TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Małopolska rezygnuje z EN81
InfoRail - Opublikowano: 30.08.2016 09:38:03 13 komentarzy
Małopolska rezygnuje z EN81

Zarząd Województwa Małopolskiego zdecydował o rezygnacji z dalszej eksploatacji czterech jednostek EN81. Chodzi o pojazdy z numerami 005-008. Wygląda zatem na to, że na rynku wtórym pojawią się kolejne, po Edytach, ezt-y do zagospodarowania. Czy znajdą się chętni?

Przypomnijmy, że 6 lipca 2006 roku Województwo Małopolskie zawarło z konsorcjum firm: PESA Bydgoszcz S.A. i BRE Leasing Sp. z o.o. (obecnie mLeasing Sp. z o.o.) umowę dostawy lekkich pojazdów szynowych do przewozów pasażerskich w formie leasingu operacyjnego. Obejmuje ona dostawę: 2 szt. dwuczłonowych autobusów szynowych z napędem spalinowym, typ 218Mc, oraz 4 szt. jednoczłonowych autobusów szynowych z napędem elektrycznym, typ 308B.

Całkowita wartość umowy wynosi: 55.007.808,67 zł. Wykup pojazdów w wysokości odpowiednio: 135.300,00 zł. za 1 szt. pojazdu z napędem spalinowym i 145.140,00 zł. za 1 szt. pojazdu z napędem elektrycznym (łącznie 851.160,00 zł.) nie został uwzględniony w wartości umowy.

Pojazdy pozostają własnością finansującego przez cały czas obowiązywania umowy leasingu. Ostatnia rata leasingowa została opłacona w terminie do 31 maja 2016 roku. Zgodnie z zapisami umowy po zakończeniu okresu leasingu Województwu Małopolskiemu przysługuje prawo wykupu dowolnej ilości pojazdów.

Województwo postanowiło skorzystać jedynie z prawa wykupu na własność części pojazdów objętych leasingiem, tj. dwóch autobusów szynowych z napędem spalinowym. Co ciekawe pojazdy te nie kursują obecnie po Małopolsce, ponieważ zostały wydzierżawione Przewozom Regionalnym Oddział Pomorski. Umowa z dnia 11 grudnia 2015 roku przewiduje okres dzierżawy do 14 grudnia 2019 roku. Małopolska zrezygnowała natomiast z prawa wykupu czterech autobusów szynowych z napędem elektrycznym. Dlaczego? Otóż według Zarządu możliwość wykorzystania tych pojazdów na terenie województwa małopolskiego jest ograniczona z uwagi na małą liczbę miejsc pasażerskich (60 miejsc siedzących). Ponadto wykup pojazdów wiązałby się z wysokimi kosztami przeglądów poziomu utrzymania P4 niezbędnych do wykonania w roku 2017.

Małopolska jest właścicielem dwóch EN81, oznaczonych numerami 01 i 02. Czy one również zostaną sprzedane? Zobaczymy. Dwie podobne jednostki są własnością województwa świętokrzyskiego.

Więcej informacji na temat jednostek EN81 oraz ich dane techniczne znajdziecie w poniższym linku.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EN81
Małopolska
PESA
  • PTf – 30.08.2016

    A może SKM Trójmiasto na trasie Słupsk - Ustka? Taki mały "tramwaj" idealnie by się mógł sprawdzić.

  • q – 30.08.2016

    Albo kuj-pom do Ciechocinka.

  • YburG – 30.08.2016

    Bardzo dobre jednostki. Jedne z najlepszych w kraju. Bardzo niezawodne. Maja bardzo dobre wspolczynniki. Doskonale komfortowe. Lekki design.

  • MM – 30.08.2016

    Też od razu pomyślałem o trasie Słupsk - Ustka.

  • Tomek – 30.08.2016

    ehhh łezka się w oku kręci kiedy przypomnę sobie jak EN81 jeździło się parę lat temu z Krakowa do Wieliczki :)

  • andrzejh69 – 30.08.2016

    Na trasę Żywiec - Sucha Beskidzka też by były w sam raz

  • Spaghetti – 30.08.2016

    Kielce Busko

  • FRanek – 30.08.2016

    Toruń - Aleksandrów - Ciechocinek. Jeździły tam stare "elektryczki" EN57, a teraz już nic nie jeździ. Jest sporo połączeń autobusowych do Ciechocinka, ale co "bana" to "bana" Jest dużo wygodniej, no i połączenie z dalekobieżnymi [przez Aleksandrów.

  • WK – 30.08.2016

    Do Ciechocinka się rewelacyjne nadają. Ilość tych pojazdów też jest odpowiedznia. Nawet w okresie powakacyjnym. A niska podłoga do Ciechocinka się bardzo przyda, bo tam jeżdżą osoby starsze i niepełnosprawne na wózkach inwalidzkich. Także EN81 jest w sam raz na t trasę: Toruń - Ciechocinek.

  • Spaghetti – 30.08.2016

    Do Buska tez jeżdżą kuracjusze

  • zUk – 30.08.2016

    Lubelskie do Lotniska Lublin(Swidnik) zamiast kibelka ktory wozi powietrze. Nie wiem natomiast jak wyglada wnetrze skladu. Czy ma odpowienio duzo miejsca na przewoz bagazy?

  • Ja – 31.08.2016

    Wykup za śmieszne pieniądze. Brak wykupu i chęci sprzedaży to zwykła niegospodarność, za którą ktoś powinien odpowiedzieć.

  • sdx – 10.10.2016

    To jest zrobione na złość PeeRom. W sumie to Mamiński powinien to kupić i dać oddziałom: świętokrzyskiemu na połączenia Sędziszów - Olkusza - Katowice, pozaszczytowe Kielce - Włoszczowa, Sędziszów, Skarżysko, kuj-pomowemu na Aleksandrów - Ciechocinek, łódzkiemu na Łódź - Drzewica, czy lubelskiemu na lotnisko. Krupa mógł to puścić właśnie na OIkusz, Gorlice czy inne Krynica - Pławec. Ale nie, lepiej sprzedać. Cóż, pozostaje życzyć mu pójścia w ślady duetu Worach/Matusiewicz.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....