TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Małopolska zainteresowana zakupem ED74
InfoRail - Opublikowano: 15.11.2016 13:12:22 13 komentarzy
Małopolska zainteresowana zakupem ED74

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego jest zainteresowany odkupieniem od PKP Intercity jednostek ED74.

Na razie nie wiemy na jakich trasach pociągi mogłyby kursować. Nie wiemy czy trafiłyby też do Kolei Małopolskich, choć ta kwestia wydaje się raczej łatwa to przewidzenia. Trudno bowiem przypuszczać, że samorząd przekaże je Przewozom Regionalnym. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że ten ostatni przewoźnik chciałby odzyskać te jednostki. Czy będzie go stać na to? Zobaczymy.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail PKP Intercity wystawiły na sprzedaż wszystkie pociągi ED74. Połowa z nich potrzebuje napraw. Obecne władze przewoźnika doszły do wniosku, że popularne "Edyty" nie mieszczą się w strategii taborowej spółki, mimo, że jednostki te dostosowane są do kursowania z prędkością 160 km/h i spełniają ogólne kryteria kwalifikacji dla kategorii pociągów Intercity. Parametry techniczno-eksploatacyjne i wyposażenie części pasażerskiej składów ED74 zostały zaprojektowane do obsługi ruchu międzyaglomeracyjnego w relacji Warszawa ? Łódź, zgodnie z założeniami projektu unijnego. Biorąc jednak pod uwagę liczne skargi od pasażerów dotyczące niewystarczającego dostosowania składów do przewozów dalekobieżnych i częste zmiany tras kursowania z tym związane PKP Intercity zdecydowały się na odsprzedanie ED74.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ED74
Małopolska
PKP Intercity
  • Zibi – 15.11.2016

    ED74 zostaną w grupie PKP a wiec trafia do trojmiejskiej SKMki

  • EBN – 15.11.2016

    Chcą kupić ed74, a nie zdecydowali się na wykup EN81 za 140 tyś zł za sztukę...

  • bator – 15.11.2016

    Taki przetarg powinien być 2 lata temu, bo jak widać chętnych nie brakuje, niepotrzebnie się marnowały.

  • byłykolejor – 15.11.2016

    PKP S.A. powinny rozdysponowac , ja , tak jak zrobiono to przed Laty w reorganizacji /podziale . i wrocic do PR . i niech jeżdżą tam gdzie miały . a, a jak nie to . Mogą szmigac u nas . "Łyna' "Motława . gdy-- Olsztyn . aż się prosi i Linia do Iławy na 160 jest i zawsze Ful ludzi .na trasieByły kolejor . więc dawac je TU

  • df23 – 15.11.2016

    powinni kupić z Górnym Ślaskiem na spółkę

  • Wejdz i wyjdz – 16.11.2016

    PR to co najwyżej należy się likwidacja, a nie Edyty

  • kolejFAN – 16.11.2016

    spełniają ogólne kryteria kwalifikacji dla kategorii pociągów Intercitywy się dobrze czujecie w tej redakcji??? spełniają kryteria na CO? IC? te tramwaje z siedzeniami twardymi jak deska do prasowania nie nadają się nawet na połączenia regionalne bo nie da się w nich wysiedzieć.

  • Tomek – 16.11.2016

    @kolejFAN,osobiście nie miałem okazji jechać ww. składami ale czy możesz mi powiedzieć jaki byłby orientacyjny koszt doprowadzenia "Edyt" do stanu używalności tj. normalne siedzenia itp. I jeszcze jedna sprawa, może trochę z boku tematu - jaki jest orientacyjny koszt dostawienia dodatkowego członu do takiego EZT-a jak choćby ED74, gdyby dany przewoźnik/właściciel sobie zażyczył taką modernizację?

  • Filip – 16.11.2016

    PR to niech zaplanują podział spółki i jej docelową likwidację a nie zakupy nowych pociągów. Niech ten trup w końcu umrze.

  • kolejFAN – 16.11.2016

    @Tomek ,ja nie pracuję na kolei, nie mam pojęcia. Z pewnością koszt byłby wysoki ,ale dzieki temu te pociągi miałyby rację bytu - bo komfort podróżowania nimi byłby całkiem inny gdyby wymieniono siedzenia i dodano szklane przedsionki-wiatrołapy.Uwierz mi, jechałem edytą z Wawy do Krakowa jazdą zwydziwianą czyli przez Tomaszów i to była chyba jedna z najbardziej niewygodnych i męczących podróży w życiu. Usiądź na desce do prasowania i poczujesz to co ja przez prawie 4 h :)

  • kolejFAN – 16.11.2016

    @Filip, masz w pewnym sensie rację - najlepszym wyjściem byłoby przejęcie wszystkich oddziałów przez istniejące spółki wojewódzkie, bo to co robią PRy to jakaś farsa. Jedynym warunkiem powinno być honorowanie wzajemnie biletów regionalnych na terenie całego kraju (choć pewnie KM jakoś by się wyślizgnęły z takiego przymusu bo nie honorują niczego ..)

  • Wafel – 17.11.2016

    W strategię taborową najlepiej wpisuje się EP07 z dwoma wagonami.

  • Tomek – 17.11.2016

    @KolejFAN,a posiadasz informację jak "Edyty" sprawowały się na swojej macierzystej trasie, na którą od początku miały być przydzielone tzn. Łódź-Warszawa? Rozumiem, że na krótkich trasach siedzenie na desce od prasowania ;) jest do wytrzymania ale jazda w takich warunkach na drugi koniec Polski to już chyba podchodzi pod masochizm :)A co zaś się tyczy przejęcia wszystkich oddziałów PR przez istniejące spółki marszałkowskie to ja poszedłbym jeszcze w innym kierunku (proszę mnie wyprowadzić z błędu jeżeli mój tok rozumowania zahacza o kuriozum).Mianowicie konsolidacja już istniejących, wojewódzkich przewoźników w większe spółki kolejowe obejmujące swoim zasięgiem działania kilka województw i jednocześnie w ramach bilateralnych porozumień świadczące przy współpracy z innymi (sąsiadującymi geograficznie) przewoźnikami tzw. połączeń stykowych. I tak dla przykładu: Koleje Południowe - Małopolska, Śląsk, Podkarpacie, Zachodnie - Opolskie, Dolnośląskie, Lubuskie itp. itd.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....