TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Małopolska może kupić tylko 4 zamiast 15 pociągów. Dlaczego?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 24.02.2017 15:55:24 18 komentarzy
Małopolska może kupić tylko 4 zamiast 15 pociągów. Dlaczego?

Według zapowiedzi marszałka województwa małopolskiego Jacka Krupy, samorząd, który posiada 44 pociągi, docelowo chce ich mieć ok. 60, aby nowoczesnym taborem obsłużyć wszystkie linie regionalne.

W związku z tym - mówił marszałek - na lata 2018 i 2019 planowano zakup około 15 nowych pociągów, ale po styczniowej zmianie zasad dofinansowania zakupu taboru z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko będą mogły być kupione jedynie cztery.

"Nasze plany oparte były na dotychczasowych zasadach dofinansowania kupna pociągów z PO Infrastruktura i Środowisko, gdzie dofinansowanie unijne wynosiło 85 proc. Tymczasem na początku stycznia dowiedzieliśmy się, że Ministerstwo Rozwoju zmieniło zasady gry i dofinansowanie wynosi obecnie tylko 50 proc." - wyjaśnił Krupa.

Ocenił on, że wprowadzona zmiana "to pewien element walki rządu ze spółkami regionalnymi". "Rząd w tej chwili stawia na spółkę centralną, na przewozy Regionalne, która w jakim stanie jest, to wszyscy wiemy" - zaznaczył marszałek małopolski.

Warto przypomnieć, że dzięki zakupom nowego taboru w Małopolsce udało uruchomić się połączenia SKA. Obecnie działają trzy linie:

SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Główny - Kraków Lotnisko,

SKA2 Kraków Główny - Miechów/Sędziszów oraz

SKA3 Kraków - Tarnów i Tarnów - Nowy Sącz - Piwniczna/Krynica.

Obsługują je dwie spółki: samorządowa Koleje Małopolskie oraz Przewozy Regionalne. W planach są kolejne linie aglomeracyjne, w tym z Krakowa do Skawiny, a później wydłużenie jej w kierunku Kalwarii Zebrzydowskiej i Oświęcimia.



Sprawdź też:
Małopolska
Koleje Małopolskie
Przewozy Regionalne
SKA
  • EN81-005 – 24.02.2017

    Marszałka powinno się trochę busami powozić, żeby pojechał sobie z kolanami pod brodą do Krynicy, Zakopanego czy Gorlic. Może w końcu zrozumie, że same pociągi nie wystarczą. Potrzebne są sensowne relacje, skomunikowania i dobry rozkład jazdy.

  • MD – 24.02.2017

    No marszałek akurat chce rozwijać koleje regionalne, więc dlaczego marszałka, a nie kogoś z władz centralnych?

  • lucas – 24.02.2017

    Marszałek powinien zastanowić się jak wydaje pieniądze z własnego budżetu. Z Warszawy dostanie połowę kasy na pociągi i jeszcze mu mało.

  • Włodzimierz walikoński – 25.02.2017

    Ale miał dostać więcej. Jakby był z pisu to może by dostał. A tak chałka.

  • Beno – 25.02.2017

    A co ma powiedzieć takie biedne podlasie? Albo warm-maz?

  • dolnopłuk – 25.02.2017

    "to pewien element walki rządu ze spółkami regionalnymi"

    Gdyby te spółki miały na celu poprawę jakości usług dobrymi rozkładami, skomunikowaniami i wspólnym biletem nikt by z nimi nie walczył. Jeśli puszczając własną kolejkę likwiduje się połączenia o dobrej frekwencji to nie tędy droga.
    Małopolska jest przykładem. Rok temu wycięto pociągi do Kielc, bo rzekomo jeździli nimi mieszkańcy świętokrzyskiego. No to co? Przynajmniej nie przyjechali autem zmniejszając korki w Krakowie. Likwidacja połączeń do Niepołomic (niestety z rozbiórką toru), likwidacja Stróże - Jasło (bo książęta nie mogą się dogadać), Tarnów - Szczucin czy Chabówka - Nowy Sącz to typowe przykłady. Nawet alibi-zugi do Krynicy zmuszają większość kuracjuszy do jazdy rozklekotanymi busami czy własnymi autami robiąc z uzdrowiska smogowisko. Zakopane to kuriozalny przykład. Autobusy co kilka - kilkanaście minut jadą 2 godziny i kosztują 15-17 zł, pociąg 4h i 25 zł. Wiadomo, że cudów nie będzie, ale jeśli najszybszy z Płaszowa 3h, to po wybudowaniu łącznic powinno to być 2.30 z głównego jeśli zrobić kilka pociągów przyspieszonych. Dać takt godzinny, pwdc za 15zł, w pociągach nie trzeba cudów, wystarczą czyste, nawodnione toalety, papier, ręczniki. Co najwyżej można dać pana Zdzisia z wózeczkiem, niech serwuje kawę i batony.

