TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Lubuskie chce rozwijać kolej
UMWL InfoRail - Opublikowano: 09.08.2016 13:19:59 1 komentarz
Lubuskie chce rozwijać kolej

W Warszawie władze województwa lubuskiego rozmawiały z przedstawicielami PKP PLK na temat linii kolejowej nr 275, łączącej Polskę i Niemcy. W spotkaniu udział wzięli też samorządowcy z Dolnego Śląska oraz delegacja Ministerstwa Rozwoju.

Wspomniana linia jest bardzo istotna dla rozwoju społeczno?gospodarczego regionu lubuskiego, dlatego też została wskazana w Programie Rozwoju Transportu Województwa Lubuskiego oraz w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020, jako jeden z priorytetów inwestycyjnych. W dokumentach tych zapisane zostały także inne projekty kolejowe, które również otrzymały podobny status. Są to: rewitalizacja torów na odcinku Krzyż - Gorzów Wlkp. (długość 53,7 km) i modernizacja (II etap) linii nr 358 na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk (długość 40,4 km). Środki na inwestycje kolejowe zabezpieczono w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020. Mowa o kwocie blisko 32,5 mln euro, czyli ponad 142 mln zł zabezpieczonych na projekty dotyczące infrastruktury (bez taboru). Rezultatem działań zaplanowanych do 2023 r. powinna być poprawa dostępności do infrastruktury kolejowej.

Plany inwestycyjne w zakresie infrastruktury kolejowej są działaniami komplementarnymi do przedsięwzięć realizowanych w latach 2007-2013. Wszystko po to, by uzyskać efekt sieciowy. Podjęte działania pozwolą poprawić parametry eksploatacyjne niektórych korytarzy transportowych, które służyć mogą komunikacji w regionie, ale również połączeniom transgranicznym. Skrócenie czasu dojazdu pasażerów i transportu towarów oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego przyczyni się do polepszenia dostępności kolejowej województwa i zwiększenia roli transportu kolejowego w przewozach pasażerskich i towarowych. Znacząco wpłynie to na wzmocnienie atrakcyjności kolei i jej konkurencyjności w stosunku do transportu drogowego.

Inwestycje w okresie programowania 2007-2013 zostały przeprowadzone z uwzględnieniem stopnia powiązania poszczególnych obszarów województwa z siecią TEN-T. W Lubuskim w ostatnich latach przeprowadzono cztery inwestycje, z których trzy dotyczyły odcinków o znaczeniu wewnętrznym i były finansowane w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013 z 60% poziomem dofinansowania. Przedsięwzięcia miały na celu:

1. Modernizację linii kolejowej nr 367 Zbąszynek ? Gorzów Wlkp.,

2. Modernizację linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn na odcinku Krzyż - Kostrzyn (od km 297,000 do km 343,453),

3. Modernizację linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk wraz z budową łącznicy Pomorsko - Przylep omijającej stację Czerwieńsk, etap I.

Czwartą inwestycją o znaczeniu krajowym, która była finansowana ze środków krajowych (budżet państwa, Fundusz Kolejowy) była: Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów - Zielona Góra - Rzepin - Dolna Odra.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lubuskie
Niemcy
PKP PLK
  • Lolek – 09.08.2016

    Musza kupic więcej linków z pesy bez homologacji i z dodatkowymi 10 ton masy.idealnie sie nadaja do prostowania szyn i zaoszczedza na naprawach torowiska lub szlifowaniu :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....