TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Marszałek Jacek Krupa odpowiada związkowcom
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.10.2017 09:06:08 6 komentarzy
Marszałek Jacek Krupa odpowiada związkowcom

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl wczoraj Marszałek województwa małopolskiego został wczoraj zaproszony do odebranie petycji od Związku Zawodowego Kolejarzy.

Petycję odebrał. Na gorąco Marszałek odniósł się do jej treści, komentując poszczególne postulaty związkowców:

1. nierówne traktowanie spółek Koleje Małopolskie (KMŁ) i POLREGIO (PR) - wynagrodzenie dla PR to prawie 90 mln zł, KMŁ to 25 mln. Nierówne traktowanie? Owszem, ale na rzecz KMŁ – stwierdza Marszałek;

2. równomierny rozwój kolei w całej Małopolska - tylko w ostatnich paru miesiącach nowe połączenia do Jasła, Czechowic-Dziedzic, wkrótce Nowy Targ i Zakopane;

3. budowa parkingów P&R - tylko w ostatnim konkursie na budowę parkingów Małopolska wydała ponad 38 mln zł. Parkingi powstaną m.in. w Oświęcimiu, Chrzanowie, Libiążu, Miechowie, Zakopanem;

4. budowa infrastruktury kolejowej m.in tory, łącznice - to niestety kompetencja PKP PLK, tutaj nic do gadania nie mam – pisze Jacek Krupa;

Krótko mówiąc rzeczywistość jak najbardziej realizuje postulaty petycji. Mnie osobiście chodzi jedynie o komfort, bezpieczeństwo pasażera. Jeśli protestującym chodzi tylko i wyłącznie o sianie fermentu to tutaj niestety ani kolej, ani pasażer, ani spółki nie skorzystają. Zachęcam do refleksji i zapraszam do dyskusji – stwierdził Marszałek Jacek Krupa.

Kolej w Małopolsce rocznie przewozi ok. 12 mln pasażerów. To pokazuje, że mieszkańcy regionu chcą korzystać właśnie z tego środka transportu. Na trzech liniach SKA każdego dnia kolejne osoby decydują się zostawić swój samochód na parkingu i przesiąść się do pociągu. Na linii SKA1 z Wieliczki, przez Kraków, na lotnisko, ten wzrost wynosi aż 43%. Dzięki temu każdego dnia do centrum Krakowa wjeżdża aż o 1200 samochodów mniej – wyliczał podczas XLII sesja Sejmiku Województwa Małopolskiego marszałek Jacek Krupa. Przypomniał też o planach rozwoju kolei w przyszłości. Po pierwsze wskazał dalszy rozwój zintegrowanego systemu transportu, który pozwoli połączyć transport kolejowy z komunikacją miejską w miastach regionu. Marszałek zaznaczył też, że dużą rolę odgrywają lokalne samorządy, które na swoim terenie powinny tworzyć linie dowozowe do przystanków kolejowych czy – z pomocą środków unijnych – budować parkingi park&ride.

Marszałek odniósł się też do postulatów o dyskryminacji Przewozów Regionalnych zgłaszanych przez pracowników tej spółki. Województwo Małopolskie dofinansowuje obu przewoźników jeżdżących po naszym regionie. Z tym, że działalność Przewozów Regionalnych jest zdecydowanie droższa. Średnie wynagrodzenie wyrównawcze za każdy tzw. pociągokilometr w przypadku Kolei Małopolskich wynosi 15,11 zł, natomiast w Przewozach Regionalnych – 22,74 zł, czyli o połowę więcej. Oznacza to, że za kursowanie pociągów w rozkładzie jazdy 2016/2017 w sumie z budżetu województwa przekazaliśmy prawie 115,5 mln zł, z czego blisko 90 mln otrzymały właśnie Przewozy Regionalne. To najlepiej obrazuje, że nie faworyzujemy naszego samorządowego przewoźnika – Kolei Małopolskich – mówił marszałek Krupa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Małopolska
związek zawodowy
Przewozy Regionalne
  • akuku – 24.10.2017

    "4. budowa infrastruktury kolejowej m.in tory, łącznice - to niestety kompetencja PKP PLK, tutaj nic do gadania nie mam – pisze Jacek Krupa"I tak i nie. Gdyby Pan nacisnął na PLKę, to sądzę, że np. krótka łącznica dla Gorlic mogłaby powstać. Jakieś 300 metrów toru w łatwym terenie to chyba jest osiągalne technologicznie? A Panu dałoby świetny argument do uruchomienia przewozów do centrum Gorlic. Bo na razie perspektywy dla linii 108 i 110 to kiepsko wyglądają. A ludzie są zmęczeni samochodami i korkami.

  • ads – 24.10.2017

    akuku masz problem to skieruj go pod właściwy adres, tj. PLK a nie wypisuj głupot.

  • TKK – 24.10.2017

    Rozwalić PR-y razem ze związkowcami-nierobami. KŁM są przyszłścią, mają nowoczesny tabor i kulturalną obsługę. Panie Marszałku tak trzymać.

  • www – 24.10.2017

    @TKKTo chyba jednak tak prosto nie działa.

  • Misiek Krk – 24.10.2017

    Zwiącholom coraz bardziej się pali grunt pod nogami to zaczynają protesty. Nieroby jedne, tylko łapę po dotacje potrafią wyciągać.

  • BSOR – 25.10.2017

    Bardzo fajny pomysł redakcji z wrzuceniem nagrania. Obejrzałem długi fragment kolejowy i jestem zażenowany poziomem radnych, związkowców i pani prowadzącej wchodzącej do ... bez wazeliny Panu Marszałkowi. Śmieszne ale prawdziwe.Kolejarze w temacie dyskryminacji nie wrzucili podstawowych argumentów do dyskusji - skoro ważny jest pasażer - są nowi maszyniści to:1) wykorzystajmy tych zwolnionych z SKA 2 na nowych połączeniach (gdzie ich mało lub brak) Katowice - Sędziszów, Oświęcim - Skawina - Kraków, czy Oświęcim - Czechowice Dz.2) skoro SKA 2 generuje w dobie 3,5 tys pasażerów, to nierentowny, zawieszony odcinek Czechowice - Oświęcim z niespełna 1 tys. w dobie przed zawieszeniem zasługuje na 6-7 par ccdziennych.3) jak linie typu Sędziszów - Katowice, czy zawieszony Oświęcim - Skawina mają/miały generować wyższe pokrycie kosztów niz 25 %, skoro z taką marną ofertą nie ma mowy o przyzwoitej frekwencji.Zaczynam się zastanawiać, jak może być dobrze, skoro Sejmik prezentuje tak żenujący poziom i jak to możliwe, że nawet do związków zawodowych wybierani są ludzie, którzy nie się do tego nie nadają. Nie tyle chodzi o dykcję, elokwencję, co logiczny sposób argumentowania.Najlepszy był Soska, co pokrzyczał i nic mądrego nie powiedział. Jakby zapomniał albo udawał, że nie wie, iż w jego Jeżówce pociąg jedzie do Katowic o po 4, 5, 6 i po 16.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....