TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Lokomotywa bez obsługi przejechała 15 km
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 22.12.2017 09:32:40 14 komentarzy
Lokomotywa bez obsługi przejechała 15 km

Specjalna komisja wyjaśnia okoliczności niebezpiecznej sytuacji, do której doszło w czwartek na linii kolejowej nr 273 między Zieloną Górą a Nową Solą w Lubuskiem. Około 15 km przejechała tam bez załogi elektryczna lokomotywa pociągu, który wcześniej miał kolizję z koparką.

"Obyło się bez poszkodowanych, a lokomotywę udało się zatrzymać. Obecnie nie wiemy dlaczego doszło do tej sytuacji. Trwa jej wyjaśnianie oraz sprawdzanie okoliczności wkolejania się lokomotywy, a także zachowania wymaganych procedur bezpieczeństwa. Zajmuje się tym specjalna komisja" – powiedział PAP rzecznik PKP PLK S.A. Mirosław Siemieniec.

Wydarzenie było konsekwencją kolizji pociągu Intercity "Światowid" relacji Szczecin–Katowice z koparką. Doszło do niej na wysokości Niedoradza koło Zielonej Góry, gdzie jest remontowany jeden z torów "Nadodrzanki" (linia nr 273 - PAP).

Lokomotywa zahaczyła tam o koparkę stojącą zbyt blisko skrajni czynnego toru. W wyniku uderzenia elektrowóz wypadł z torów. Pociąg się zatrzymał, nikt z ok. 140 jego pasażerów nie został ranny.

Krótko potem na miejsce przyjechała druga lokomotywa, która zabrała wagony wraz z pasażerami w dalszą trasę. Służby kolejowe przystąpiły do stawiania wykolejonej lokomotywy na tory.

Około godz. 17.30, kiedy już lokomotywa stanęła na torach, zaczęła się staczać, prawdopodobnie z powodu pochyłości terenu.

"Hamulce nie utrzymały pojazdu i stoczył się ze względu na spadek toru. Tor, po którym jechała, był zabezpieczony, również zabezpieczone wszystkie trzy przejazdy. Lokomotywa przejechała po zamkniętym torze około 15 km i zatrzymała się w przewidywanym miejscu 2 km przed Nową Solą" – powiedział PAP rzecznik.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lokomotywa
PKP PLK
  • Sebastian – 22.12.2017

    "Około godz. 17.30, kiedy już lokomotywa stanęła na torach, zaczęła się staczać, prawdopodobnie z powodu pochyłości terenu." Nie no poważnie myślałem, że ktoś zapomniał zwinąć żagle :)

  • laik – 22.12.2017

    Czy taki lok bez prądu to nie ma żadnego hamulca??? Nie kumam o co chodzi?

  • kuxxx – 22.12.2017

    Płozy wynaleziono. Mogli położyć przed wstawieniem.

  • Suchar – 22.12.2017

    @laik Ma, ale najwyraźnie był słabo "zaciągnięty" lub uległ uszkodzeniu przy wypadku.

  • B – 22.12.2017

    Sebastian - Pesie nie trzeba pochyłosci, by sama zaczęła jechać

  • NCi – 22.12.2017

    Mamy już swoje pierwsze całkowicie autonomiczne i ekologiczne lokomotywy z projektu "dobrej zmiany" Luxtorpeda 2.0. Ciekawe kiedy ktoś w końcu zareaguje na to co dzieje się w tym burdelu i przestanie wykładać te swe opowiastki o " procedurach które rzekomo prawidłowo zadziałaly"? Czy nastapi jakieś trzęsienie ziemi które postawi do pionu odpowiedzialnych Misiewiczów za to co działo się chociażby tylko w ostatnim roku w PKP zanim dojdzie do katatrofy z ofiarami?

  • GAGARIN – 22.12.2017

    Redakcjo jakie tam jest pochylenie toru?

  • zeus04 – 22.12.2017

    Miejscami ponad 10 promil. Średnio 10 promil na dystansie ok. 6 km. Na ponad 80 tonowy elektrowóz działała siła przyspiszająca w ok. 800 kg. Niektóre samochody osobowe ważyły mniej.

  • Misiek – 22.12.2017

    "W wyniku uderzenia lokomotywa elektrowozu wypadła z torów". Masakra; kto to pisze?

  • Robin Hood – 22.12.2017

    Z pochyleniem nie warto się wychylać. Cudowne i genialne rozwiązania mechaniczne zastosowane w EU 07 - 324 pozwoliły jej na ucieczkę z miejsca wypadku. Istnieje takie prawdopodobieństwo, że może tak przy dziesiątej modernizacji ktoś odkryje potrzebę zabudowania odpowiednich systemów skutecznego jej zahamowania w takich okolicznościach przyrody.

  • zeus04 – 22.12.2017

    Myślenie trudno zastąpić techniką. Zeszłego roku na Węgrzech uciekł elektrowóz najnowszej generacji.

  • Robin Hood – 23.12.2017

    Chyba bezmyślności (a nie myślenie) trudno jest zastąpic techniką. W tym wypadku bezmyślność ludzka nie natrafiła na odpór rozwiązania technicznego EU 07. Te po prostu nie sprawdziły się.

  • zeus04 – 23.12.2017

    A wiesz co się w Budapeszcie zeszłego roku zemściło?

  • k.olej – 26.12.2017

    a wystarczyło poręczy się uczepić i stopować podeszwą od buta po szynie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....