TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Lokomotywy spalinowe i zabytkowe na InnoTrans 2010
Ryszard Piech - Opublikowano: 02.11.2010 14:10:59
Lokomotywy spalinowe i zabytkowe na InnoTrans 2010

Podczas targów InnoTrans nie mogło zabraknąć lokomotyw spalinowych. Pojazdy nie mające większego znaczenia w transporcie pasażerskim są ważnym elementem transportu towarowego. Najbardziej zaskakujące tegoroczne premiery przygotowali producenci z Rumunii.

Modernizacje z Remarul 16 Februarie

Rumuński zakład Remarul 16 Februarie z miejscowości Cluj-Napoka zaprezentował aż dwie zmodernizowane lokomotywy spalinowe, obie w barwach CFR Marfa, czyli państwowego towarowego przewoźnika w Rumunii. Chyba najbardziej interesującą byłą prezentacja zmodernizowanej lokomotywy serii 60, w Polsce znanej bardziej jako 060Da, lub jeszcze bardziej jako ST43. Trzeba przyznać, iż pierwotne pochodzenie może zdradzać jedynie półokrągłe zakończenie pudła, które w połączeniu nową nadbudową sugeruje zakres poczynionych zmian. Piętą achillesową większości lokomotyw spalinowych jest silnik, który ma dwa razy mniejszą żywotność, niż pozostałe komponenty pojazdu. Dlatego nie powinno dziwić, iż także w tym przypadku ostoja oraz wszystko poniżej po regeneracji zostało ponownie użyte. Jedyną większą zmianą jest zastąpienie resorów piórowych przez usprężynowanie pneumatyczne. Na taką podstawę zabudowano nowy silnik Caterpillar o mocy 2300 KM, jak również nowe wyposażenie pomocnicze. Dzięki temu maszyna jest nowocześniejsza, choć nadal ma ograniczoną do 100 km/h prędkość maksymalną, jednak dla przewozów towarowych nie jest to problemem. To wszystko zwieńczono nową zabudową wraz z nową kabiną, włącznie z nowym pulpitem maszynisty. Do wykończenia kabiny użyto niebieskiego tworzywa sztucznego. Prezentowana maszyna pierwotnie miała numer 60-1035-9 i pochodzi z 1959 roku.

Drugą zaprezentowaną zmodernizowaną lokomotywą była maszyna manewrowa serii 80. Pojazdy pierwotnie budowane od 1966 roku przez zakłady 23 Sierpnia w Bukareszcie miały układ osi B’B’, moc maksymalną 920 kW i prędkość maksymalną 100 km/h. Również tutaj zakres zmian jest podobny, gdyż ostoja i wszystko poniżej zostało zregenerowane natomiast na tej bazie zabudowano nowy silnik Caterpillar o mocy 1 MW, który przykryto nową zabudową przypominającą nieco polskie SP32, co może być na pierwszy rzut oka mylące.

Voith Turbo

Mówiąc o lokomotywach spalinowych nie sposób pominąć firmy Voith, która podczas targów dokonała pierwszej prezentacji lokomotywy Gravita 15BB. Czteroosiowa maszyna ma silnik spalinowy o mocy 500 kW spełniający normy emisji spalin III/B. Voith to także lokomotywa Maxima, która i w tym roku przyciągnęła zainteresowanie. W tym roku postanowiono dokonać oficjalnego przekazania maszyny Maxima 40CC do firmy H.F. Wiebe zajmującej się pracami torowymi. Firma już od kwietnia 2010 dzierżawiła jedną lokomotywę, a po wstępnej eksploatacji postanowiono zakupić taką maszynę. Dla przypomnienia Maxima 40CC przy mocy 3,6 MW jest najmocniejszą na świecie lokomotywą z przekładnią hydrauliczną. Licencję na produkcję tych maszyn ma również czeska firma Lostr, która postanowiła zmienić nazwę na Legios i w tym celu wykorzystano także maszynę tej serii.

Vossloh

Z kolei firma Vossloh postanowiła przedstawić rodzinę lokomotyw spalinowych. Podczas targów zaprezentowano maszyny manewrowe G6, G12 o mocy 1,2 MW z hydrauliczną przekładnią, DE18 o mocy 1,8 MW i przekładnią elektryczną jak również dużą maszynę szlakową Eurolight o mocy 2,8 MW z przekładnią elektryczną, oraz znaną już lokomotywę Euro 4000. Lokomotywa Eurolight dzięki naciskom na oś rzędu 20 ton nadaje się do eksploatacji zarówno na głównych jak i na bocznych liniach. Uzupełnieniem wystawy taboru była prezentacja modeli wszystkich dostępnych lokomotyw producenta.

Inne modernizacje

Podczas targów zaprezentowano również zmodernizowaną przez ÖBB Technische Services lokomotywę 2143-014, która do 2004 roku należała do ÖBB a teraz jest w gestii prywatnej spółki towarowej Rail Traction Services (RTS), która oprócz lokomotyw ES64U4 oraz ER20 posiada także starsze maszyny V200, V300 (Ludmiła), 203 i 293 jak również austriackie 2143 i 2067. Prezentowana podczas targów maszyna pochodzi z 1969 roku. Swoje wyremontowane małe lokomotywy manewrowe zaprezentowały koleje francuskie SNCF, szwajcarskie SBB czy też niemieckie Nordbayerische Eisenbahn. Dosyć dużym wydarzeniem była prezentacja lokomotywy CJ. 38 CW-DC, która stanowi modernizację chorwackiej maszyny serii G16. Przebudowana przez TŽV Gredelj maszyna jest przeznaczona dla kolei w Kosowie. Przebudowana lokomotywa ma zabudowany nowy silnik EMD.

Bezkabinowa lokomotywa manewrowa

Bardzo interesującym eksponatem była maszyna serii MDD 3-00, czyli bezkabinowa maszyna manewrowa przewidziana do obsługi zdalnej lub wykonywania powtarzalnych czynności manewrowych. Pojazd ma silnik spalinowy o mocy 260 kW, przekładnię hydrauliczną i prędkość maksymalną 15 km/h. Pojazdy te są w ofercie od 2002 roku i dostępne są w wariantach o mocy od 150 do 403 kW, wadze 20 –42 t i prędkości maksymalnej 15 –80 km/h.

Lokomotywy zabytkowe

W tym roku dużą uwagę przykuwały również pojazdy zabytkowe. Wspomniana już wcześniej firma H.F. Wiebe oferowała krótkie przejażdżki w małym parowozie nazwanym EMMA, natomiast niewiele dalej można było zobaczyć zrekonstruowaną przez Sächsische Metallbauer wąskotorową lokomotywę parową. Maszyna typu 1K z 1881 roku na rozstaw szyn 750 mm przechodziła prace rekonstrukcyjne w latach 2006-09. Zabytkowy, choć nadal w pełni sprawny elektrowóz serii 1020 zaprezentowało Mittelweserbahn.

Niniejszym artykułem kończymy cykl poświęcony tegorocznej edycji targów InnoTrans.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
InnoTrans 2010
Remarul 16 Februarie
060Da
Voith Turbo
15BB
Maxima
Legois
Lostr
Vossloh
Eurolight
OBB
RTS
SNCF
SBB
MDD 3-00
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....