TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Lubuskie dąży do ugody z PESĄ
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.03.2017 08:36:42 16 komentarzy
Lubuskie dąży do ugody z PESĄ (źródło: YT)

Sprawa lubuskich Linków nadal w toku, mimo, że dostawy zostały zakończone ponad trzy lata temu. Finalnie sprawa trafiła do sądu. Dlaczego?

PESA dostarczyła nam pojazdy szynowe "Link" (SA 139) pod koniec roku 2013, jednocześnie - zgodnie z umową - zobowiązała się w ciągu 2 lat (czyli do końca 2015 r.) na dostarczenie dokumentów homologacyjnych umożliwiających eksploatację pojazdów SA139 Województwa Lubuskiego na sieci linii kolejowych w Niemczech. Ten warunek nie został przez producenta dopełniony. Niedopełnienie tego warunku skutkowało naliczeniem kar umownych za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu tych dokumentów. Na 25 maja br. wyznaczony został termin posiedzenia Sądu Rejonowego w Bydgoszczy z wniosku Województwa Lubuskiego z udziałem PESA Bydgoszcz S.A. o "zawezwanie do próby ugodowej" ? poinformował Michał Iwanowski Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego.

Według naszych informacji kary naliczone przez województwo lubuskie to ok. 19 mln zł. Polubowne zakończenie sprawy ma jednak finalnie skutkować umożliwieniem wjazdu Linków do Niemiec. Tych rzecz jasna należących do województwa lubuskiego. Takie było bowiem od samego początku założenie przetargowe. Województwo chciało mieć pociągi, które będą mogły obsługiwać połączenia graniczne. Uzyskanie homologacji na rynek niemiecki nie jest jednak proste. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl problemy z tym zagadnieniem mają również inni producenci, by wspomnieć chociażby Skodę, Bombardiera czy Alstom. PESIE udało się homologować Linka dla NEB. Wymagało to jednak znacznych nakładów pracy. Procedury homologacyjne na rynku niemieckim są bowiem trudne i długotrwałe. Stąd też podejście Lubuskiego Urzędu Marszałkowskiego do tematu wydaje się być słuszne i zrozumiałe. Polubowne zakończenie sprawy wydaje się być zatem rozwiązaniem optymalnym. Jaki będzie finał? Przekonamy się za nieco ponad dwa miesiące.

Tymczasem Linki należące do NEB z powodzeniem obsługują połączenia z Niemiec do Polski, ciesząc się uznaniem zarówno u operatora, jak i wśród pasażerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lubuskie
PESA
Link
  • Nie dajmy się Pesie oszukiwać. – 09.03.2017

    Jakiej ugody. Wszyscy dążą do ugody i prowadzi to tylko do tego, że Pesa wciąż czuje się bezkarna. Zwrócić jej te Linki, Gamy i inne żarty. Dla Niemców się jakoś udało poskładać sprzęt, ale Nas to można oszukiwać, zwodzić i traktować jak gorszy sort. Masakra!

  • yogeeboo – 09.03.2017

    Tylko że lubuskie linki bez przebudowy do standardu jaki jest w NEB nie uzyskają homologacji... PESA powinna albo je przebudować, albo wyprodukować w zamian takie jak dla NEB. I nie ma tu znaczenia, że homologacja w Niemczech jest "trudna". Nie sprzedaje czegoś co nie spełnia warunków zamawiającego. PESA mogła do przetargu nie przystąpić - mówiąc że nie mają homologacji na swoje pojazdy. To tak jakby kupić samochód hybrydowy - ale na razie tylko z silnikiem spalinowym a potem producent dołoży elektryczny, którego nie ma i nie produkuje....

  • kolejFAN – 09.03.2017

    Linki zostawić. Gamy i karpie poodawać, niech sie z nimi bujają! a w ramach odszkodowania niech wylizingują z zzagranicy i dadzą PICowi w zastępstwie za ten shays...

