TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Malinowski: Ciężko będzie zwiększyć ofertę połączeń dalekobieżnych
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.11.2018 11:32:38 3 komentarze
Malinowski: Ciężko będzie zwiększyć ofertę połączeń dalekobieżnych

PKP Intercity będą miały problem ze zwiększeniem oferty przewozów dalekobieżnych – ocenił były szef tego przewoźnika, a obecnie Prezes ŁKA Janusz Malinowski.

Na kongresie w Łodzi jako główną przyczynę takiej diagnozy podał kwestie taborowe. Liczba wagonów zmodernizowanych będzie znacznie mniejsza od liczby wagonów złomowanych – ocenił Malinowski.

Szef ŁKA brał udział w debacie na temat białych plam transportowych. Co prawda na tym samym kongresie obecny Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk stwierdził, że przewoźnik realizuje obecnie największy w historii program taborowy, to jednak Janusza Malinowskiego chyba nie przekonał. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity staną również przez taborowym wyzwaniem w kontekście CPK, jeśli rzecz jasna to przedsięwzięcie powiedzie się. Do obsługi portu przewoźnik ma jednak wykorzystywać głównie ezt-y. Problemem mogą zatem okazać się inne połączenia, niezwiązane zupełnie z CPK. I tu diagnoza Janusza Malinowskiego może okazać się słuszna i trafiona. Wiek wagonów PKP Intercity bowiem rośnie, zakupów jest mało, jak wspomniał obecny szef ŁKA modernizacje też nie rozwiążą wszystkich problemów. Oby przez CPK nie na kolejowej mapie Polski białych plam, zamiast ubywać, nie przybyło…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wagon
PKP Intercity
  • Karol Kiljańczyk – 02.11.2018

    My WAGONY nie chcemy jeździć my jesteśmy za stare złomy

  • Wojtek Skibiński – 02.11.2018

    Wincyj czeskiego szrotu!

  • Grzegorz Bębenek – 02.11.2018

    Niestety, ale to prawda...

  • Tomasz Żakowski – 02.11.2018

    Rządy byłego szefa i stan taboru Dokladnie odzwierciedla długość składu TLK jego nazwiska. Dwa marne wagony...

  • Grzesiek Kasperek – 02.11.2018

    Stan polskiej kolei to nie tylko problem taboru ale także problem braku infrastruktury nie ma czym jeździć ani po czym jeździć szkoda :(

  • DarekP – 04.11.2018

    Malinowski temat taboru znał dobrze i nie były to tylko kolejne strategie.A niestety brak strategicznego planowania wychodzi. Pomysł modernizacji wagonów nie był zły, ale rynek wykonawców się mocno zawężył i wyszedł brak dywersyfikacji np. przez zakupy nowych EZT w większej liczbie, niż te kilkanaście. 700 wagonów to prawie 100 składów, jak przy tym wygląda zakup 12 EZT?

  • przemas22223 – 04.11.2018

    Nie tylko brakuje wagonów. Brak jest też lokomotyw i maszynistów.A jeśli chodzi o EZT, telewizja wystarczająco już nagłośniła ten problem. Mam na myśli EZT serii ED74. Ale dopóki mamy taki Zarząd PKP Intercity, ten problem będzie narastał. Ale tak uczciwie. Od kiedy powstało PKP Intercity ten przewoźnik jest nic nie wart. Tak misie zdaje, że dawne PKP było dużo lepsze. Było wszystko, teraz nie ma nic.

