Marszałek Jacek Krupa odpowiada związkowcom
Jak informowaliśmy nałamach InfoRail.pl wczoraj Marszałek województwa małopolskiego został wczoraj zaproszonydo odebranie petycji od Związku Zawodowego Kolejarzy.
Petycję odebrał. Na gorąco Marszałek odniósł się do jejtreści, komentując poszczególne postulaty związkowców:
1. nierówne traktowanie spółek Koleje Małopolskie (KMŁ) iPOLREGIO (PR) – wynagrodzenie dla PR to prawie 90 mln zł, KMŁ to 25 mln.Nierówne traktowanie? Owszem, ale na rzecz KMŁ – stwierdza Marszałek;
2. równomierny rozwój kolei wcałej Małopolska – tylko w ostatnichparu miesiącach nowe połączenia do Jasła, Czechowic-Dziedzic, wkrótce Nowy Targi Zakopane;
3. budowa parkingów P&R -tylko w ostatnim konkursie na budowę parkingów Małopolska wydała ponad 38 mlnzł. Parkingi powstaną m.in. w Oświęcimiu, Chrzanowie, Libiążu, Miechowie,Zakopanem;
4. budowa infrastrukturykolejowej m.in tory, łącznice – to niestety kompetencja PKP PLK, tutaj nic dogadania nie mam – pisze Jacek Krupa;
Krótko mówiącrzeczywistość jak najbardziej realizuje postulaty petycji. Mnie osobiściechodzi jedynie o komfort, bezpieczeństwo pasażera. Jeśli protestującym chodzitylko i wyłącznie o sianie fermentu to tutaj niestety ani kolej, ani pasażer,ani spółki nie skorzystają. Zachęcam do refleksji i zapraszam do dyskusji –stwierdził Marszałek Jacek Krupa.
Kolej w Małopolscerocznie przewozi ok. 12 mln pasażerów. To pokazuje, że mieszkańcy regionu chcąkorzystać właśnie z tego środka transportu. Na trzech liniach SKA każdego dnia kolejneosoby decydują się zostawić swój samochód na parkingu i przesiąść się dopociągu. Na linii SKA1 z Wieliczki, przez Kraków, na lotnisko, ten wzrostwynosi aż 43%. Dzięki temu każdego dnia do centrum Krakowa wjeżdża aż o 1200samochodów mniej – wyliczał podczas XLII sesja Sejmiku WojewództwaMałopolskiego marszałek Jacek Krupa. Przypomniał też o planach rozwoju kolei wprzyszłości. Po pierwsze wskazał dalszy rozwój zintegrowanego systemutransportu, który pozwoli połączyć transport kolejowy z komunikacją miejską wmiastach regionu. Marszałek zaznaczył też, że dużą rolę odgrywają lokalnesamorządy, które na swoim terenie powinny tworzyć linie dowozowe do przystankówkolejowych czy – z pomocą środków unijnych – budować parkingi park&ride.
Marszałek odniósł się też do postulatów o dyskryminacjiPrzewozów Regionalnych zgłaszanych przez pracowników tej spółki. Województwo Małopolskie dofinansowuje obuprzewoźników jeżdżących po naszym regionie. Z tym, że działalność PrzewozówRegionalnych jest zdecydowanie droższa. Średnie wynagrodzenie wyrównawcze zakażdy tzw. pociągokilometr w przypadku Kolei Małopolskich wynosi 15,11 zł,natomiast w Przewozach Regionalnych – 22,74 zł, czyli o połowę więcej. Oznaczato, że za kursowanie pociągów w rozkładzie jazdy 2016/2017 w sumie z budżetuwojewództwa przekazaliśmy prawie 115,5 mln zł, z czego blisko 90 mln otrzymaływłaśnie Przewozy Regionalne. To najlepiej obrazuje, że nie faworyzujemy naszegosamorządowego przewoźnika – Kolei Małopolskich – mówił marszałek Krupa.
{https://www.youtube.com/watch?v=ewuyNJnVFbQ}
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze