TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Małopolska rezygnuje z EN81
InfoRail - Opublikowano: 30.08.2016 09:38:03 13 komentarzy
Małopolska rezygnuje z EN81

Zarząd Województwa Małopolskiego zdecydował o rezygnacji z dalszej eksploatacji czterech jednostek EN81. Chodzi o pojazdy z numerami 005-008. Wygląda zatem na to, że na rynku wtórym pojawią się kolejne, po Edytach, ezt-y do zagospodarowania. Czy znajdą się chętni?

Przypomnijmy, że 6 lipca 2006 roku Województwo Małopolskie zawarło z konsorcjum firm: PESA Bydgoszcz S.A. i BRE Leasing Sp. z o.o. (obecnie mLeasing Sp. z o.o.) umowę dostawy lekkich pojazdów szynowych do przewozów pasażerskich w formie leasingu operacyjnego. Obejmuje ona dostawę: 2 szt. dwuczłonowych autobusów szynowych z napędem spalinowym, typ 218Mc, oraz 4 szt. jednoczłonowych autobusów szynowych z napędem elektrycznym, typ 308B.

Całkowita wartość umowy wynosi: 55.007.808,67 zł. Wykup pojazdów w wysokości odpowiednio: 135.300,00 zł. za 1 szt. pojazdu z napędem spalinowym i 145.140,00 zł. za 1 szt. pojazdu z napędem elektrycznym (łącznie 851.160,00 zł.) nie został uwzględniony w wartości umowy.

Pojazdy pozostają własnością finansującego przez cały czas obowiązywania umowy leasingu. Ostatnia rata leasingowa została opłacona w terminie do 31 maja 2016 roku. Zgodnie z zapisami umowy po zakończeniu okresu leasingu Województwu Małopolskiemu przysługuje prawo wykupu dowolnej ilości pojazdów.

Województwo postanowiło skorzystać jedynie z prawa wykupu na własność części pojazdów objętych leasingiem, tj. dwóch autobusów szynowych z napędem spalinowym. Co ciekawe pojazdy te nie kursują obecnie po Małopolsce, ponieważ zostały wydzierżawione Przewozom Regionalnym Oddział Pomorski. Umowa z dnia 11 grudnia 2015 roku przewiduje okres dzierżawy do 14 grudnia 2019 roku. Małopolska zrezygnowała natomiast z prawa wykupu czterech autobusów szynowych z napędem elektrycznym. Dlaczego? Otóż według Zarządu możliwość wykorzystania tych pojazdów na terenie województwa małopolskiego jest ograniczona z uwagi na małą liczbę miejsc pasażerskich (60 miejsc siedzących). Ponadto wykup pojazdów wiązałby się z wysokimi kosztami przeglądów poziomu utrzymania P4 niezbędnych do wykonania w roku 2017.

Małopolska jest właścicielem dwóch EN81, oznaczonych numerami 01 i 02. Czy one również zostaną sprzedane? Zobaczymy. Dwie podobne jednostki są własnością województwa świętokrzyskiego.

Więcej informacji na temat jednostek EN81 oraz ich dane techniczne znajdziecie w poniższym linku.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EN81
Małopolska
PESA
  • PTf – 30.08.2016

    A może SKM Trójmiasto na trasie Słupsk - Ustka? Taki mały "tramwaj" idealnie by się mógł sprawdzić.

  • q – 30.08.2016

    Albo kuj-pom do Ciechocinka.

  • YburG – 30.08.2016

    Bardzo dobre jednostki. Jedne z najlepszych w kraju. Bardzo niezawodne. Maja bardzo dobre wspolczynniki. Doskonale komfortowe. Lekki design.

  • MM – 30.08.2016

    Też od razu pomyślałem o trasie Słupsk - Ustka.

  • Tomek – 30.08.2016

    ehhh łezka się w oku kręci kiedy przypomnę sobie jak EN81 jeździło się parę lat temu z Krakowa do Wieliczki :)

  • andrzejh69 – 30.08.2016

    Na trasę Żywiec - Sucha Beskidzka też by były w sam raz

  • Spaghetti – 30.08.2016

    Kielce Busko

  • FRanek – 30.08.2016

    Toruń - Aleksandrów - Ciechocinek. Jeździły tam stare "elektryczki" EN57, a teraz już nic nie jeździ. Jest sporo połączeń autobusowych do Ciechocinka, ale co "bana" to "bana" Jest dużo wygodniej, no i połączenie z dalekobieżnymi [przez Aleksandrów.

  • WK – 30.08.2016

    Do Ciechocinka się rewelacyjne nadają. Ilość tych pojazdów też jest odpowiedznia. Nawet w okresie powakacyjnym. A niska podłoga do Ciechocinka się bardzo przyda, bo tam jeżdżą osoby starsze i niepełnosprawne na wózkach inwalidzkich. Także EN81 jest w sam raz na t trasę: Toruń - Ciechocinek.

  • Spaghetti – 30.08.2016

    Do Buska tez jeżdżą kuracjusze

  • zUk – 30.08.2016

    Lubelskie do Lotniska Lublin(Swidnik) zamiast kibelka ktory wozi powietrze. Nie wiem natomiast jak wyglada wnetrze skladu. Czy ma odpowienio duzo miejsca na przewoz bagazy?

  • Ja – 31.08.2016

    Wykup za śmieszne pieniądze. Brak wykupu i chęci sprzedaży to zwykła niegospodarność, za którą ktoś powinien odpowiedzieć.

  • sdx – 10.10.2016

    To jest zrobione na złość PeeRom. W sumie to Mamiński powinien to kupić i dać oddziałom: świętokrzyskiemu na połączenia Sędziszów - Olkusza - Katowice, pozaszczytowe Kielce - Włoszczowa, Sędziszów, Skarżysko, kuj-pomowemu na Aleksandrów - Ciechocinek, łódzkiemu na Łódź - Drzewica, czy lubelskiemu na lotnisko. Krupa mógł to puścić właśnie na OIkusz, Gorlice czy inne Krynica - Pławec. Ale nie, lepiej sprzedać. Cóż, pozostaje życzyć mu pójścia w ślady duetu Worach/Matusiewicz.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....