział PAP rzecznik.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lokomotywa
PKP PLK
  • Sebastian – 22.12.2017

    "Około godz. 17.30, kiedy już lokomotywa stanęła na torach, zaczęła się staczać, prawdopodobnie z powodu pochyłości terenu." Nie no poważnie myślałem, że ktoś zapomniał zwinąć żagle :)

  • laik – 22.12.2017

    Czy taki lok bez prądu to nie ma żadnego hamulca??? Nie kumam o co chodzi?

  • kuxxx – 22.12.2017

    Płozy wynaleziono. Mogli położyć przed wstawieniem.

  • Suchar – 22.12.2017

    @laik Ma, ale najwyraźnie był słabo "zaciągnięty" lub uległ uszkodzeniu przy wypadku.

  • B – 22.12.2017

    Sebastian - Pesie nie trzeba pochyłosci, by sama zaczęła jechać

  • NCi – 22.12.2017

    Mamy już swoje pierwsze całkowicie autonomiczne i ekologiczne lokomotywy z projektu "dobrej zmiany" Luxtorpeda 2.0. Ciekawe kiedy ktoś w końcu zareaguje na to co dzieje się w tym burdelu i przestanie wykładać te swe opowiastki o " procedurach które rzekomo prawidłowo zadziałaly"? Czy nastapi jakieś trzęsienie ziemi które postawi do pionu odpowiedzialnych Misiewiczów za to co działo się chociażby tylko w ostatnim roku w PKP zanim dojdzie do katatrofy z ofiarami?

  • GAGARIN – 22.12.2017

    Redakcjo jakie tam jest pochylenie toru?

  • zeus04 – 22.12.2017

    Miejscami ponad 10 promil. Średnio 10 promil na dystansie ok. 6 km. Na ponad 80 tonowy elektrowóz działała siła przyspiszająca w ok. 800 kg. Niektóre samochody osobowe ważyły mniej.

  • Misiek – 22.12.2017

    "W wyniku uderzenia lokomotywa elektrowozu wypadła z torów". Masakra; kto to pisze?

  • Robin Hood – 22.12.2017

    Z pochyleniem nie warto się wychylać. Cudowne i genialne rozwiązania mechaniczne zastosowane w EU 07 - 324 pozwoliły jej na ucieczkę z miejsca wypadku. Istnieje takie prawdopodobieństwo, że może tak przy dziesiątej modernizacji ktoś odkryje potrzebę zabudowania odpowiednich systemów skutecznego jej zahamowania w takich okolicznościach przyrody.

  • zeus04 – 22.12.2017

    Myślenie trudno zastąpić techniką. Zeszłego roku na Węgrzech uciekł elektrowóz najnowszej generacji.

  • Robin Hood – 23.12.2017

    Chyba bezmyślności (a nie myślenie) trudno jest zastąpic techniką. W tym wypadku bezmyślność ludzka nie natrafiła na odpór rozwiązania technicznego EU 07. Te po prostu nie sprawdziły się.

  • zeus04 – 23.12.2017

    A wiesz co się w Budapeszcie zeszłego roku zemściło?

  • k.olej – 26.12.2017

    a wystarczyło poręczy się uczepić i stopować podeszwą od buta po szynie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....