Lubuskie SA105 pojeżdżą kolejne 15 lat

inforail
10.07.2019 08:41
0 Komentarzy

Nie są lubiane przezpasażerów. Ciasne i niewygodne. Mimo to pojeżdżą jeszcze przez kolejne 15 lat.

Pojazdy serii SA105zostały zakupione w latach 2003-2005. Okres eksploatacji taboru przyjmuje sięna minimum 30 lat, w związku z czym nie ma podstaw do ich „złomowania” pozaledwie połowie tego czasu. Tym bardziej, że wszystkie pojazdy SA105 przeszływ latach 2014-2015 naprawę główną z modernizacją przestrzeni pasażerskiej –mówi Piotr Tykwiński, wicedyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji LubuskiegoUrzędu Marszałkowskiego.

Obecnie kursują one między stolicami województwa lubuskiego.Jeszcze w tym roku mają zostać zastąpione przez nowe Linki, które przekażePESA. Ale nie oznacza to wcale kasacji SA105. Zapewne zostaną skierowane nainne, mniej oblegane trasy.

Pociągi relacjiZielona Góra Gł. – Gorzów Wlkp. i Gorzów Wlkp. – Zielona Góra Gł. zestawiane sąplanowo z pojazdów SA139, natomiast autobusy szynowe SA105 wykorzystywane sązastępczo, w przypadku braku dostępności taboru serii SA139. Jak zapewniaspółka Przewozy Regionalne, w najbliższym czasie sytuacja taborowa ulegniepoprawie i do obsługi pociągów łączących obie lubuskie stolice nie będą jużkierowane pojazdy SA105, charakteryzujące się niewielką liczbą miejsc –tłumaczy Piotr Tykwiński.

Niestety takie zastępowanie Linków ostatnio zdarza się dośćczęsto. Utrzymanie sprawności pojazdów nie jest najmocniejszą stroną PrzewozówRegionalnych. Dość powiedzieć, że jeden SA139 stoi od kilku tygodni wChojnicach i czeka na … lepsze czasy. Kiedy zostanie naprawiony? Tego niewiemy.


Komentarze