TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Mamiński chce iść do sądu gospodarczego!
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.02.2017 22:23:20 8 komentarzy
Mamiński chce iść do sądu gospodarczego!

Negocjacje trwały, padały określone kwoty przy określonych założeniach. Nie było takiego dokumentu (umowy ? red.) ? twierdzi Krzysztof Mamiński, Prezes Przewozów Regionalnych.

Umowa z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego nadal nie jest podpisana. Dziś Prezes Mamiński osobiście pofatygował się do Wrocławia. Efektu to jednak nie przyniosło.

W styczniu byłem uprzejmy napisać do Pana Marszałka, że po analizie układu nowej pracy przewozowej, gdzie pozbawiono nas 5 mln przychodów, ale za to zabrano nam 7,8 mln dotacji te warunki są nie do przyjęcia, bo zmniejszają one przychody w funkcjonowaniu firmy o około 13 mln rok do roku ? mówił we Wrocławiu Mamiński. To jest po prostu nie do przyjęcia ? dodawał.

W ubiegłym roku rekompensata ustalona przez strony wynosiła 56 mln zł ? tłumaczył dalej Mamiński. Pan Marszałek na ten rok zaproponował 49 mln zł. To jest wielkość nie do przyjęcia ? dodawał. Ale zdaniem szefa Przewozów Regionalnych to nie jedyny problem. Pan Marszałek po stronie przychodowej zabrał nam 400 tys. pockm na bardzo dochodowych liniach, które przekazał Kolejom Dolnośląskim ? mówił Mamiński. I wyjaśniał, że ze sprzedaży biletów w ubiegłym roku uzyskany został tam wynik 5,5 mln zł. W zamian Przewozy Regionalne, zdaniem Mamińskiego dostały linie, na których przychód roczny to 500 tys. zł.

Przewozy Regionalne pójdą do sądu?

Nie wykluczamy, że będziemy swoich praw dochodzić np. w sądzie gospodarczym ? mówił Mamiński. Jesteśmy w stanie wykazać, że te pieniądze są nam należne. Pojęcie rekompensaty jest jasno określone w dyrektywie Unii Europejskiej, my tylko chcemy wypełnienia tych dyrektyw ? dodawał Prezes Przewozów Regionalnych.

Koleje Dolnośląskie będą rozwijane

W ostatnich tygodniach kontakt z Prezesem Przewozów Regionalnych był wyjątkowo utrudniony ? powiedział Jerzy Michalak, wicemarszałek województwa dolnośląskiego. Mam nadzieję, że wkrótce dojdziemy do konsensusu. Nie rozumiem tylko, dlaczego głównym zarzutem Przewozów Regionalnych wobec nas jest to, że tak dynamicznie rozwijamy Koleje Dolnośląskie S.A. Jedno chcę powiedzieć stanowczo. Nie przestaniemy tego robić ? dodawał Michalak.

W piśmie z grudnia 2016 roku Pan Prezes proponuje kwotę 49 mln zł jako rekompensatę za rok 2017 ? mówił dalej Michalak. My zaakceptowaliśmy te warunki, następnym pismem ze stycznia, po tym, jak miesiąc trwa wykonywanie pracy bez umowy, Pan Prezes stwierdza, że ta rekompensata powinna wynosić 53 mln zł. Nie rozumiem postępowania Pana Prezesa ? dodał wicemarszałek.

Umowa zatem nadal nie jest podpisana. Obie strony jednak zapowiedziały, że będą rozmawiać. Co z tego wyniknie?



Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
Koleje Dolnośląskie
dolnośląskie
  • reksio – 07.02.2017

    Brak decyzji o definitywnym podziale PRów na oddziały odbija sie czkawką tu i ówdzie co jakiś czas. Ministerstwo pozbyło się problemu "nierównego traktowania" dwóch spółek usuwając z PKP PR i przenosząc problemy z poziomu centralnego do samorządów. Podział na wojewódzkie oddziały i rozbicie biurwy z centrali PR oznacza tylko jedno spokój dla pasażerów i stabilność pracy dla wszystkich.

  • El El – 08.02.2017

    KD niech zrobi przetarg na dzierżawę ETZ, i niech przejmie wszystko po PR.

  • Kolejarz – 09.02.2017

    Jeżeli PR chcą dalej wozić ludzi starymi kiblami to niech sobie dają spokój. Lepiej niech to oddadzą innym a sami zajmą się inną działalnością.

  • zeus04 – 09.02.2017

    Niech inni wożą ludzi starymi EN57? KŚ tak wożą.

  • ktoś – 09.02.2017

    Niech zrobią przetarg na dzierżawę 10 feniksów na 15 lat i pozamiatają PR

  • realista – 10.02.2017

    Tak tylko ciekawe skąd wezmą maszynistów jak już teraz dorabiają już z Cargo i PKP IC
    I bez nich KD co najwyżej mogą uruchomić autobusy KD

  • Dolnoślązak – 10.02.2017

    I niech idą do sądu, w końcu wyjdą machlojki i brudy z KD i dowiemy się wszyscy ile tak naprawdę kosztują nasz wszystkich kolejki samorządowe.
    Sądy w końcu zaczęły orzekać po latach gdy wszystko odgórnie było zamiatane pod dywan.
    Min. Afera z wagonami (ryflaki ) zakupione i zmodernizowane za nasze pieniądze , nikt za to nie odpowiedział bo swój swemu oka nie wykole.

  • relista – 15.02.2017

    Wszystkie województwa podpisały tylko dolnośląskie nie,półtora miesiąca praca przewozowa wykonana nie zapłacona,powinno być do zapłaty 56 mln,a UM niech czeka dalej.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...