Lubelszczyzna kolejowo zaniedbana
W związku z licznymigłosami mieszkańców regionu lubelskiego, postulującymi o rozbudowanie połączeńkomunikacji PKP, szczególnie na Roztoczu w miejscowościach takich jak Zamość,Hrubieszów czy Hrebenne, poseł Jarosław Sachajko wystąpił do MI z interpelacjąw tej sprawie.
Pisze w niej, że od lat część Lubelszczyzny jest zaniedbanajeżeli chodzi o ilość połączeń kolejowych. Dojazd pociągiem jest możliwyjedynie do dużych miast jak Zamość i Lublin. Utworzenie kolejnych połączeńosobowych przez PKP spowodowałoby zmniejszenie bezrobocia, wzrost turystyki iodciążenie ruchu drogowego. Na chwilę obecną podróżowanie przez i poLubelszczyźnie i Roztoczu odbywa się w głównej mierze dzięki samochodomosobowym, busom, autobusom, a tylko w części pociągami. Obecnie nie mamożliwości, aby pojechać pociągiem na przykład z Zamościa do Warszawy czy dalejdo Krakowa, Szczecina czy Gdańska. Mieszkańcy Zamościa, Hrubieszowa czyHrebennego są skazani na dojazd do Lublina, z którego dopiero później mogąjechać pociągiem do innych miejscowości w Polsce. Roztocze zasługuje narozbudowę linii kolejowych i uruchomienie większej liczby połączeńpasażerskich.
W związku z powyższym zwrócił się do Ministra Infrastrukturyo udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
Czy, a jeśli tak to kiedy planowane jest utworzenie nowychosobowych połączeń kolejowych na Lubelszczyźnie, a w szczególności na Roztoczu?Jeżeli takich planów nie ma, to jakie są przyczyny tej decyzji?
Czy, a jeśli tak to kiedy planowane jest zwiększenie liczbyosobowych połączeń kolejowych na Lubelszczyźnie a w szczególności na Roztoczu?Jeżeli takich planów nie ma, to jakie są przyczyny tej decyzji?
Ile osobowych połączeń kolejowych zostało zlikwidowanych wPolsce w ostatnich 10 latach oraz jakie były ku temu powody? Proszę o dane zpodziałem na poszczególne województwa.
Ilu pasażerów skorzystało z usług PKP w poszczególnychwojewództwach w ostatnich 10 latach?
Jakie jest stanowisko Ministerstwa wobec utworzenia połączeńkolejowych dalekobieżnych z Zamościa do Warszawy, Szczecina czy Gdańska?
Czekamy na stanowisko resortu w tej sprawie.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze