TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Malownicza linia na Hel do remontu
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 21.02.2011 21:06:07 5 komentarzy
Malownicza linia na Hel do remontu

Jedna z najbardziej malowniczych linii kolejowych, w Polsce, Reda –Hel, bo o niej mowa, doczeka się remontu. I to już niebawem. Oprócz tego, iż linia ta jest warta uwagi ze względu na niesamowite widoki, jest również jedyną w naszym kraju normalnotorową trasą kolejową leżącą na mierzei. Dlatego właśnie jadąc na wypoczynek, nie tylko w wakacje, warto wybrać się na Hel pociągiem. Mierzeja Helska uzyskała kolejowe połączenie dopiero po I wojnie światowej. Puck z Helem połączono w 1922 roku. Jego budowa była trudna, głównie ze względu na piaszczyste podłoże i niewielką szerokość mierzei. Na niektórych odcinkach z okna pociągu można podziwiać zarówno Bałtyk, jak i Zatokę. Budowę utrudniały również ciągle zachodzące procesy geologiczne oraz konieczność poprowadzenia wielu łuków.

Długość linii Reda –Hel wynosi 61,8 km. Pociągi przejeżdżają przez powiaty: wejherowski i pucki oraz miejscowości: Reda, Mrzezino, Puck, Władysławowo, Kuźnica, Jastarnia, Hel. Aktualnie maksymalne prędkości dla pociągów pasażerskich, jak i dla pociągów obsługiwanych autobusami szynowymi są jednakowe i wynoszą od 60 &pide;80 km/h. W wyniku modernizacji linii prędkości wzrośnie do 100 km/h, (a na odcinku Puck –Władysławowo do 90km/h). Skrócony zostanie również czasu jazdy pociągów o ok. 15 - 25 minut w zależności od taboru oraz poprawa stanu technicznego infrastruktury. Zwiększy się także bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Rewitalizacja linii przyczyni się również do poprawy spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego oraz zapewni dostępność do obszarów atrakcyjnych turystycznie i przyrodniczo. Cały odcinek Reda –Hel jest niezelektryfikowany. Dziś większość połączeń jest realizowana pomorskimi szynobusami, ale jeszcze kilka lat temu można było podróżować na Hel pociągiem zestawionym z lokomotywy spalinowej (różnych typów) oraz wagonów. Składy kursują teraz  w zasadzie już tylko w wakacje.

17 lutego 2011 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Rewitalizacja i modernizacja tzw. \'Helskiego korytarza kolejowego”–linii kolejowej nr 213 Reda –Hel”w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej, w tym projektów budowlanych, uzyskanie wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień i pozwoleń, projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót i kosztorysów, zbiorczego zestawienia kosztów, a ponadto pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót.

W ramach robót budowlanych wykonane zostaną:

kompleksowa wymiana nawierzchni kolejowej na długości 10,8 km,

kompleksowa naprawa bieżąca z wymianą podkładów –23,3 km,

kompleksowa naprawa bieżąca na łącznej długości 24,1 km,

lokalne wzmocnienia podtorza,

korekta łuków w 6 lokalizacjach,

wymiana rozjazdów –11 szt.

zmiana sposobu zabezpieczenia przejazdów i przejść dla pieszych (instalacja urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej –23 szt. i telewizji przemysłowej –10 szt.), a także naprawa nawierzchni na 90 przejazdach,

naprawa istniejących peronów i urządzeń do obsługi podróżnych na 14 stacjach i przystankach osobowych, obejmująca kompleksową modernizację peronów wraz z ustawieniem wiat i wymianą oświetlenia;

modernizacja 5 obiektów inżynieryjnych, w tym 2 wiaduktów kolejowych i 3 mostów;

modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym;

modernizacja urządzeń elektroenergetycznych i urządzeń łączności kolejowej.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 31.03.2011 r. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie cena.

Dlaczego warto wybrać się pociągiem na Hel?

Już wyjeżdżając z Redy możemy skorzystać z pierwszej atrakcji, jaką daje podróż pociągiem na Hel. Wjeżdżamy bowiem na niewielkie wzniesienie, które zapewnia wspaniałe widoki na Zatokę i niemalże całe Trójmiasto. Potrzebna jest tylko słoneczna pogoda. Dalej, bliżej Pucka, podziwiamy Zatokę Pucką w całej okazałości. We Władysławowie, największym na trasie mieście turystycznym nie sposób nie zauważyć Domu Rybaka. Przejeżdżamy także koło portu. Dalej ciekawostka kolejowa. Stacje Kużnica i Jastarnia są bezobsługowe, sterowane z Władysławowa. W Juracie znajduje się willa prezydencka, z charakterystyczna wieżyczką w formie latarni morskiej. I na końcu trasy Hel. Jeszcze w czasach PRL-u końcowa część mierzei była strefą wojskową i turyści na Hel mogli dostać się najłatwiej właśnie pociągiem. Dziś wszystko się zmieniło i Hel możemy obejść naokoło, zahaczając po drodze o fokarium, port, Muzeum Obrony Wybrzeża. A na obiad do smażalni na pyszną flądrę. To tylko namiastka atrakcji turystycznych, jakie kryje w sobie Półwysep Helski. Z jednej strony cieszyć się trzeba, iż PKP PLK zaplanowały remont linii i podniesienie prędkości pociągów. Z drugiej jednak pojawia się pytanie, czy o prędkość tu chodzi?                    
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Hel
Reda
PKP PLK
modernizacja
  • mef – 23.02.2011

    warto wspomnieć, że koło Pucka jest miejsce z którego widać pełne morze nad mierzeją.

  • Sergente – 23.02.2011

    Ta rewitalizacja chyba powinna pójść w kierunku stworzenia pewnego rodzaju "tramwaju helskiego". Sporo ludzi i tak kursuje na tym odcinku także poza sezonem (do pracy, a zwłaszcza do szkoły). Taki tramwaj podobno był wśród przedwojennych koncepcji na linii Władysławowo-Jastrzębia Góra. Rozumiem, że byłby to raczej tramwaj spalinowy czy hybrydowy. Ciekawe, czy pomyślą przy okazji o wyłączonym (i zdewastowanym) odcinku Gnieżdżewo-Krokowa. Jest to ostatecznie kierunek na Żarnowiec, o którym znów ostatnio głośniej.

  • tombou – 26.02.2011

    ta linia miała byc chyba zmodernizowana do v120...takie były chyba plany w zeszłym roku

  • turecki – 09.06.2012

    Miała być do 100 , co do Swarzewo-Krokowa- niewykonalne- linia rozebrana i zrobiona ddr[ droga dla rowerów]

  • Darek – 07.09.2012

    Jak na razie nic nie robią, a co do widoków to owszem , będą !, jak powycinają drzewa i krzaki rosnące wzdłuż torów bo zatokę koło Pucka widać ale dalej już nic nie widać bo zarosło :-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....