Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lokomotywa na łosie odporna

inforail
27.09.2016 09:26
0 Komentarzy

Jest taka lokomotywa,z potężnym pługiem, której łosie, a nawet jelenie nie są straszne. To VectronSiemensa. Trzeba jednak od razu zaznaczyć, że to lokomotywa przygotowanaspecjalnie pod kątem trudnego, fińskiego rynku.

Podchodząc poważniej do tematu ? na tegorocznych targachInnoTrans Siemens zaprezentował właśnie m.in. Vectrona przeznaczonego dlafińskich kolei VR. Większy zatem pług jest w tym przypadku uzasadniony. Ma onprzeciwdziałać może nie tyle dużym zwierzętom, ale przede wszystkim zalegającymwarstwom śniegu. Lokomotywa jest zatem przystosowana do pracy w ciężkich warunkachklimatycznych. Co ciekawe dużą rolę odgrywa w niej klimatyzacja, któraprzystosowana została do pracy w polarnych klimatach. Jest też ogrzewaniereflektorów i zmieniony system czyszczenia szyb czołowych. Przenikające zzewnątrz powietrze, dzięki dwustronnej wentylacji, chłodzi silniki iprzetwornice.

Jak tłumaczy Piotr Dybowski z Siemensa lokomotywa taknaprawdę nie jest jakaś nadzwyczajna. To klasyczny Vectron przystosowany do potrzebdanego klienta. Świadczy to o uniwersalności tej rodziny lokomotyw Siemensa. Maon identyczne wózki, a jedynie szerszy rozstaw kół (1524 mm).

Lokomotywa może kursować z prędkością do 200 km/h. Jej masacałkowita to 90 t. Optycznie lokomotywa sprawia wrażenie wyższej od klasycznegoVectrona. Jej rzeczywista wysokość to 4,24 m przy opuszczonym pantografie.Faktycznie w maszynie dach jest wyższy. Długość fińskiego Vectrona to 19,05 m,zaś szerokość 3,07 m. Jest przystosowanydo kursowania przy zasilaniu prądem przemiennym 50Hz. W lokomotywie zastosowanezostały również dwa silniki spalinowe, o mocy 180kW każdy.


Komentarze