  • jacek wander – 25.02.2017

    Obniżenie dofinansowania tylko z 85% do 50% ma sprawić, że pociągów będzie mniej o 3/4? Pokrętna logika...

  • dpos – 25.02.2017

    Normalna logika. Jeśli marszałek ma 15mln to może kupić pociągi za 100mln przy dofinansowaniu 85%, a jak zmniejszysz dofinansowanie do 50% może kupić pociągi za 30mln. Co oznacza 70% redukcję. 15 szt x 30% = 4,5. Więc zamiast piętnastu będą 4. Smutne

  • asdfg – 26.02.2017

    W Polsce polityką jest wszystko. Nawet zakup Impulsów. KMŁ = PO, PR = PiS, rząd centralny = PiS, UMWM = PO. I wszystko jasne. Nic tylko siąść i płakać jak sie upolitycznia wszystko.

    Partyjniactwo to najwiekszy rak trawiący ten kraj bez wzgledu na to ktora partia jest u wladzy.

  • KICHA – 26.02.2017

    A do Zakopanego dalej stare śmierdzące złomy.

  • kaszana – 26.02.2017

    Do Zakopca można użyczyć peerom pozostałe acatusy.

  • Wibrator Henryk – 26.02.2017

    Podziękuj PR. To oni zabijają kolej na tej trasie. Także puszczając tam te złomy.

  • Gacek – 26.02.2017

    Skoro marszałek inwestuje tylko w aglomeracje krakowską wiadomo było,że interwencja Rządu będzie taka jaką Krupa przedstawił tylko Krupa nie dopowiedział że sam doprowadził PR_ do agonii. Rząd systematycznie odbudowuje Przewozy Regionalne a kolejki mrszałkowskie - drogą zabawkę zlikwiduje bądź ograniczy. Gdyby PR y miały taką kasę to dzisiaj obraz kolei byłby o wiele lepszy.

  • Jacek – 26.02.2017

    G...o prawda. W P R zwłaszcza teraz za mamińskiego jest myślenie to wy nas potrzebujecie a nie my was. I tam zwykle było tak. Dopiero pasikowski próbował coś zmienić. To go dobra zmiana zmieniła.

  • krakowiaczek – 26.02.2017

    I bardzo dobrze !!

  • kolejFAN – 27.02.2017

    @Gacek: PRy się zwijają a nie odbudowują! starymi kiblami, pseudoupudrowanymi "tygrysami" i brakiem szynobusów przy jednoczesnym rozkładzie z kosmosu a nie dla ludzi ??? PRy to niereformowalny szrot, oczywiście dużo zależy od książąt-marszałkow którzy nie chcą dać kasy na połączenia i koło się zamyka.

  • JP – 27.02.2017

    Ciekawe województwo. Gdzie marszałek jest ździwiony, że dofinansowanie z RPO wynosi 50% (jak zawsze), a nie 85%, jak było w momencie, gdy czas się kończył i kasę trzeba było szybko rozklokować. Województwo, gdzie do kurortów typu Krynica i Zakopane jeżdżą po 3 pary pociągów, a z drugiej strony są linie typu do Wieliczki, gdzie tych par jest ponad 40. Busopolskie cannot into normal transport system.

  • lolo – 27.02.2017

    hahaha teraz to płacz,a można było całą opcję z newagu wykorzystać,to nie bo drogo.Ciekawe czy teraz będzie taniej

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...