TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Lubelska Kolej Aglomeracyjna z poparciem ministerstwa
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 24.09.2018 09:45:41 1 komentarz
Lubelska Kolej Aglomeracyjna z poparciem ministerstwa

Ministerstwo Infrastruktury wspiera pomysł budowy Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej - powiedział PAP podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel. Koszt infrastruktury do obsługi LKA szacowany jest na ok. 100 mln zł.

"Wspieramy pomysł budowy Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej (LKA), bo ułatwi ona podróż do Lublina mieszkańcom Kraśnika, Puław, Świdnika czy Lubartowa" - powiedział Bittel. "To także mniej samochodów wjeżdżających do miasta i tym samym mniejsze zanieczyszczenia powietrza" – dodał podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Koncepcja LKA zakłada wykorzystanie zmodernizowanej lub obecnie modernizowanej infrastruktury kolejowej na terenie woj. lubelskiego - m.in. na liniach do Warszawy, Stalowej Woli, Łukowa. W ramach LKA mają również zostać zbudowane nowe stacje kolejowe.

W LKA wykorzystane byłoby 13 stacji kolejowych, w tym także te, które już powstały w ramach innych inwestycji realizowanych przez kolej, bądź są modernizowane obecnie. Powstaną cztery stacje w Lublinie i jedna w Maryninie. "Koszt budowy tych stacji szacowany jest od ok. 2 mln zł do 6,4 mln zł" - mówił pełnomocnik wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej Tomasz Gontarz. "Aby LKA docierała do Kraśnika Fabrycznego (do Fabryki Łożysk Tocznych) należałoby zbudować dodatkowy przystanek kolejowy na tamtejszej bocznicy" - mówił. Gontarz podawał, że wstępny szacunkowy koszt odbudowy bocznicy to ok. 30 mln zł, a w wariancie zelektryfikowanym ok. 40 mln zł.

Dla rozwoju LKA potrzebna jest budowa łącznicy pomiędzy liniami nr 7 i nr 68 w Lublinie. Członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch w ubiegłym tygodniu mówił, że "powstała koncepcja, aby wybudować łącznicę".

"Decyzja PKP PLK o budowie łącznicy pomiędzy linią kolejową 68 a linią kolejową 7 przybliża nas do startu Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej" - powiedział PAP Gontarz. "Dzięki niej pociągi towarowe jeżdżące na trasie Północ - Południe będą mogły ominąć stacje Lublin Główny. To daje możliwość wytrasowania większej liczby pociągów osobowych przez Lublin. Co jest niezbędne do tego by kolej aglomeracyjna mogła zafunkcjonować" – powiedział Tomasz Gontarz. Jak dodał, "zyskają na niej także przewoźnicy towarowi, którzy będą mogli szybciej dostarczyć ładunek do stacji docelowej".

Zdaniem Gontarza koszt studium wykonalności dla nowych przystanków Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej, łącznicy linii 7 i 68 oraz przystanku na bocznicy w Kraśniku Fabrycznym szacowany jest na ok. około 1,5 mln zł. Natomiast koszt ich budowy na około 90 mln zł".

Łączny koszt infrastruktury do obsługi Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej (perony, tory, łącznica) to około 100 mln zł, w tym sama łącznica może kosztować ok. 25 mln zł. Budowa LKA wymaga zaangażowania finansowego ze strony PKP PLK, Miasta Lublin oraz Marszałka Województwa Lubelskiego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lublin
Ministerstwo Infrastruktury
  • kolejFAN – 24.09.2018

    LKA? co jeszcze? Bareja by tego nie przewidział. Zróbcie normalne ROZKŁADY jazdy a nie będą potrzebne jakieś durne kolejki "aglomeracyjne". Lublin to żadna aglomeracja...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....