Lubuskie wspólnie z Brandenburgią zainwestuje w linię nr 203

inforail
05.08.2019 16:04
0 Komentarzy

Polskę i Niemcy łączycoraz więcej, szczególnie łatwo dostrzec to w przygranicznych regionach, takichjak Lubuskie i Brandenburgia.

Wystarczy spojrzeć chociażby na współpracę w zakresietransportu kolejowego i wspólnie rozwijaną od lat siatkę połączeń. Nadeszłapora na kolejny krok. Dziś (05.08) w Urzędzie Marszałkowskim podpisanoporozumienie dotyczące rozwoju Kolei Wschodniej (Ostbahn) linii 203. Dokumentpodpisał członek zarządu Marcin Jabłoński.

Memorandum jestdowodem i symbolem współpracy. To namacalne potwierdzenie wyznaczonychpriorytetów po obu stronach granicy. Wskazujemy, co chcielibyśmy w najbliższymczasie osiągnąć. Dużą wagę przykładamy do przedsięwzięć na polsko-niemieckimpograniczu i ekologicznego rozwiązywania problemów transportu zbiorowego -mówił Marcin Jabłoński.

Berlin, Brandenburgia i Województwo Lubuskie to regiony,którym zależy na rozbudowie zrównoważonych systemów mobilności,przyczyniających się do ochrony klimatu. Dla osiągnięcia tego celu kluczowajest właśnie linia 203 w Polsce, po stronie niemieckiej nazywana Ostbahn. Trasałączy Berlin z Piłą, pełniąc rolę ważnego korytarza trasnportowego dla osób itowarów. Linia wymaga modernizacji i tego właśnie dotyczy podpisane dziśmemorandum. Województwo Lubuskie wspólnie z niemieckimi partnerami jeszczebardziej zaangażuje się w rozbudowę efektywnej, zelektryfikowanej i dwutorowejlinii.

Nie zaczynamy dzisiaj,współpracujemy od dawna. Od kilku lat mamy Szczyt Kolejowy, który integrujejednostki centralne oraz operatorów kolejowych. Nadal trzeba jednak wykonaćwiele pracy – tłumaczyła Kathrin Schneider Minister Infrastruktury iPlanowania Przestrzennego, która podpisała memorandum z ramienia rządu Brandenburgii.

Na przestrzeni lat można podać wiele działań kolejowychLubuskiego i Brandenburgii, zakończonych sukcesem. Wystarczy tu wspomniećchociażby o połączeniach uruchomionych w 2016 r.: Gorzów Wlkp.–Kostrzyn–Berlinoraz Zielona Góra-Frankfurt nad Odrą-Berlin Lichtenberg, czy też pociąguWrocław-Żary-Forst-Cottbus–Berlin. W przyszłości rozwój współpracy ma okazjęznacznie przyśpieszyć, dzięki likwidacji kolejnych barier związanych np. zróżnicami prawnymi w dwóch krajach.

Staramy się mimowszelkich ograniczeń. Infrastruktura kolejowa w ogromnej części nie leży wgestii samorządu. Musimy mnóstwo rzeczy uzgadniać z partnerami centralnymi.Staramy się jednak wskazywać priorytety na polsko-niemieckim pograniczu.Wykorzystujemy wszystkie szanse, aby przyspieszyć działania i inwestycje naliniach kolejowych między naszymi krajami – podsumował Marcin Jabłoński.


Komentarze