  • pablo – 09.03.2017

    Wszyscy wiedzą jakim wyczynem jest dostać niemiecką homologacje i że lubuskie Linki do Niemiec nie wjadą, stąd naturalne reakcja UM, żeby się dogadać. Na tym polega biznes, że się strony dogadują. @kolejFAN weź chłopie jakieś leki, chyba że aspirujesz do tytułu kolejnego forumowego trolla.

  • yogeeboo – 09.03.2017

    Jak "wszyscy wiedzą jakim wyczynem jest dostać niemiecką homologacje" to dlaczego z góry zakładają, że się to uda? Nie mam tego nie przystępuję do przetargu... Jeśli żadna firma nie przystąpi to przewoźnik musi zmienić swoje wymagania

  • Szu – 09.03.2017

    To raczej PESA powinna dążyć do ugody. Lubuskie to chyba dąży do wyegzekwowania kar umownych. Inaczej to korupcją śmierdzi.

  • rrrrr – 09.03.2017

    @yogeebooto prawda Linki dla lubuskiego nie mają prawa dostać homologacji takiej jak ma NEB bo mają inną konstrukcję. Także Pesa jest w czarnej D w tym temacie. Jedynie mogą się dogadać lub przebudowa składy co słono ich będzie kosztowało. O ile znam Pesę to na pewno będą się chcieli wymigać z płacenia kar i z przebudowy i UM zrobić w CHJ.

  • jatal – 09.03.2017

    @ SzuPróba ugody oznacza że lubuskie gotowe jest "zapłacić" za brakującą homologację pieniędzmi otrzymanymi z naliczonej kary. Próba ugody nie oznacza egzekwowania, ale gotowość do wzajemnych ustępstw. Pesa nie ma interesu w jednoczesnym płaceniu pełnej kary i dostarczeniu homologacji.

  • advisor – 09.03.2017

    @jatalAle ty przeczytałeś to, co napisałeś przed opublikowaniem komentarza, prawda?

  • DarekP – 09.03.2017

    Próba ugody to mogłaby być taka, że my kupimy 2 nowe Linki, ale takie, które będą miały niemiecką homologację, ale za odpowiednio korzystną cenę, a te sobie zostawimy na trasy krajowe. Ta odpowiednio niska cena wyniknie oczywiście z zakupu po normalnej cenie - kary umowne.

  • kolejFAN – 10.03.2017

    @ pablo : trolla? a co, prawda w oczy kole że tylko stojący pod ścianą PIC nie miał innego wyjścia jak kupić te szajsowate karpie (produkty konkurenta zakupili niewiele lepsze za to mniej awaryjne) ? żadna spółka europejska nie zakupiłaby tak brzydkich,awaryjnych prototypów które nadają się jedynie na połączenia osobowe a w żadnym razie na połączenia w kategorii InterCity.

  • Martinus – 10.03.2017

    @kolejFAN - masz jakieś informację na temat awaryjności LINKÓW? W sumie jeździ ich tam trochę, Dolnośląskim i Wielkopolsce.

  • sphinx – 10.03.2017

    Zaraz zaraz - ale to nie Pesa jest poszkodowane przez wymagający niemiecki urząd. Pesa świadomie i dobrowolnie oszukała zamawiającego bo dobrze wiedziała że sprzedawane Linki nie spełniają niemieckich norm. Czyli po raz kolejny z premedytacją działali na szkodę zamawiającego, któremu trzeba wepchnąć towar, a potem "jakoś to będzie". Zamawiający nie powinien mieć litości dla tak bezczelnie niesolidnego wykonawcy działającego na jego szkodę.

  • kolejFAN – 12.03.2017

    @martinus - ja mówiłem o karpiach,a nie o LINKACH. Z tego co wiem z LINKÓW/REGIOSHARKÓW wszyscy są w miarę zadowoleni, Czesi też..

  • jatal – 12.03.2017

    @ DarekPTeż dobry pomysł, kwestia tylko czy ustalą za ile.@ sphinxCo mozna na to odpowiedzieć? Chyba tyle że...dokładnie tak i dlatego lubuskie stara się wynagrodzić tę krzywdę?

  • dżon – 13.03.2017

    A na co to? Po wyborach samorządowych żadnych połączeń z Niemcami nie będzie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....