Lubuski LINK z podwójną homologacją wyjechał na tory
Województwo Lubuskieodebrało spalinowy zespół trakcyjny Link dostarczony przez PESĘ. Pojazdwyruszył dziś (7 października) w swoją pierwszą podróż.
Skład uzyskał podwójną, polską i niemiecką homologację i dzięki temu będzie obsługiwaćpołączenia transgraniczne. Docelowo w Lubuskiem będą jeździć dwa takie pociągi.Wartość jednego pojazdu to ponad 17 milionów złotych.
Pierwszy kurs odbył się z dworca głównego w Zielonej Górze dostacji Czerwieńsk i z powrotem. Wyprodukowany przez bydgoską firmę LINK topierwszy pojazd o podwójnej homologacji znajdujący się w taborze polskiegoprzewoźnika. Dzięki temu Województwo Lubuskie będzie mogło uruchomić nowepołączenia transgraniczne pomiędzy Polską i Niemcami. Na początku składy będąwozić pasażerów na funkcjonujących obecnie trasach Zielona Góra Gł. – Frankfurt(Oder) i Zielona Góra Gł.– Gorzów Wielkopolski.
Przewozy kolejowe tojeden z priorytetów, jeśli chodzi o sprawność funkcjonowania transportupublicznego w naszym regionie. Chcemy zapewnić wszystkim mieszkańcom, także tymnie mającym możliwości poruszania się własnymi pojazdami, żyjącym na obszarachgorzej skomunikowanych, by nie zostali w żaden sposób wykluczeni. Stąd tadbałość i coroczny udział w budżecie województwa kilkudziesięciomilionowejkwoty, która przeznaczana jest na wsparcie przewozów regionalnych. W tym rokuto już blisko 50 mln zł, co przynosi pozytywne efekty – powiedział podczasprzejazdu Marcin Jabłoński, Członek Zarządu Województwa Lubuskiego.
Nowy Link dlaWojewództwa Lubuskiego to efekt wieloletnich doświadczeń Pesy w produkcjispalinowych zespołów trakcyjnych. Pojazd spełnia najbardziej wyśrubowane normybezpieczeństwa i w standardzie oferuje liczne rozwiązania z zakresu komfortupodróżowania, m.in. wydzieloną część niskopodłogową czy klimatyzację..Zaawansowany system kontroli i diagnostyki pojazdu ułatwia jego serwisowanie icodzienną eksploatację – mówił Jerzy Berg, Dyrektor Sprzedaży w PESABydgoszcz.
Lubuski Link powstał na bazie konstrukcji przygotowanej dlaniemieckiego przewoźnika NEB. Składy zostały przekazane województwu lubuskiemubezpłatnie na mocy ugody sądowej jako zadośćuczynienie za niedotrzymaniewarunków umowy z 2013 roku. Pesa dostarczyła wtedy 4 Linki, nie udało sięjednak dla nich uzyskać niemieckiej homologacji.
PESA dotrzymuje swoichzobowiązań i systematycznie reguluje wszelkie zaległe kontrakty z przeszłości,również takie sprzed 6 lat. To niezbędny aspekt wyprowadzania firmy na prostą,który pozwala nam odzyskać zaufanie klientów na rynkach krajowym izagranicznym. Kolejne lata chcemy rozpocząć z czystym kontem – stwierdziłKrzysztof Sędzikowski, prezes PESY Bydgoszcz.
Doświadczenia i postawa polskiego producenta wobec zaległychzobowiązań cenione są nie tylko w Polsce. Firma porozumiała się również zprzewoźnikiem Deutsche Bahn, dla którego kontynuuje prace nad kolejnymipociągami. Ostatnie składy dla niemieckiego operatora wyjadą z fabryki napoczątku 2020 roku. Obecnie partnerzy prowadzą rozmowy dotyczące przyszłejwspółpracy – podano w komunikacie prasowym.
Drugi LINK z niemiecką homologacją ma zostać dostarczonyjeszcze w tym roku.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze