TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Malownicza linia na Hel do remontu
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 21.02.2011 21:06:07 5 komentarzy
Malownicza linia na Hel do remontu

Jedna z najbardziej malowniczych linii kolejowych, w Polsce, Reda –Hel, bo o niej mowa, doczeka się remontu. I to już niebawem. Oprócz tego, iż linia ta jest warta uwagi ze względu na niesamowite widoki, jest również jedyną w naszym kraju normalnotorową trasą kolejową leżącą na mierzei. Dlatego właśnie jadąc na wypoczynek, nie tylko w wakacje, warto wybrać się na Hel pociągiem. Mierzeja Helska uzyskała kolejowe połączenie dopiero po I wojnie światowej. Puck z Helem połączono w 1922 roku. Jego budowa była trudna, głównie ze względu na piaszczyste podłoże i niewielką szerokość mierzei. Na niektórych odcinkach z okna pociągu można podziwiać zarówno Bałtyk, jak i Zatokę. Budowę utrudniały również ciągle zachodzące procesy geologiczne oraz konieczność poprowadzenia wielu łuków.

Długość linii Reda –Hel wynosi 61,8 km. Pociągi przejeżdżają przez powiaty: wejherowski i pucki oraz miejscowości: Reda, Mrzezino, Puck, Władysławowo, Kuźnica, Jastarnia, Hel. Aktualnie maksymalne prędkości dla pociągów pasażerskich, jak i dla pociągów obsługiwanych autobusami szynowymi są jednakowe i wynoszą od 60 &pide;80 km/h. W wyniku modernizacji linii prędkości wzrośnie do 100 km/h, (a na odcinku Puck –Władysławowo do 90km/h). Skrócony zostanie również czasu jazdy pociągów o ok. 15 - 25 minut w zależności od taboru oraz poprawa stanu technicznego infrastruktury. Zwiększy się także bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Rewitalizacja linii przyczyni się również do poprawy spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego oraz zapewni dostępność do obszarów atrakcyjnych turystycznie i przyrodniczo. Cały odcinek Reda –Hel jest niezelektryfikowany. Dziś większość połączeń jest realizowana pomorskimi szynobusami, ale jeszcze kilka lat temu można było podróżować na Hel pociągiem zestawionym z lokomotywy spalinowej (różnych typów) oraz wagonów. Składy kursują teraz  w zasadzie już tylko w wakacje.

17 lutego 2011 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Rewitalizacja i modernizacja tzw. \'Helskiego korytarza kolejowego”–linii kolejowej nr 213 Reda –Hel”w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej, w tym projektów budowlanych, uzyskanie wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień i pozwoleń, projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót i kosztorysów, zbiorczego zestawienia kosztów, a ponadto pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót.

W ramach robót budowlanych wykonane zostaną:

kompleksowa wymiana nawierzchni kolejowej na długości 10,8 km,

kompleksowa naprawa bieżąca z wymianą podkładów –23,3 km,

kompleksowa naprawa bieżąca na łącznej długości 24,1 km,

lokalne wzmocnienia podtorza,

korekta łuków w 6 lokalizacjach,

wymiana rozjazdów –11 szt.

zmiana sposobu zabezpieczenia przejazdów i przejść dla pieszych (instalacja urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej –23 szt. i telewizji przemysłowej –10 szt.), a także naprawa nawierzchni na 90 przejazdach,

naprawa istniejących peronów i urządzeń do obsługi podróżnych na 14 stacjach i przystankach osobowych, obejmująca kompleksową modernizację peronów wraz z ustawieniem wiat i wymianą oświetlenia;

modernizacja 5 obiektów inżynieryjnych, w tym 2 wiaduktów kolejowych i 3 mostów;

modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym;

modernizacja urządzeń elektroenergetycznych i urządzeń łączności kolejowej.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 31.03.2011 r. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie cena.

Dlaczego warto wybrać się pociągiem na Hel?

Już wyjeżdżając z Redy możemy skorzystać z pierwszej atrakcji, jaką daje podróż pociągiem na Hel. Wjeżdżamy bowiem na niewielkie wzniesienie, które zapewnia wspaniałe widoki na Zatokę i niemalże całe Trójmiasto. Potrzebna jest tylko słoneczna pogoda. Dalej, bliżej Pucka, podziwiamy Zatokę Pucką w całej okazałości. We Władysławowie, największym na trasie mieście turystycznym nie sposób nie zauważyć Domu Rybaka. Przejeżdżamy także koło portu. Dalej ciekawostka kolejowa. Stacje Kużnica i Jastarnia są bezobsługowe, sterowane z Władysławowa. W Juracie znajduje się willa prezydencka, z charakterystyczna wieżyczką w formie latarni morskiej. I na końcu trasy Hel. Jeszcze w czasach PRL-u końcowa część mierzei była strefą wojskową i turyści na Hel mogli dostać się najłatwiej właśnie pociągiem. Dziś wszystko się zmieniło i Hel możemy obejść naokoło, zahaczając po drodze o fokarium, port, Muzeum Obrony Wybrzeża. A na obiad do smażalni na pyszną flądrę. To tylko namiastka atrakcji turystycznych, jakie kryje w sobie Półwysep Helski. Z jednej strony cieszyć się trzeba, iż PKP PLK zaplanowały remont linii i podniesienie prędkości pociągów. Z drugiej jednak pojawia się pytanie, czy o prędkość tu chodzi?                    
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Hel
Reda
PKP PLK
modernizacja
  • mef – 23.02.2011

    warto wspomnieć, że koło Pucka jest miejsce z którego widać pełne morze nad mierzeją.

  • Sergente – 23.02.2011

    Ta rewitalizacja chyba powinna pójść w kierunku stworzenia pewnego rodzaju "tramwaju helskiego". Sporo ludzi i tak kursuje na tym odcinku także poza sezonem (do pracy, a zwłaszcza do szkoły). Taki tramwaj podobno był wśród przedwojennych koncepcji na linii Władysławowo-Jastrzębia Góra. Rozumiem, że byłby to raczej tramwaj spalinowy czy hybrydowy. Ciekawe, czy pomyślą przy okazji o wyłączonym (i zdewastowanym) odcinku Gnieżdżewo-Krokowa. Jest to ostatecznie kierunek na Żarnowiec, o którym znów ostatnio głośniej.

  • tombou – 26.02.2011

    ta linia miała byc chyba zmodernizowana do v120...takie były chyba plany w zeszłym roku

  • turecki – 09.06.2012

    Miała być do 100 , co do Swarzewo-Krokowa- niewykonalne- linia rozebrana i zrobiona ddr[ droga dla rowerów]

  • Darek – 07.09.2012

    Jak na razie nic nie robią, a co do widoków to owszem , będą !, jak powycinają drzewa i krzaki rosnące wzdłuż torów bo zatokę koło Pucka widać ale dalej już nic nie widać bo zarosło :-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....