  • Fernand Kulik – 05.11.2018

    Ten temat poruszam dokładnie od około 7 lat. Dziesiątki maili wysłanych do PKP IC również za kadencji Malinowskiego nic nie dały i nadal nic nie dają. Jako częsty podróżny korzystający przede wszystkim z pociągów TLK , ale i Ex oraz EIP bardzo źle oceniam planowanie i realizację połączeń. Niegdyś Tlk Zielonogórzanin/ później TLk Dionizos za każdym razem zbyt krótkie składy zwłaszcza w dni weekendowe (tylko 4 wagony) od Kutna do Poznania bardzo często po 20-25 osób na stojąco na korytarzach. W weekendy już od Warszawy koszmar. W tej chwili męką jest podróż pociągiem tlk Mamry zwłaszcza w piątek i niedzielę (skład tylko 4 wagony) od Olsztyna , a już zdecydowanie do Torunia do Poznania oraz nawet Wrocławia na korytarzach po 35-40 osób na korytarzach. latem corocznym problemem jest TLK Rybak - już z Ełku do Gdyni a nawet do Koszalina na stojąco. Tlk Drwęca tylko 2 wagony , przeważnie w piątek już od Torunia część osób na stojąco. Pociągi IC (Pesa Dart) z Białegostoku do Warszawy zwłaszcza w piątki po południu potrafią być bardzo zatłoczone -po 20 osób w przedsionkach na podłodze. To samo z Poznania do Szczecina (Stadler Flirt) zwłaszcza w piątki duży tłok po południu. W długie weekendy stało się już normą, że składy wagonowe PKP IC są zawsze zbyt krótkie i jest dosłowny koszmar. PKP IC na moje liczne uwagi za każdym razem przesyła infantylną i lakoniczną odpowiedź, że zmiana długości składu jest podyktowana lub uniemożliwiona warunkami technicznymi linii lub do uzgodnienia z zarządcą sieci kolejowej, jak również PKP IC zachęcają do zakupu biletu z dużym wyprzedzenie. No więc idiotyzmy w czystej postaci - jakie warunki linii skoro po tych liniach jeżdżą inne pociągi które mają po 10 -14 wagonów, a obok tego jeżdżą pociągi towarowe o znacznie trudniejszym obciążeniu i długości ...!!! , co do zakupu biletu to za każdym razem im piszę , że jest cała masa podróżnych którzy będą kupowali bilet w dzień wyjazdu i nikt i nic tego nie zmieni!!! Ale to jest jak grochem o ścianę - zachowują się jak twardogłowi. Są to ignoranci i mają podróżnych w d--ie. Malinowskiego też to dotyczy, wszak gdy on był Prezesem sytuacja była podobna. Zachłyśnięcie się pociągami ED250 czy innymi EZt-ami to nie jest cała Polska, która korzysta przede wszystkim z pociągów wagonowych, które powinny być zdecydowanie dłuższe , tym bardziej, że skład wagonowy można wydłużyć ... oczywiście przy dostępnych rezerwach taborowych. I tu jest problem bo takowej nie ma i nie było również za kadencji Malinowskiego. Więc niech on się nie mądrzy, bo nie pamiętam aby on dokonał pozytywnej rewolucji gdy był w PKP IC. Odnośnie zwiększenia liczby połączeń to coroczne konsultacje też niewiele wnoszą tzn. od lat postuluję o całoroczny pociąg/i z Podlasia/Mazur do Szczecina z odgałęzieniem do Wrocławia - skutek ZEROWY.

  • Fernand Kulik – 05.11.2018

    Sprostowanie - chodziło mi o całoroczny pociąg NOCNY z Podlasia/Mazur do Szczecina z ewentualnym odgałęzieniem do Wrocławia. Jest grono osób które potrzebuje odbyć podróż nocą aby z rana być na drugim (zachodnim lub wchodnim) krańcu Polski i rozpocząć rano np. pracę czy swoje obowiązki lub nie chce aby tracic cenne godziny w ciągu dnia na wielogodzinna podróż.

  • kolejFAN – 05.11.2018

    @Fernand - za to TLK ZOSIA w niedzielne popołudnia z Wawy do ŁODZI prowadzi jakieś..12 wagonów klasy 2 w tym kilka zdeklasowanych jedynek, w tym składzie hula wiatr, dlaczego nie skróci się go o połowę a odzyskane wagony przeznaczy na inne składy? czy na tej sali jest lekarz!!!??? paranoja.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...